Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 M3 3.2 perän etustefa alkoi vuotaa oikein reilusti, miten vaihdetaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    e36 M3 3.2 perän etustefa alkoi vuotaa oikein reilusti, miten vaihdetaan?

    Elikkä nyt talviseisonnan ja taka-aksenirenpan jälkeen kun kävin ajamassa autolla niin alkoi perän etustefa vuotaa öljyä aivan maahan asti
    Perä ollut koko talven samassa kohtaa eikä ole vuotanut tippaakaan, kuten ei vuotanut myöskään viimekesänä.
    Voisko olla että kun olen pessyt perän ja muutenkin se on seisonut niin stefa on kovettunut tai pesun yhteydessä siihen päässyt likaa joka sitten rikkonut stefan kun lähdin ajamaan? :think

    Noh, oli miten oli niin stefa lienee kuvassa osa numero 5?


    Mitenkäs vaihto?
    Laippa ilmeisesti irtoaa kun keskellä olevan mutterin avaa, mutta pitääkö mutteri kiristää tarkalleen samaan kohtaan missä se oli kuten esim. Mersuissa pitää jotta se välyksen säätävä rypistyvä holkki ei rypisty liikaa?
    Last edited by Jube; 13-04-2010, 19:48.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Originally posted by Jube View Post
    Elikkä nyt talviseisonnan ja taka-aksenirenpan jälkeen kun kävin ajamassa autolla niin alkoi perän etustefa vuotaa öljyä aivan maahan asti
    Perä ollut koko talven samassa kohtaa eikä ole vuotanut tippaakaan, kuten ei vuotanut myöskään viimekesänä.
    Voisko olla että kun olen pessyt perän ja muutenkin se on seisonut niin stefa on kovettunut tai pesun yhteydessä siihen päässyt likaa joka sitten rikkonut stefan kun lähdin ajamaan? :think

    Noh, oli miten oli niin stefa lienee kuvassa osa numero 5?


    Mitenkäs vaihto?
    Laippa ilmeisesti irtoaa kun keskellä olevan mutterin avaa, mutta pitääkö mutteri kiristää tarkalleen samaan kohtaan missä se oli kuten esim. Mersuissa pitää jotta se välyksen säätävä rypistyvä holkki ei rypisty liikaa?
    #5 on stefa ja vaihdon probleemit liittyy jurikin mainitsemaasi rymppirenkaan (#8) elämään. Yleensä lukituspellin (#3) joutuu myös uusimaan - voi kyllä lähteä nätisti sovinnollakin.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • Risto113
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1204
      • GrassLake

      #3
      Tarkista vaihdon yhteydessä, että perän huohotusreikä on auki!
      Pesun / rempan yhteydessä mennyt ehkä tukkoon, jos ongelmat silloin alkoi?

      Takana jommassa kummassa yläkulmassa pieni reikä...

      Comment

      • Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

        #4
        Kyllä huohotusreiästä ainakin löjyä tuli kun käänsin perän "pystyy" jonka jälkeen suojasin huohottimen teipillä pesun ajaksi :think
        Vaikuttaako huohottin muutenkaan tällaisessa tapauksessa kun perä vuotaa täpin auton alle kun se on paikoillaan?

        Mutta itse asiaan niin kertokaapa joku stefan vaihtanut miten se oikeaoppisesti tapahtuu?
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          #5
          Eikö kukaan osaa neuvoa miten stefa oikeaoppisesti vaihdetaan? :think
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9137
            • Oulu

            #6
            Tuossa yksi versio. KLIK
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎