Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmastointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonii
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 40
    • suomi

    e36 ilmastointi

    Eli mulla meni poikki se ilmastoinnin kompuraa pyörittävä hihna. Miten voi testata että eihän kompura ole jumissa?
    nykynen:e46 328
    ex:e30 316i
    ex:e30 318is
    ex:e36 325 coupe
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Voihan sitä kädellä siitä kytkimestä pyörittää. Pitäisi pyöriä tahmeasti ympäri ilman mitään sepelimyllyefektiä.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • ioni
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 125
      • Viiala

      #3
      minulla hihna myös poikki

      anteeksi kun tuppaan samaan topikkiin mutta meni pari hihnaa poikki just. ensin ikivanha hapertunut hihna patkähti (siis se lyhyt, kompuraa pyörittävä) - kokeilin käsin pyörittää ja hyvin pyörii. Uusi hihna paikalleen ja auto käyntiin niin uusi hihna kävi palamaan koska kompura ihan jumissa - olisi palanut poikki jos ei olisi napannut virtoja pois.
      siis mikä tuon kompuran jumittaa kun auto on käynnissä?
      ioni
      --
      ioni

      "What's red and bad for your teeth?

      A brick.
      "

      Comment

      • kye
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 320
        • Forssa

        #4
        Pyörittelit varmastikkin käsin siitä kompuransiivapyörästä. Kun auto ei käy mageettikytkin ei lukitse siivaa niin, että kompressorin sisukset pyörisivät. Kun laitat auton käyntiin ja ilmastoinnin päälle magneettikytkin lukitsee siivan ja yrittää pyörittää kompuraa, joka tässä tapauksessa ei pyöri niin kuin kuuluisi.
        - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
        - N42/46 jakopäät
        - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

        tied. 0407247465

        Comment

        • ioni
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 125
          • Viiala

          #5
          Originally posted by kye View Post
          Pyörittelit varmastikkin käsin siitä kompuransiivapyörästä. Kun auto ei käy mageettikytkin ei lukitse siivaa niin, että kompressorin sisukset pyörisivät. Kun laitat auton käyntiin ja ilmastoinnin päälle magneettikytkin lukitsee siivan ja yrittää pyörittää kompuraa, joka tässä tapauksessa ei pyöri niin kuin kuuluisi.
          hmm...käypi järkeen.
          osaisitko vielä sanoa kannattaako tuota kompuraa insinöörijärjellä ruveta purkamaan vai onko verkonpainokamaa?
          kiitos
          --
          ioni

          "What's red and bad for your teeth?

          A brick.
          "

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Ei edes verkonpainoksi, saastuttaa vesistöä öljyllä...
            Voihan sen tietysti uteliaisuuttaan purkaa.
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • kye
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 320
              • Forssa

              #7
              Voithan sen purkaa, mutta monasti, kun ostaa uuden pitää maksaa pantti jonka saa takaisin, kun palauttaa vanhan ja kauppiaat eivät välttämättä ota purettua vastaan!
              Tuntuu vaan olevan hankala saada suomesta edes magneettikytkimiä varaosana noihin ilmastoinnin kompuroihin, aina tyrkyttävät uuttaa kompuraa. Ei muuta kuin uusi kompura kaupasta tai takuupurkaamolta käytetty.
              - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
              - N42/46 jakopäät
              - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

              tied. 0407247465

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎