Moro, olis semmonen ongelma tossa autossani että lämpimällä koneella auto välillä sammuilee oudosti eikä lähe käyntiin mäkilähdöllä vaan aina virrat pois ja uudestaa avainta kääntämällä käyntiin.... Onko kenelläkään ollut samanlaisia ongelmia tai vastaavaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 320 käyntiongelma
Collapse
X
-
E36 320i -95 M52B20 Sammuilee ajossa
Auto sammuilee kasken ajon eikä tosiaan lähde käyntiin vaikka laskettelee vaihde päällä menemään. Pysähdyksissä kun starttailee 10-15 krt niin hörähtää käyntiin niin kuin ei mitään vikaa olisikaan. Tyhjäkäynnillä, esim. valoissa, sammuu myös.
Diagnosoin, että ahaa, bemsapumppu. No vaihdoin sen käytettyyn, luultavasti ehjään. Koeajoin, ei ongelmia. Vaimo lähti reissuun ja sillee... taas sammu ajossa. Bensapumpun rele?
Tietoo kellään?Just Before You spoke, I smell smoke
B----------------------M--------------------W
-
-
Originally posted by BMW Farmi View PostAuto sammuilee kasken ajon eikä tosiaan lähde käyntiin vaikka laskettelee vaihde päällä menemään. Pysähdyksissä kun starttailee 10-15 krt niin hörähtää käyntiin niin kuin ei mitään vikaa olisikaan. Tyhjäkäynnillä, esim. valoissa, sammuu myös.
Diagnosoin, että ahaa, bemsapumppu. No vaihdoin sen käytettyyn, luultavasti ehjään. Koeajoin, ei ongelmia. Vaimo lähti reissuun ja sillee... taas sammu ajossa. Bensapumpun rele?
Tietoo kellään?
Aamuvarhaisella, hetken mielijohteesta, vaihdoin vanhan nokantunnistimen takaisin uudemman (Motonet) anturin tilalle. Tyhjäkäyntikierrokset nousi 50-100rpm ja auto tuntui toimivan ihan OK. Hetken. Kunnes n. 25km ajon jälkeen nykäisi tuntuvasti ja kun samalla katsoin kiekkamittaria niin se tipahti alas samantien heräten jälleen kun kone kävi normaalisti.
Toisella keikalla sama juttu. Auto ei kuitenkaan sammunut niinkuin ennen?!?
Arvioisin, että bensapumpun rele se ei ole, koska kierroslukumittarista häviää virrat. Seuraava temppu on tosiaan vikakoodien luku. Epäilys on tietysti vahvasti sähköpuolella ja siellä antureissa tai jossain vikaantuneessa piuhassa. (Oih, älä anna sen olla mikään johtojutska!) Palataan...
...Dodiin, vikakoodeja ei pysty lukemaan, koska yhteys töpseliin on jostain poikki. MBA Autokorjaamossa Lahdessa Halme kuunteli koneen tyhjäkäyntiä ja sanoi, että kaikki suuttimet sutsuttaa samaan aikaan ja niin se ei saisi olla. Kone on vikasietotilassa. Vika on todennäköisesti nokan tai kampparin anturissa.
Soitto KL:ään ja tilaus sisään, eivät ole vielä ma tulleet vaikka paketti piti olla mulla jo to ?!?
Noh, auto ei ole vielä sammunut sillä vanhalla nokan anturilla kertaakaan. Nykäisee vaan kerran ilkeästi ja menee siihen vikatilaan. Kun sammuttaa auton ja käy vaikka kaupassa ja lähtee taas niin pelit laulaa niin kuin pitääkin :-D)
Jatkuneee...Just Before You spoke, I smell smoke
B----------------------M--------------------W
Comment
-
Comment