Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 -94 tehoton ja vääntö kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw1994
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 77
    • Espoo

    e36 325 -94 tehoton ja vääntö kateissa

    Vaihdettu lähes kaikki sähköt koneeseen, suuttimet ja kisko, pumppu, ilmamassamittari, vanos + solenoidi, ecu, ei imuvuotoja, ajoitus ok, lambda, tulpat, bensansuodatin, katti poistettu ja laitettu välillä takaisin ja taas poistettu. Ei vikakoodeja, luettu ja putsailtu muistia vähän väliä. Livedatassa kaikki ok.

    Kun polkaisee 3000rpm kaasunpohjaan niin kulutusmittari ensin hyppää 25-30L ja alkaa laskemaan pikkuhiljaa vaikka kaasu on pohjassa.

    Kampuran asentotunnistinta ei ole vaihdettu, näyttää 544ohm. Airbox vuotaa, mutta vaikuttaako se pahastikin MAF lukemaan? Auto toimii muuten todella hienosti, tyhjäkäynti ei seilaa, ei pätki tai katko. Käy nätisti ja starttaa ensimmäisellä jne. Puristuspaineet ok joka sylinterissä.

    Auto on siis tehoton ja vääntö kateissa. Lähtee vetämään 3500rpm jälkeen, mutta ei taida kaikki olla kotona sielläkään. Kylmänä vetää ehkä hieman paremmin.

    Ideoita?

    EDIT: Ja auto tuntuis liikkuvan vapaammin 1/4 tai melkeen puol kaasulla, mutta kaasun laittaessa pohjaan niin tuntuis ikään kuin tukehtuvan.. :S
    Last edited by bmw1994; 12-06-2010, 00:15.
  • Daa Daa
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 910
    • Jyväskylä

    #2
    Takimmaisen äänenvaimentimen sisuskalut ruostuneet irti ja tukkineet putkiston..?

    Oli eräs tuollainen vaimennin tuossa taannoin omassa kotterossa..

    Comment

    • bmw1994
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 77
      • Espoo

      #3
      Oisko lisää vinkkejä kellään ?? :think:think:think

      Comment

      • kmn
        Moderator
        • May 2009
        • 6022
        • Sipoo

        #4
        Originally posted by bmw1994 View Post
        Oisko lisää vinkkejä kellään ?? :think:think:think
        eihän tossa oo ku kampiakselin ja nokan anturit enää jäljellä, mitä voi ylipäätään vaihtaa..?

        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
        --
        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

        Comment

        • bmw1994
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 77
          • Espoo

          #5
          Jep ja nokan asentotunnistin taitaa toimia ku näyttää ainakin jtn ~1500ohm mut kampura vaan 540-560ohm ?!?! :think täytyy laittaa se vaihtoon ilmeisesti

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #6
            Kun näemmä toimii paremmin kylmänä, niin tuli mieleen että onko lämpötila-anturia vielä vaihdettu? Siis ei sitä, joka antaa lämpömittarille tiedon vaan se toinen, joka informoi ECU:a...

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6022
              • Sipoo

              #7
              Originally posted by Lanttu View Post
              Kun näemmä toimii paremmin kylmänä, niin tuli mieleen että onko lämpötila-anturia vielä vaihdettu? Siis ei sitä, joka antaa lämpömittarille tiedon vaan se toinen, joka informoi ECU:a...
              Kyllähän tuo meikäläiselläkin tuntuu vetävän kylmänä vähän paremmin, vai johtuisko enemmän siitä, että vetääpi lämpimänä tasaisemmin? :think Mistäs tommonen lämpötila-anturi löytyy M50:ssä?

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • hoocee325
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 153

                #8
                kysytääs ny näin että kauanko auto ollu sulla eli onko tehot kadonnu vuosien saatossa vai kuinka.. oma 2.5 on ilman vanosta ja ei oo mitää virityksiä tehty ja se rupee kiekasee tossa 4500rpm.. tuntu se mullaki silloin ko ostin et tehoo löytyy mut vuosien saatossa tottunu autoon ja tuntuu melko laiskalta.. omasta mielestä..

                Comment

                • bmw1994
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 77
                  • Espoo

                  #9
                  ohan toi tossa ollu reilut 2vuotta, mutta kyllä tuon väännön puutteen huomaa ku ei se sudi edes ykkösvaihteella hiekalla ja pitäis olla vielä 150tonnii ajettu pata englannista meinaan ostettu..

                  Comment

                  • bmw1994
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 77
                    • Espoo

                    #10
                    joo ja itteäkin kiinnostais se lämpötila-anturi ecu:lle menevä eli mistä löytyy ?:think

                    Comment

                    • Daa Daa
                      BTCF Member
                      • Aug 2004
                      • 910
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Imusarjan alta, siitä kannen etupäästä..

                      Comment

                      • bmw1994
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 77
                        • Espoo

                        #12
                        okei ja millä totean että se on paskana ?

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          #13
                          Liitin irti ja yleismittarilla mittaat vastusarvon (siis ohmit). Jos joku voisi täällä heittää arvon, paljonko tulisi olla?

                          Comment

                          • bmw1994
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 77
                            • Espoo

                            #14
                            nojoo, mutta eiköhän se toimi kun livedatassa näytti aika hyvältä se moottorinlämpö..:think

                            Comment

                            • bmw1994
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 77
                              • Espoo

                              #15
                              puolat voisi olla ehkäpä paskat :think ? mulla on tossa tommoset pienemmän malliset boschin puolat..
                              Last edited by bmw1994; 25-06-2010, 14:11.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎