Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 starttimoottorin irrotus E36 korisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoK
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 748
    • Oulu

    M52B28 starttimoottorin irrotus E36 korisesta

    Moni on puhunut miten se startti näppärästi irtoaa tuon moottorin kyljestä, mutta yksityiskohtaisemmat ohjeet jääneet vähemmälle. Onko foorumilla ketään joka on kyseisen toimenpiteen tehnyt moottorin ollessa paikallaan? Ulkomaisilla foorumeilla manataan kovasti myös tätä operaatiota ja jos jonkinlaista viritelmää siellä on näkynyt..esim. puolentoistametrin jatkovartta räikän ja hylsyn väliin...

    Omastani imusarjan irrotin ja startti on näkösällä nyt, mutta startin torx -kantaiset kiinnityspultit on just kivasti tulipeltiä päin ja aiheuttavat melkoisen päänvaivan irrotettaessa.

    Kertokaapas joku ammattilainen onko tähän jokin helpompikin konsti?! Jos tuo startin irrotus in nuin hankalaksi oikeasti tehty, niin rispekti saksalaisia insinöörejä kohtaan tipahtaa rajusti :think
  • MikkoK
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 748
    • Oulu

    #2
    Eikö kukaan ole koskaan tuosta starttia irrottanut ?! Pitänee hakea puuilosta repullinen 10mm Torx -lenkkejä ja väännellä ruuvipenkissä sopivaksi että saapi yläkautta pultit auki...

    Comment

    • 328 e36
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 488
      • pori

      #3
      Itse vaihdoin startin coupeeni ja kyllähän se aika pirullinen vaihdettava oli,tarvi alapuolelta vääntää juurikin tuollaisella metrin jatkolla jostain vaihdelaatikon paikkeilta,onneksi oli monttu käytössä..
      En muista enää miksei niitä pultteja avattu yläkautta,oliko tilaa liian vähän vai eikö vaan saanut työkaluilla väännettyä auki..
      e36 320 cabrio.
      e36 328 coupe.

      Comment

      • MikkoK
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 748
        • Oulu

        #4
        Originally posted by 328 e36 View Post
        Itse vaihdoin startin coupeeni ja kyllähän se aika pirullinen vaihdettava oli,tarvi alapuolelta vääntää juurikin tuollaisella metrin jatkolla jostain vaihdelaatikon paikkeilta,onneksi oli monttu käytössä..
        En muista enää miksei niitä pultteja avattu yläkautta,oliko tilaa liian vähän vai eikö vaan saanut työkaluilla väännettyä auki..
        Tilaa yläpuolella todellakin on vain vähän. Haluttas kuitenki yläpuolelta ensin koittaa ku ei ole monttua tms. käytössä. :think

        Comment

        • Jesper
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1448

          #5
          Alapuolelta onnistuu pitkän varren ja nivelen avulla.
          En ole koskaan kuullut että joku olisi purkanut yläkautta... Kaikki on tietty mahdollista.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎