Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 316i (M40B16) kierrosluvun rajoittimen kierto/korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • loiro
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 3
    • Kiukainen

    e36 316i (M40B16) kierrosluvun rajoittimen kierto/korjaus

    eli ostin kyseisen bmw e36 316i jossa tuntui ettei kierrä loppuun asti joten hankin kiekkamittarin huomatakseni olevani oikeassa. 4200rpm ja sit kone ottaa jo vastaan ja on selvästi rajoitin joka tulee vastaan kun alkaa pätkimään.

    eli miten kierros luvun rajoittimen saa kierretyksi/korjatuksi ja kumpi on helpompi projekti?
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Taitaa olla jokin muu vika kun kierroluvun rajoitin :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by loiro View Post
      eli ostin kyseisen bmw e36 316i jossa tuntui ettei kierrä loppuun asti joten hankin kiekkamittarin huomatakseni olevani oikeassa. 4200rpm ja sit kone ottaa jo vastaan ja on selvästi rajoitin joka tulee vastaan kun alkaa pätkimään.

      eli miten kierros luvun rajoittimen saa kierretyksi/korjatuksi ja kumpi on helpompi projekti?
      nokka kulunut eikä tule kiertämään enempää ennen kuin uusi nokka-akseli paikoillaan
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • loiro
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 3
        • Kiukainen

        #4
        no voi ny prkl. taitaa siis saada jäädä yrittäminen ku ei jaksais niin suurta remonttia ainakaan alkaa tekemään.

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          nokka kulunut eikä tule kiertämään enempää ennen kuin uusi nokka-akseli paikoillaan
          Kyllä, m40 koneiden perusongelma. Nokka ei ole elinikänsä aikana saanut tarpeeksi voitelua, johtuen mahdollisesti tukkeutuneesta/riittämättömän kokoisesta öljyputkesta.

          Tuon kuulee myös ns. säksätyksestä joka onkin m40 koneen tunnusmerkki. Helpottaa vaihtamalla nokka-akselin ja muut tarvittavat rojut yläkertaan.
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          • loiro
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 3
            • Kiukainen

            #6
            mitä kaikkee sinne sit muuten pitäis ostaa ja kuin hankala/kallis remontti on jos itse tekee?

            Comment

            • Madfexx
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3646
              • Lempäälä

              #7
              Tarkemmasta osalistasta en osaa sanoa, mutta muutaman satasen osakuluista puhutaan, eli en ainakaan itse lähtisi vaihtelemaan M40-koneeseen, jos en aikoisi pitää autoa vuosia eteenpäin. On kuitenkin sen verran arvokas remontti auton arvoon nähden :think
              Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
              Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

              Comment

              • JD
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1195
                • Espoo

                #8
                Originally posted by loiro View Post
                mitä kaikkee sinne sit muuten pitäis ostaa ja kuin hankala/kallis remontti on jos itse tekee?
                Nokka-akseli ja keinuvivut on molemmat yleensä vaihtokunnossa.

                Jos haluaa samalla myös hiljaisen niin yleensä joutuu vaihtamaan hydrauliset välyksensäätäjät.



                Selaa vaikka Motonetin nettihinnasto niin saa käsityksen hintatasosta.

                Jos samalla haluaa lisää tehoa niin minulta löytyy 1.8 litrainen alakerta ja ruiskun osat halvalla :-)


                Kantta ei löydy mutta se ja sen osat ovat samat kuin 1.6 litraisissa...
                Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎