Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä hyvä hinta/laatu coilover sarja e36 avoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    Mikä hyvä hinta/laatu coilover sarja e36 avoon?

    Auto on e36 M3 3.2 cabriolet vm. -96
    Hakusessa siis coilover sarja ja olisin kiinnostunut kokemusperäisestä tiedosta mikä sarja omaisi hyvän hinta/laatu suhteen ja toimisi hyvin normi e36 malleja huomattavasti painavammassa avossa? :think
    Madalluksen määrä verrattuna vakioon on sivuseikka mutta pintakova tai muuten epämielyttävä alusta ei ole se mitä haen, autolla ei ajeta talvisin jotenka pakkasominaisuudet myöskin täysin toisarvoisia...
    Muutenkin tulisi aivan tavalliseen, rauhalliseen katukäyttöön mutta olisi mukava saada ruuvattua autoa hieman normaalia alemmaksi jos innostuu esim. messuille viemään (siksi coilover sarja hakusessa) :think

    Korostan vielä että en kaipaa nyt kauppiaiden myyntipuheita vaan aivan kokemukseen perustuvia kommentteja eri coilover sarjoista nimenomaan avossa...
    Last edited by Jube; 24-05-2010, 03:59.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi

    #2
    KW Variante1-3, mulla coupessa 1:nen ja ei ole pintakova mutta jämäkkä.
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      varmaan nyt kannattaa mainita minkä hintaluokan settiä olet ostamassa...

      yli tonnilla saat varmasti hyvän ja 500-1000e keskinkertaisen. noin tonnista alkaa KW, Eibach, H&R ym. ja niillä tuskin voi hirveästi pieleen mennä. Spaxista löytyy jo jäykkyys säätö ja saa alle tonniin. saksalaisilla foorumeilla on sitten paljonkin juttua edullisemman pään AP/DTS/LT säädettävistä mitä löytyy korkeus ja korkeus/jäykkyys säädettäviä ja siellä ei ainakaan paljoa negatiivista lukenut.

      lähes kaikki myydään coupe + cabrio, eli ei ole erikseen cabrioon. vain jollain H&R, Eibach akselilla näyttää olevan erikseen cabrioon, mutta onko niissäkään sitten oikeasti eroa.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

        #4
        Hintaluokka 500-1000€, jäykkyys säätöä en tarvi!
        Tuommosia olen katsellu, mutta onko kellään kokemusta kummassa on parempi hina/laatu suhde?

        Last edited by Jube; 24-05-2010, 14:54.
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5156
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by Jube View Post
          Hintaluokka 500-1000€, jäykkyys säätöä en tarvi!
          Tuommosta olen katsellu, mutta onko kellään kokemusta?
          http://cgi.ebay.co.uk/EIBACH-PRO-STR...item5ad97a0a07
          Eibachin tuotteiden pitäisi olla kokemukseni mukaan laadukkaita.
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • marsupilami
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 263
            • savo

            #6
            Miten olisi Spax? Noi suhtedulliset mutta aika harvakseltaan lukenut kokemuksia,että minkälaatuista tavaraa noi on.

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              #7
              Hmm, jotkut (Esim. KW) myy eri sarjaa M3:seen ja muihin e36 korisiin!
              Jotkut sitten kaikkiin muihin e36 korisiin samaa, paitsi avoon omaansa, otappa selvää :think
              3.2 M3:ssa on vielä vielä epäkesko yläpää etutolpissa, mutta sillä ei liene väliä ainakaan näiden sarjojen kohdalla mitkä pultataan alkuperäiseen yläpäähän?
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • Jopi
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 374
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Jube View Post
                Hmm, jotkut (Esim. KW) myy eri sarjaa M3:seen ja muihin e36 korisiin!
                Jotkut sitten kaikkiin muihin e36 korisiin samaa, paitsi avoon omaansa, otappa selvää :think
                3.2 M3:ssa on vielä vielä epäkesko yläpää etutolpissa, mutta sillä ei liene väliä ainakaan näiden sarjojen kohdalla mitkä pultataan alkuperäiseen yläpäähän?
                D2:seen ollaan tyytyväisiä ainakin toistaiseksi. Kohtuu mukavalta tuntuu ajella vielä jäykälläkin asetuksella. Radallakin oli huippuhyvä. Varsinkin vakioalustaan verrattuna. Onhan tuo edullinenkin

                Edestä yläpään saa säädettyä miltei samoihin asetuksiin kuin vakion. Camber ja caster säätö on "portaallinen". Hienosäädöt camberiin saa tehtyä sitten muualta.

                Miinuksena voisi sanoa vanteen sovitus ongelmat edessä leveällä ja suuren et:n omaavalla vanteella. Jousi on sen verran pitkä ja paksu, että tulee vanteen/renkaan reunan kohdalle. Sama ongelma varmaan muidenkin merkkien kohdalle. Itsellä suunnitelmissa hommata lyhyempi jousi eteen kun siihen näkyy olevan varaa.... jos joskus vielä haluaa suurempaa vannetta alle.

                Toinen asia mikä hämmästytti asentaessa oli valmistajan merkkaamat asennuspuolet etuiskareille. Tuli todettua, että ne on merkattu väärin. Koiranluun kiinnnitys olisi tullut väärälle puolen ja jarruletkut sekä abs piuhat vähän miten sattuu. Elikkä ristiin laitoin.

                Luin kerran foorumilta, että e36:seen toimitetaan liian lyhyet takajouset. Näin itsekin ensin luulin, mutta huomasin, että niitä säätöpulikoita saa pyöriteltyä pidemmäksi kahdesta kohtaa.

                edit: ja sitä jäykkyyssäätöä tarvii!!
                Last edited by Jopi; 01-06-2010, 23:30.
                Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                e39 M5

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by Jube View Post
                  Hmm, jotkut (Esim. KW) myy eri sarjaa M3:seen ja muihin e36 korisiin!
                  Jotkut sitten kaikkiin muihin e36 korisiin samaa, paitsi avoon omaansa, otappa selvää :think
                  3.2 M3:ssa on vielä vielä epäkesko yläpää etutolpissa, mutta sillä ei liene väliä ainakaan näiden sarjojen kohdalla mitkä pultataan alkuperäiseen yläpäähän?
                  Aina on eri setti M3:lle. Montako kertaa sinulle pitää nämä asiat selittää? valitset vaan M3:lle tarkoitetun setin, niin tuskin hirveästi pieleen menee...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Daa Daa
                    BTCF Member
                    • Aug 2004
                    • 910
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Eikös setti pitäisi olla M3 etutolpilla ja cabrioon tarkoitetuilla takatolpilla.
                    Tosin tuollaista seka sikiöö ei taida monelta valmistajalta löytyä..

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      #11
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Aina on eri setti M3:lle. Montako kertaa sinulle pitää nämä asiat selittää? valitset vaan M3:lle tarkoitetun setin, niin tuskin hirveästi pieleen menee...
                      Niin monta että saat minut tajuamaan miten sama setti voi toimia samalla tavalla normi M3:ssa ja avossa joka on sedania noin 300kg painavampi?
                      Perustele tuo ihan vaikka yksinkertasimman kaavan mukaan missä painon vaikutus iskunvaimennuksen ja jousen toimintaan/ominaisuuksiin tulee esille...
                      Eriasia jos painoeroa olisi parikymmentä kiloa, mutta 300kg on kuitenkin neljän keskiverto ihmisen paino! Ja jos otat autoon neljä ihmistä kyytiin niin alustan ominaisuudet kyllä muuttuvat ainakin vakio-alustalla todella huomattavasti verraten siihen että ajaisit yksin!
                      Joo, jousia voi ruuvata tiukemmalle, mutta millainen on ajaa esim: kutoskoneinen e36 mihin on asennettu neloskoneisen jousisarja tai päinvastoin, ei kaksinen..
                      Tässä on nyt sinulle kauppiaana hyvä tilaisuus perustella em. väite kaikenkansan luettavaksi
                      Eikös setti pitäisi olla M3 etutolpilla ja cabrioon tarkoitetuilla takatolpilla.
                      Tosin tuollaista seka sikiöö ei taida monelta valmistajalta löytyä..
                      No näin minustakin pitäisi olla ja siksi täällä kyselen, mutta asiantuntijat toisin väittävät :think
                      Last edited by Jube; 02-06-2010, 19:02.
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3839
                        • Nokia

                        #12
                        Originally posted by Jube View Post
                        Niin monta että saat minut tajuamaan miten sama setti voi toimia samalla tavalla normi M3:ssa ja avossa joka on sedania noin 300kg painavampi?
                        Iskarithan on samat vakionakin: http://www.realoem.com/bmw/partxref....=on&showeur=on ja http://www.realoem.com/bmw/partxref....=on&showeur=on Jousissa sitten tietty eroa. Tämä ihan sivuhuomautuksena.
                        Last edited by Tomi T; 02-06-2010, 20:25.
                        BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 53*BMW

                        Comment

                        • mtv67
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2008
                          • 364
                          • Kokkola

                          #13
                          Originally posted by Jube View Post
                          Niin monta että saat minut tajuamaan miten sama setti voi toimia samalla tavalla normi M3:ssa ja avossa joka on sedania noin 300kg painavampi?
                          Perustele tuo ihan vaikka yksinkertasimman kaavan mukaan missä painon vaikutus iskunvaimennuksen ja jousen toimintaan/ominaisuuksiin tulee esille...
                          Eriasia jos painoeroa olisi parikymmentä kiloa, mutta 300kg on kuitenkin neljän keskiverto ihmisen paino! Ja jos otat autoon neljä ihmistä kyytiin niin alustan ominaisuudet kyllä muuttuvat ainakin vakio-alustalla todella huomattavasti verraten siihen että ajaisit yksin!
                          Joo, jousia voi ruuvata tiukemmalle, mutta millainen on ajaa esim: kutoskoneinen e36 mihin on asennettu neloskoneisen jousisarja tai päinvastoin, ei kaksinen..
                          Tässä on nyt sinulle kauppiaana hyvä tilaisuus perustella em. väite kaikenkansan luettavaksi

                          No näin minustakin pitäisi olla ja siksi täällä kyselen, mutta asiantuntijat toisin väittävät :think
                          mistäs tuo n.300kg painoero tieto on? 100kg avo on sedania painavampi.
                          e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                          e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            Originally posted by Jube View Post
                            Niin monta että saat minut tajuamaan miten sama setti voi toimia samalla tavalla normi M3:ssa ja avossa joka on sedania noin 300kg painavampi?
                            Perustele tuo ihan vaikka yksinkertasimman kaavan mukaan missä painon vaikutus iskunvaimennuksen ja jousen toimintaan/ominaisuuksiin tulee esille...
                            Eriasia jos painoeroa olisi parikymmentä kiloa, mutta 300kg on kuitenkin neljän keskiverto ihmisen paino! Ja jos otat autoon neljä ihmistä kyytiin niin alustan ominaisuudet kyllä muuttuvat ainakin vakio-alustalla todella huomattavasti verraten siihen että ajaisit yksin!
                            Joo, jousia voi ruuvata tiukemmalle, mutta millainen on ajaa esim: kutoskoneinen e36 mihin on asennettu neloskoneisen jousisarja tai päinvastoin, ei kaksinen..
                            Tässä on nyt sinulle kauppiaana hyvä tilaisuus perustella em. väite kaikenkansan luettavaksi

                            No näin minustakin pitäisi olla ja siksi täällä kyselen, mutta asiantuntijat toisin väittävät :think

                            lähinnä tuota etuiskarin yläpäätä meinasin, kun se vakio yläpää normaalisti jää sinne ja tuo sadan kilon painoero ei ole kuin yksi reilumman kokoinen kaveri coupen takapenkillä istumassa.

                            tuskin noi laatumerkit myisi coupeen ja cabrioon samoja sarjoja, jos ne ei sinne sopisi

                            vielä kun valitset sellaisen setin mikä on pelkästään cabrioon specsattu, niin vielä parempi. tuskin hirveän vaikeaa? ei voi saada alustan ostamisesta näin suurta kuukausia kestävää ongelmaa?
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Jube
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 9636
                              • ...

                              #15
                              Originally posted by mtv67 View Post
                              mistäs tuo n.300kg painoero tieto on? 100kg avo on sedania painavampi.
                              Minun avossa on omamassa 1740kg (kokonaismassa 1980kg) , Autowikistä löytämäni tiedon mukaan e36 M3 sedan omamassa 1430kg ja noista vähennyslaskulla sain tulokseksi 310kg painoeron :think
                              Tuo 1740kg omamassa lukee niin Saksalaisessa, Ruotsalaisessa kuin Suomalaisessakin rekisteriotteessa...

                              Asiaa voi katsoa monelta kantilta, jonku mielestä teen monen kuukauden ongelman alustan ostamisesta kun taas itse haluan perehtyä rauhassa eri vaihtoehtoihin ja kysellä kokemuksia muilta avoautojen omistajilta koska hätää ei ole ostaa summassa mitään sarjaa koska alkuperäinenkin alusta on kunnossa!
                              Toisekseen mitä nuo sarjat maksavat on ainakin minulle niin iso raha, että ennemmin kerään rahaa sekä selvittelen asiaa vaikka vuoden ja kyselen kokemuksia saadakseni rahalle parhaan mahdollisen vastineen!
                              Last edited by Jube; 03-06-2010, 20:15.
                              Näillä mennään:
                              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                              MB c124 230CE -90 "Badboy"
                              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎