Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 lambda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arjus
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 20

    e36 325 lambda

    Heti alkuun pitää sanoo että yritin kyllä ettiä, mutta tällä hetkellä varsin rajallinen pääsy nettiin, niin en ehtinyt löytää.

    päästöt oli mittauksessa tyhjäkäynnillä: co=0,01, hc=47, o^2=2,22, co^2=13.8 ja kierroksillä: co=0,03, hc=23, o^2=1,34, co^2=14,4 ja lambda näytti lukemaa 1,063. Eli toi lambda siis liian korkeella ja mietin että voiko imupuolen vuoto vaikuttaa silleen, että pelkkä lambda-arvo nousee. Haitariputkessa nimittäin selkeitä halkeamia, ja se menee vaihtoon joka tapauksessa. lähinnä vaan että pitääkö itse ongelmaan vielä etsiä muualta ratkaisua?

    katastusmies ehotteli että putkessa olis reikä, mutta eikö se nostais happiarvotki aika korkeelle? vai onko lamdan vaihto edessä?
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

    #2
    Originally posted by Arjus View Post
    päästöt oli mittauksessa tyhjäkäynnillä: co=0,01, hc=47, o^2=2,22, co^2=13.8 ja kierroksillä: co=0,03, hc=23, o^2=1,34, co^2=14,4 ja lambda näytti lukemaa 1,063. Haitariputkessa nimittäin selkeitä halkeamia, ja se menee vaihtoon joka tapauksessa. lähinnä vaan että pitääkö itse ongelmaan vielä etsiä muualta ratkaisua?

    katastusmies ehotteli että putkessa olis reikä, mutta eikö se nostais happiarvotki aika korkeelle? vai onko lamdan vaihto edessä?
    Kyllähän tuo happi hieman korkeella on. Happiarvo nousee myös laihasta seoksesta. Koska co (häkä) sekä HC (hiilivedyt) on alhaalla ja happi korkeella veikkaisin että kone käy laihalla.
    Jos taas putki vuotais ja hämäis lambdaa rikastamaan, myös co sekä hc ois korkeella.

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Muistetaan nyt erottaa oikea lambdan mittaama arvo ja se putkenpäästä mitattu arvo. Vuotava putki sekottaa sen mitatun arvon aika helposti muttei vaikuta mitään siihen moottorin seossäätöön jos se vuoto on lambda-anturin jälkeen. Eli vuotavat putket kuntoon niin moottorin imu- kuin pakopuoleltakin.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • sleepertuning
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 662
        • Kotka

        #4
        Originally posted by Jürgen_ View Post
        Vuotava putki sekottaa sen mitatun arvon aika helposti muttei vaikuta mitään siihen moottorin seossäätöön jos se vuoto on lambda-anturin jälkeen..
        Toki jos lambda ei "näe" vuotoa, niin ei haittaa mitään tietenkään.

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Originally posted by sleepertuning View Post
          Toki jos lambda ei "näe" vuotoa, niin ei haittaa mitään tietenkään.
          Mutta putkenpäästä mitattuna "haittaa"...
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • mynni
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 159

            #6
            näyttäähän siellä o2 olevan lievästi koholla, se nostaa laskennallista lambda arvoa, elikkä pakoputki kuntoon
            ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
            ex: e46 316 touring -02
            ex: e39 523i -96
            ex: e36 325i coupe avus edition -94
            ex. e28 520i -85
            ex. e21 316/2.0 -77

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Happi nousee kun kone ei käy kunnolla.

              Mitatulla lambda-arvolla ei ole paskaakaan merkitystä suuntaan tai toiseen kun mittaus on katin jälkeen.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Happi nousee kun kone ei käy kunnolla.

                Mitatulla lambda-arvolla ei ole paskaakaan merkitystä suuntaan tai toiseen kun mittaus on katin jälkeen.
                Katsastusmies on varmaan erimieltä kanssasi...
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎