Announcement

Collapse
No announcement yet.

'92 318iS cpe seokset laihalla ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tth78
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 346
    • Turku

    '92 318iS cpe seokset laihalla ?

    Onkos kenenkään autossa vastaava ominaisuus/vika? Kiihdytin rampilta moottoritielle kaasu pohjassa. Normaali mouruaminen kuuluu keulasta ja bmw "säntää" kaikilla 140? hevosen turvin moottoritielle niin ripeästi kuin tuosta nyt voi olettaa. Mutta kuitenkin jotenkin nihkeästi.

    Löysään kaasun n. puoleenväliin ja auto alkaakin kelaamaan vauhtia paljon rivakammin?? Eikös saa ilmaa tarpeeksi vai vetääkö seoksen liian laihalle vai onko kysessä normaali viive?

    Olen poistanut ilmanputsarikotelosta sen muoviputken, joka kulkee siitä maskille menevästä ilmanohjaus"torvesta" sisälle putsariin. Kokeilin myös poistamalla sen maskille menevän ilmanohjaus"torven" ja toiminta oli suunnilleen samanlaista. Putsarissa on suht. uusi paperisuodatin.
    Mini Countryman PHEV 2018
    -
    ex. Primera 05
    ex.E36 318iS coupe ´92
  • tth78
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 346
    • Turku

    #2
    Siis kellään ei ole vastaavanlaisia kokemuksia??? Tämä ei ole trolli!!! Toistan tämä ei ole trolli!
    Mini Countryman PHEV 2018
    -
    ex. Primera 05
    ex.E36 318iS coupe ´92

    Comment

    • tumppu86
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 900
      • E-pohjanmaa

      #3
      Olen huomannut saman ilmiön.Kun kiihdytän täydellä kaasulla ja löysään kaasun puoleen väliin tuntuu kuin lähtisi kiihtymään paremmin.

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Niin se vaan toimii, ainakin mulla.
        Olisko siitä johtuvaa kun kierrokset on matalilla kannen virtaus vajaata, läppä auki ja nilkaa suorana, virtaukset päin vittua. Läppä vähän enemän auki kun kansi vetää, mutta ei levällään, virtaukset jne. alipaineet kohillaan = toimii paremmin. Oisko se muuttuva(juuttuva)kurkkunen kaasari keksitty joskus ton takia? :juo

        Sit psykologiset vaikutelmathan menee niin, että kaasupohjassa on lussu, mutta jo puolella kaasulla kulkee sen, niin tuntuuhan se että nyt mennään!
        ...

        Comment

        • pörre
          BTCF Member
          • Jun 2004
          • 42
          • kankaanpää

          #5
          mullakin ilmentynyt samaa vikaa.. tuntuu olevan enemmän ominaisuus kuin vika!! sit bemu ottaa mulla vielä sellaisia tehopiikkejä tietyillä kierroksilla et kiihdytys ei ole tasainen (kiihtyy,hyytyy,kiihtyy,hyytyy...) tai ei nyt ihan hyydy, mutta kumminkin kiihtyvyys vähenee tietyis kohdis..
          BMW 318iS COUPE -92
          BMW 316i -91 *RIP*
          BMW 320i -86
          -ihanan kallista....ELÄMÄ ON!!!-

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #6
            Sen aiheuttaa se läppämallinen ilmamäärämittari. Se kun menee selälleen jo osakaasukiihdytyksessä niin seos ei sitten enää rikastukkaan täydellä kaasulla.

            Comment

            • mikko
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1738
              • kotona

              #7
              Originally posted by Juppe
              Sen aiheuttaa se läppämallinen ilmamäärämittari. Se kun menee selälleen jo osakaasukiihdytyksessä niin seos ei sitten enää rikastukkaan täydellä kaasulla.
              Toi vois olla hyvä selitys, ei vika vaan ominaisuus...

              parhaat sivuluisut on otettu "puolikaasulla" ja kun kierrokset kasvaa niin läppää lattiaan :juo

              Comment

              • bmw318is
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 135

                #8
                mulla on ihan sama juttu ja myös 318is -92.
                eli kaasu pohjaan kun kiihdyttää ja kun löysää (esim. ohituksen jälkeen) niin lähtee kiihtyyn vähän paremmin... :?
                328i e46

                Comment

                • tth78
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 346
                  • Turku

                  #9
                  Kiitoksia vastauksistanne! Pahasti näyttäisi siis pikemminkin kyseessä olevan ominaisuus kuin vika. Samoin kuin pörrellä on munkin bmw:ssä ilmennyt lievänä tuota kiihtyy, hyytyy kiihtyy ilmiötä.
                  Mini Countryman PHEV 2018
                  -
                  ex. Primera 05
                  ex.E36 318iS coupe ´92

                  Comment

                  • hojo-_-
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2004
                    • 177
                    • fin

                    #10
                    enpä oo kiinnittäny huomioo.. mut kyl näillä 318 mopoillakin puolikaasulla luisussa mennään jos sille päälle sattuu :lol: :juo
                    saksalaisia

                    Comment

                    • jasse777
                      Newbiemmer
                      • Jun 2005
                      • 6

                      #11
                      318is kaasupohjassa (hyytyy)

                      Kannattaa ottaa ilmamäärämittarin ja läppäkotelon välinen ilmaputki irti ja katsoa että läppä ei ns. yliaukea kun kaasu on pohjassa, jos vaijeri on liian kireällä niin läppä menee yli jollon se alkaa vastustamaan virtausta. Koeta säätää vaijerin kireys niin että läppä on mahdollisimman suorassa(auki) kun kaasu pohjassa.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎