Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E36 M3 -95 3.0 S50b30 moottorin lämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muumi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1702
    • Rovaniemi

    #61
    Originally posted by hawkki
    kun täällä on moni ehdotellut tuota webaston/eberin asennusta niin osaisko joku sanoa paikan josta tämmöisen saa asennettua alle hinnan pysyessä alle 1000eurossa ?

    Ei taida semmoista paikkaa ollakkaan.

    Uusi Eberi TP5 kaukosäätimellä ja autokohtaisella asennussarjalla varustettuna maksaa jo yli tonnin.

    Ja jos joku väittää taas et tämmösen paketin saa jostain tyyliin 500€,ja todistaa sen,niin ostan varmasti mutaman.
    E24 635csi

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10034
      • KVLA

      #62
      Originally posted by Muumi
      Ei taida semmoista paikkaa ollakkaan.

      Uusi Eberi TP5 kaukosäätimellä ja autokohtaisella asennussarjalla varustettuna maksaa jo yli tonnin.

      Ja jos joku väittää taas et tämmösen paketin saa jostain tyyliin 500€,ja todistaa sen,niin ostan varmasti mutaman.
      Itse aloitin aikanaan tämän topiikin M3:n lohkiksesta.Silloin minulle ehdoteltiin myös vaihtoehtoisena lämmittimenä tuota bensalämppäriä mukamas alle tonnin hintaisena vaihtoehtona.Kirjoitus löytynee tämän topiikin alkupuolelta.Pääkaupunki seudultakohan moisia laitteita jostain muka saisi.Omien tiedustelujeni hinnat pyörivät 1400-1500 euron paikkeilla asennettuna oman paikkakuntani firmoissa.Joten...
      Last edited by Heguli 31; 25-02-2005, 12:39.

      Comment

      • ojahauki
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 80
        • Imatra

        #63
        Teddy ja kumpanit. Mites lämppärit toimivat talven yli? Suliko mitään? Oon juuri asennuttamassa itselleni talveksi kyseistä defan 145:sta...
        M3 e36 3.0 -94

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10034
          • KVLA

          #64
          Laita sinne johdon ja lämpöelementin päälle lämpöeristenauhaa (käyttävät mm. peltipakosarjoissa),niin pelaa hyvin.Minulla ei ainakaan ole mitään lämpö/sulamisongelmia ollut.Itse lämmitin toimi hyvin.Jos laitat sisähaaran,niin laita se jo lämppäriä asenneltaessa.Tai ainakin valmius sille.Ei sitten tarvi jälkeenpäin purkaa eristeitä.
          Last edited by Heguli 31; 02-09-2005, 14:47.

          Comment

          • BMW M3 Coupe -93
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 283
            • Seinäjoki

            #65
            kaik on männy

            Nooh asennutin siinä viimetalvena lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen. Sanoin vielä asentajalle että mahtaa olla lämmin paikka et laita vähän jotain eristettä ympärille. No ei tää jamppa uskonu ja nyt on sulanut pistokkeen-vastuksen välinen johto ja vastuksen-sisäpistokkeen välinen johto. Ja kaiken huipuksi itse vastus on todella pahan näköinen eli tod. näk. sulanut oikosulkuun.

            Kiva tilailla lähes kaikki osat uusiksi ja miettiä eristevaihtoehtoja. Oliskahan paras et laitan pakosarjateippiä sekä johtojen ympäri että koko pakosarjan ympäri? Onko tosta pakosarjateipistä mitään huonojapuolia olemassa kun joskus muistelin lukeneeni täällä et vähentää peltisatsin elinikää? Vai pelkkää mutua?

            Tais tulla lohkolämppärille hiki kun 25 asteen heltees poltin kumea bimmerpartyillä. Satsi ollu varmaan aika punahehkus
            In memoriam:
            BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
            http://www.minunauto.com/?8813

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10034
              • KVLA

              #66
              Jos asennutit sen jossain firmassa,niin sinne vaan riitelemään korvauksista.

              Comment

              • pablo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 732
                • Pirkanmaa

                #67
                Onkos tietoa sopiiko calix:in vastaava kuin se defan 145:n tollaseen 286 heposeen ämmäläiseen.. Toi calixin elementti mikä hyllyssä lojuu on tarkoitettu ainakin m50b25 kiuluun eli meneekö se ämmäänkin ??

                Comment

                • Susi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 473
                  • Kuopio, Suomi

                  #68
                  Omaan 3.2-litraiseen M3:een asennutin Defan säteilijän maillia 2810, joka on tarkoitettu VW Touareg V10 TDI:hin ja hyvin on pelannut.

                  Comment

                  • pablo
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 732
                    • Pirkanmaa

                    #69
                    Juu tohon 3.2.seen -01> sopii defan 843:n säteilijä= 520d:hen ainakin defan sivuilta katottuna mut tohon 3.0:aan ei löydy calix:in ja defan sivuilta mitään .. Sopiikohan soi 843:n tohon 3.0:aan?? Tai toi edellä mainittu?? Tietty eikös noita voi kyllä vähän soveltaa vaikka taivuttamalla itse sen kiinnitysraudan:think ..
                    Last edited by pablo; 20-11-2006, 12:26.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10034
                      • KVLA

                      #70
                      Originally posted by pablo View Post
                      Juu tohon 3.2.seen -01> sopii defan 843:n säteilijä= 520d:hen ainakin defan sivuilta katottuna mut tohon 3.0:aan ei löydy calix:in ja defan sivuilta mitään .. Sopiikohan soi 843:n tohon 3.0:aan?? Tai toi edellä mainittu?? Tietty eikös noita voi kyllä vähän soveltaa vaikka taivuttamalla itse sen kiinnitysraudan:think ..
                      Ota se sinun tallissasi joutenoleva Calix:in lämmitin elementti mukaasi ja käy Defa-liikkeessä suorittamassa vertailua ja mittauksia.Tuo 145:n on sen verran yleinen malli,että vertailuosa löytynee kyllä hyllystä.Harva varmaan täälläkään tietää tuohon vastausta,koska Defan 145:n sinne käy,eikä ole tarvinnut korvaavia vaihtoehtoja enää etsiä.

                      Originally posted by Susi View Post
                      Omaan 3.2-litraiseen M3:een asennutin Defan säteilijän maillia 2810, joka on tarkoitettu VW Touareg V10 TDI:hin ja hyvin on pelannut.
                      Niimpä,nuo alu-lohkoiset on erikseen.
                      Last edited by Heguli 31; 20-11-2006, 12:46.

                      Comment

                      • pablo
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 732
                        • Pirkanmaa

                        #71
                        Kertokaas nyt tietämättömälle et eikös tuon säteilijän tarkoitus ole lämmittää pääasiassa öljyä. Tiedän et valun ja alumiinin lämmönsäteilyissä on eroja mut lämmittääkö toi säteilijä lohkoakin.. Siis meinaan et onko niin tehokas koska eikös molemmissa koneissa ole öljypohjat kuitenki alumiinia ? Vai olenko väärässä?

                        Tossa linkki: http://www.defa.com/doc/800/873.pdf
                        Last edited by pablo; 20-11-2006, 22:40.

                        Comment

                        • pablo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 732
                          • Pirkanmaa

                          #72
                          Juu kävin äsken ryömimässä ämmän alla niin taitaa toi säteilylämmitin jäädä haaveeksi .. ei ole pohjassa niin isoa suoraa kohtaa mihin sen vois laittaa. Vai onko joku seppä laittanut? Kattelin kans samalla ihan lohkolämppärin paikkaa niin eipä siellä pakosarjan alla oikein tilaa ole eli saakos ton lohkiksen sinne ilman pakosarjan irrotusta? Entäs imusarjan puoli..Saakos sinne? Sit tietty ois letkulämmitin vielä? Onkos kellään kokemuksia? Luulis noita 3.0 ämmiä olevan suomessa lämppäreillä:think ..

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10034
                            • KVLA

                            #73
                            Originally posted by pablo View Post
                            Juu kävin äsken ryömimässä ämmän alla niin taitaa toi säteilylämmitin jäädä haaveeksi .. ei ole pohjassa niin isoa suoraa kohtaa mihin sen vois laittaa. Vai onko joku seppä laittanut? Kattelin kans samalla ihan lohkolämppärin paikkaa niin eipä siellä pakosarjan alla oikein tilaa ole eli saakos ton lohkiksen sinne ilman pakosarjan irrotusta? Entäs imusarjan puoli..Saakos sinne? Sit tietty ois letkulämmitin vielä? Onkos kellään kokemuksia? Luulis noita 3.0 ämmiä olevan suomessa lämppäreillä:think ..
                            Lueppa tuolta alusta asti,niin huomaat mitä vaihtoehtoja tarjotaan.Omassani on juuri tuo Defan 145:n lohkis siellä pakosarjan takana.Lämpöeristeillä vuorattuna.Ja jos meinaat sisätilaläämmittimelle haaroitusta,niin sekin kannattaa laittaa jo lohkiksen eristämistä ennen.Niin ja pakosarjaa ei tarvi irroittaa vaikka ahdasta kyllä onkin.Jos luet,niin huomaat että kyllä niitä on asennettu.

                            Jos ei tästä vielä ole apua,niin sitten ei auta kuin pähkäillä keväässen asti niitä vaitoehtoja.

                            Comment

                            • pablo
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 732
                              • Pirkanmaa

                              #74
                              No niin.. Kyllä tonne ämmään meni calix:in 208 malli paikalleen. Calixissa hyvä puoli et siinä on ankkuri millä saa kiristettyä paikalleen. Aika ahtaat paikat oli mut lattialla keula pukkien päällä sinne plumsahti.. En tiedä mihin reikään muut on vastuksen laittaneet mut takimmaisee plommiin taitaa saada helpoiten ..

                              Comment

                              • Susi
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 473
                                • Kuopio, Suomi

                                #75
                                Originally posted by Heguli 31 View Post

                                Niimpä,nuo alu-lohkoiset on erikseen.
                                Kyllä tuossa 3.2-litraisessa on valurautalohko.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎