kylmänä puhaltaa normaalisti lämmintä,kun moottorinlämmöt normaalina niin kuskin puolelta puhaltaa kylmää ja vänkärin puolelta kuumaa.Vaikka vänkärin puolelta yrittää kylmemmälle laittaa niin kuumaa tulee vaan ja viileetä ei saa tulemaan..ja kuskin puolelta joutuu "isommalle" laittaan lämpöä että tulee yhtä lämmitä kuin vänkärin puolelta.mikähän voisi olla vikana????
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 lämmityslaite ongelma
Collapse
X
-
Itellä kans sama ongelma, vaikka kone on lämmin niin vänkkärin puolelta tulee todella kuumaa vaikka säätö olisi missä lukemassa. Kuskin puolelta taas tulee haaleaa ilmaa vaikka olis kuinka kuumalla säätö. Kun auto on hetken sammuksissa ja laittaa sen jälkeen päälle, niin molemmista tulee kuumaa hetken, sitten tilanne menee taas ko. tilanteeseen. Kierroksilla asia korjaantuu hieman, kuskin puolelta alkaa tulemaan kuumaa ja vänkkärin puolelta _todella_ kuumaa. Ilmastointi päällä tulee kyllä molemmista kylmää. Ilmattu on Hemin ohjeiden mukaisesti ja ilmaa ei tule.
Olen alkanut epäilemään itse että lämppärin kennon ne vesiventtiilit eivät toimisi. Onko näissä e36:ssa ollut vikaa niissä venttiileissä? Ja jos on ollut niin onko vika ollut itse venttiileissä, vaiko niissä säätö laitteissa kabiinin puolella?
EDIT: Nyt tuli huomattua sellainen oire, että kun niistä lämmönsäätö namiskoista ei tapahdu mitään muutosta lämpötilaan, niin kun sitä lämpösäädintä siinä mankan yläpuolella kääntää niin lämpötila muuttuu muus muissa kanavissa. Eli kun säätää sen kylmälle tulee joka räppänästä kylmää ja kun sen säätää kuumalle tulee kaikista räppänöistä lämmintä, tai no ei kuskin puolelta tule kuin haaleaa.Last edited by Leletin; 12-05-2010, 19:55.
Comment
-
-
Joo elikkä vian lähde löytyi. Vesiventtiileista oli kumitiivisteet hajonneet ja jumittaneet toisen venttiilin kiinni ja toisen auki. Uusia venttiileistä siis metsästämään.
Virtamittarin kanssa löytyi myös sellainen vika, että hantin puolen säätö namiska on toimimaton, mutta kuskin puoli ohjaa molempia, sellainenkin tarvistsisi siis löytää.
Comment
-
-
Originally posted by Leletin View PostJoo elikkä vian lähde löytyi. Vesiventtiileista oli kumitiivisteet hajonneet ja jumittaneet toisen venttiilin kiinni ja toisen auki. Uusia venttiileistä siis metsästämään.
Virtamittarin kanssa löytyi myös sellainen vika, että hantin puolen säätö namiska on toimimaton, mutta kuskin puoli ohjaa molempia, sellainenkin tarvistsisi siis löytää.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by Leletin View PostJoo elikkä vian lähde löytyi. Vesiventtiileista oli kumitiivisteet hajonneet ja jumittaneet toisen venttiilin kiinni ja toisen auki. Uusia venttiileistä siis metsästämään.
Virtamittarin kanssa löytyi myös sellainen vika, että hantin puolen säätö namiska on toimimaton, mutta kuskin puoli ohjaa molempia, sellainenkin tarvistsisi siis löytää.
Sen potentiometrin varmaan fiksumpi kaveri korjaa jollain yleismallisella. Mittaa vaan toimivasta oikeat arvot.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Samaan tulokseen tulin minäkin, että ei käytettyy kannattanu ostaa, koska olisi varmaa ollu samanlailla paskana ne tiivisteet. Kysyin ensin marmorilta hintaa ja hinta oli tosiaan tuo 270e, kuullosti niin suolaiselta että oli pakko soitella kaikki varaosaliikkeet läpi. Kl-varaosalta löytyi 170e hintaan niin semmoiset sitten tilasin, iloisena yllätyksenä tuli myös se että uusissa venttiileissä niitä tiivisteitä oli parannettu. Alkuperäisissä venttiileissä oli sellaiset kuppimaiset tiivisteet, mutta uusissa venttiileissä oli stefa maiset tiivisteet.
Paneelia en edes viitsinyt ruveta kolvailemaan/uutta tilaamaan marmorilta, kun romuttamolta löytyi toimiva 30e hintaan. Nyt puhaltaa kuumaa ja kylmää niinkuin kuuluuki ja toimii lämmönsäädöt erikseen.
Comment
-
Comment