Vika jatkuu.. pyöränkulmia ei ole vielä tarkistettu, mutta mietin että samalla vois pyytää huollossa kattomaan myös kardaanin ettei siellä ole nivelessä klappia...? Voiko aiheuttaa tärinää koko koriin +100km/h vauhdissa? Myös kun ajaa mutkaan ja painaa mutkan alussa kaasua ja kaartaa tiukasti niin takapäästä kuuluu selvä kolahdus, oli ikkuna auki niin kuulu kyllä selvästi.
Voi myös ehdottaa jotain muuta jos kuulostaa tutulta? ens viikolla ois tarkotus tilata huoltoaika.
E:Pyöränlaakereita, ei pyöränkulmia niinkö yllä lukee.
___________________ BMW G30 520d -17
---------------------------------------------------------------------- MB c350 -11 BMW F11 M550D -14 Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue MB w211 -07 BMW e39 525i -01 BMW e36 325i -93 BMW e36 320i -92
oletko tarkistanut, että vanteissa on mahdolliset sovitinrenkaat paikallaan?
Oma e36 cabi vapisi kuin epileptikko, mutta syyksi osoittautui, ettei 76mm keskireiällä olevissa vanteissa ollut sovitinrengasta ollenkaan. 72.6mm sovitin paikalleen ja vapinat jäi sinne.
Ja eikös takapään etummaiset puslat (rear trail arm bushes) käyneet myös napsumaan, kun elinkaari on ihan lopussa. Aiheuttaa rankkaa vapinaa ja peräpään ohjaamista urissa yms.
Alusta on käyty läpi, kaikki kunnossa. Oon olettanu että jos rengasliikkeestä ostaa vanteet+kumet niin ne laittas automaattisesti soviterenkaat paikalleen? korjatkaa jos olen väärässä, eipä ole tullut tarkastettua. :think
___________________ BMW G30 520d -17
---------------------------------------------------------------------- MB c350 -11 BMW F11 M550D -14 Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue MB w211 -07 BMW e39 525i -01 BMW e36 325i -93 BMW e36 320i -92
Alusta on käyty läpi, kaikki kunnossa. Oon olettanu että jos rengasliikkeestä ostaa vanteet+kumet niin ne laittas automaattisesti soviterenkaat paikalleen? korjatkaa jos olen väärässä, eipä ole tullut tarkastettua. :think
ei ole aina kiveen kirjoitettua. nehän soviterenkaat maksaa jonku 20e eli jos et ole sellaisista maksanut niin niitä tuskin on... itse ajoin omalle ex.e30 100km ilman soviterenkaita ja ei sillä paljon yli 90kmh kehdannut ajaa juuri tärinän vuoksi.
monesti olen kuullut sanottavan että viisipulttisessa ei muka tarvitsei sovite renkaita kun ne pultit keskittää vanteen mutta heittohan se on puolen millinkin heitto..:think
kyllä ne usein laitetaan ne sovite renkaat.. eikä ne nyt ihan yli 20€ sarja maksa.. ellei sitten ole jotain kullitettuja...ainakaan meillä ne oo tollasia hintoja maksanu...
tasapainoituksessa voi olla vikaa.. joskus myös mahdollista, että renkaat tuoreeltaan päässeet jopa pyörähtämään kovassa jarrutuksessa/kiihdytyksessä kun on vielä asennusrasvaa renkaassa...
mitä niihin punaisiin sun, muihin täpliin tulee, niin eipä niillä suurta vaikutusta ole.. eikä vaikutusta enää tasapainoituksen jälkeen pitäisi olla ollenkaan..
joskus kyllä pieniä heittoja noissa sovitteissa on.. varsinkaan kun rengasliikkeet tilaa kuitenkin maahantuojalta vanteet ja maahantuoja laittaa mukaan (jos laittaa) oikeat pultit ja tarvittavat sovitteet.. joskus vaan ne sovitteet puuttuu ja pultit on vääriä.. ja aina sitä sovitetta ei kuitenkaan huomata...
ei luulisi olevan kova homma ottaa yhtä rengasta irti ja kattoa, onko siellä ne soviterenkaat?
Olisko perä mahdollisesti irtoamassa liitoksistaan? 36:sissa kun sitä vikaa tuntuu olevan, itse pidän sovitteiden puuttumista tai kulunutta laakeria melko epätodennäköisenä, kulunut laakeri jo huutaa sen verran ennenku alkaa todenteolla täristää, että luulis omistajan huomaavan...
Comment