Onkos vuoden -91 e36:ssa minkäänlaista ajonestosysteemiä vakiona? Entä mitä kustantaa moisen jälkiasennus? Ei viittis aina viritellä rattilukkotankoa päälle ajon jälkeen... :?
e36:n ajonesto?
Collapse
X
-
Tags: None
-
mitenkäs se isomman(?) ajotietokoneen lukitus juttu? Sillä ilmeisesti pystyy jotain lukitsemaan, mutten ole vielä uskaltanut kokeilla. Sen verran vaikeata tuo ohjekirjan sanasto, etten ole vielä oikein ymmärtänyt mitä siinä sanotaan.---- 325A e36 ----
Comment
-
Se ajotietokoneen koodi on sellainen,että kun sen pistät niin auto kysyy koodia käynnistyksessä.Jos sitä ei laita,ei myöskään kipinää tule eikä auto käynnisty.Kolme starttia tai väärää koodia laukaiseen "hälyttimen" päälle eli torvi soi.Muutenhan toi on ihan näpsäkkä systeemi mutta akun kengän irroituksen jälkeen koko kone ei edes muista että siinä joskus on koodi ollutkaan.
Comment
-
Onko tuollainen hälärin asennus muuten kuinka kova homma, kannattaako alkaa itse sähläämään? Ihan perussetti riittäis kyllä mulle. Autoja on tullut kyllä rassattua, mutta sähköhommia tehtyä vähän vähemmän...e90 330d -05
Comment
-
joo kaverin kans laitettiin sen autoon cobran perus hälytin
ja kyllä siinä pari iltaa meni ku väsättiin...
ei ihan pikku hommeli
Comment
-
Originally posted by hopeanuoliOnko tuollainen hälärin asennus muuten kuinka kova homma, kannattaako alkaa itse sähläämään? Ihan perussetti riittäis kyllä mulle. Autoja on tullut kyllä rassattua, mutta sähköhommia tehtyä vähän vähemmän...
Jos sun kertomalla kokemuksilla alkaa tehä, niin kerro aika 10--20x. Ja ite laitettuna ei auta vakuutusmaksuissa. Asennus 100-200eukkosta joten laitata....
Comment
-
[quote="reddewil"]Originally posted by hopeanuoliJa ite laitettuna ei auta vakuutusmaksuissa. Asennus 100-200eukkosta joten laitata.
Sanoo vaan että tietty, ja hinta laskee... vai?
Comment
-
Se OBC käynnistyksen estokin on parempi kuin ei mitään. Lisäksi, myös itse voi asentaa "käynnistyksen eston" (eli sellaisen "köyhänmiehen version"), mikään ei ole sen helpompaa ja tarvikkeeksi tarvitsee vain normaalin (perus)releen, katkaisimen ja nipun johtoa ja liittimiä.
Itse asentaisin sen a) joko siihen linjaan joka ohjaa päärelettä (pääreleen pinnille 86 menevä piuha) tai esim. b) virtalukon päävirta piuhaan (virtalukon pinni 30).
Eli kytkimellä ohjataan relettä pois ja päälle, jos kytkin on väärässä asennossa => päävirtarele tai virtalukko ei saa virtaa/jännitettä ja auto ei käynnisty. Kytkimen piilottaa sopivaan paikkaan tai käyttää jopa hyödyksi autossa valmiina olevaa, originaalia kytkintä.
Jos ja kun tämän oman kytkennän johtojen/kytkimen piilotuksessa käyttää kekseliäisyyttä, tai paikaan mihin sen sijoittaa auton sähkökytkennässä, se hidastaa asiattoman käyttöönottajan toimia kummasti ja jopa kunnolla.
Toki "oikea" ja kunnollinen hälytin on paras vaihtoehto, mutta jos auto on vanha (eli ei edes saa varkausvakuutusta), se ei aina ole vaivan väärtti.
Jos itse ei ole koskaan hälytintä asentanut, ja jos auton sähkötyöt (tai sähkötyöt yleensä) ovat sinulle vieraita askaria, kannattaa suosiolla kääntyä ammattimiehen puoleen. Toki heissäkin on ammattimiehiä ja ns. "ammattimiehiä", joten muidenkin suosituksia tekijöistä kannattaa kuunnella.
t: Timo
Comment
-
Originally posted by LanttuMitenkähän luulet käyvän mahdollisissa korvaustilanteissa, kun hälytintä ei sitten olekaan? Vakuutuspetos.
Comment
-
Kiitokset vinkeistä, etenkin Timolle! Taitaa mennä häläri ammattilaisen asennettavaksi, sen verran kovatöiseltä kuulostaa. Sattuisko jollain olemaan vielä kokemusta pääkaupunkiseudulta asiallista jälkeä tekevistä asentajista?e90 330d -05
Comment
-
Olen itse asentanut hälyttimen, aikaa meni about 6h ensi kertalaisena. Kun olet asentanut hälyttimen niin menet sellaiseen liikkeeseen joka asentaa kyseisiä hälyttimiä niin ne tsekkaa onko asennus oikein tehty, jolloin saat paperin asennuksesta, tämä paperi käy vakuutusyhtiölle.
Asennus itsessään on aika rasittava kokemus, asennutan seuraavan hälyttimen ammattilaisella. :P
Comment
Comment