Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 -93 etuiskarit + jouset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hoidi
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 1
    • Etelä-Suomi

    e36 -93 etuiskarit + jouset

    Moro!

    Miten vaihdetaan etuiskarit + jouset?? Tiedossa on, että se on perin v*ttumaista hommaa, mutta kustannusten takia se on tehtävä itse... (on paljon muutakin mistä katsastuksessa (kröhöm) "huomauttivat")

    Löytyisikö teiltä mitään yksinkertaista ohjetta?

    Miten iskareiden ja jousien vaihto vaikuttaa aurauskulmiin? Hammastanko on hieman kyseenalaisessa kunnossa... Ja sen takia apparinpuolen aurauskulmia ei voi edes laittaa kuntoon... (vai vaikuttaako se myös kuskinpuoleen... tiedä sitten)

    Asialla on kiire, sillä huomenna tehrään remppaa...

    -Hoidi-
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    #2


    Tuolta saa hieman osviittaa, miten kyseinen operaatio sujuu. Korimalli on tosin E30, mutta sopivasti soveltamalla onnistuu kyllä ja netistä löytyy lisää ohjeita tarvittaessa.

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Eihän se mitenkään vittumaista hommaa ole :think
      Iskari jousineen iroaa muutamalla pultilla ja kiinnittyy myös samoin.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • esa`pentula
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1390
        • Tampere

        #4
        2pulttia alhaalta irti, 1 keskeltä ja 3 konehuoneen puolelta. sitten vaan ruuvipenkin väliin (älä purista tolpasta vaan tolpan alapäästä ettei mene iskari paskaksi tolpan sisällä) ja jousipuristimet kireälle (käy kätevästi pulttipyssynkanssa). sitten vielä ylhäältä iso pultti irti jotta saat lautasen ja jousen pois, vastaan täytyy pitää jollain kuusiokololla. ja homma toisinpäin takaisin. ei paha operaatio, voi olla tiukassa tolppa ja pultit jos ei ole irroitettu.

        vm 93 taisi olla kallistuksenvakaajan koiranluut jo tukivarsissa kiinni joten niistä ei tarvitse huolehtia. kannattaa tosin samalla katsoa koiranluiden kunto.

        http://juubi.hlan.net/index.php?page...i/frontsprings tuolla hyvät kuvat ja ohjeet. sinulla vain ei tule tuo kallistuksen vakaajan koiranluu iskariin kiinni. eikä tarvitse raidetangon päätä irroittaa jos et halua koko härdelliä irti.
        Last edited by esa`pentula; 13-03-2010, 13:13.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎