Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 vetely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JUSSIS
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 60

    e36 vetely

    eli potilas ois tollanen e36 318i sedan bemu ja se vetelee ku ajaa kaivon kannen päältä tai suojatie merkkejen päältä todella pahasti.muuten ajaessa suoraa tai kurviin ni vetelyä ei tunne.katsastus setä ei osannu sanoa missä ois väljää?ajaessa se tunttuisi silt et se tulisi takaa? oisko mitää käteviä vinkkejä? :(
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: e36 vetely

    Originally posted by JUSSIS
    eli potilas ois tollanen e36 318i sedan bemu ja se vetelee ku ajaa kaivon kannen päältä tai suojatie merkkejen päältä todella pahasti.muuten ajaessa suoraa tai kurviin ni vetelyä ei tunne.katsastus setä ei osannu sanoa missä ois väljää?ajaessa se tunttuisi silt et se tulisi takaa? oisko mitää käteviä vinkkejä? :(
    Taka-akselin isot puslat on yleensä syynä jos tuntuu että takapää "ohjaa".

    EDIT: kirjoitusvirhe

    Comment

    • Spud
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 810
      • Helsinki

      #3
      Vinkkiä

      Ja lisää vinkkiä
      Bad whiskey is better than wine
      ---------------------

      Comment

      • Fabsu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1754

        #4
        Käy säädättää ohjauskulmat, mulla oli takana yhteysauraus n.5mm, ja se tuntu just tommosena epävakaana käyttäytymisenä. Koita kuiteskii ekaks selvittää, et onko missään väljää, esim takatukivarren etummaiset puslat
        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
        e30 318i -88

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Onko pirssi vakiokunnossa? Meinaan jos alla on -100mm vieteriä ja 270/30 20" kumia niin...
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • fastandfurious
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1731
            • Tampesteri

            #6
            Joo, kannattaa aloittaa ohjauskulmen säädöllä. Jos siitä ei oo apua, niin seuraava kohde on noi takapään puslat. Jos ongelmaa on takapään puslissa, niin pitäs jo näkyä kulmien säädössäkin---> Ei tahdo asettua takapään osalta.
            ---------------------------------------------------
            E91 325d M-Sport
            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

            Comment

            • JUSSIS
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 60

              #7
              eli takapään puslat on vaihdettu... madallettu noin 40mm ja renkaat on muistaakseni 215/40 17.oli aika pyörän kulmansäätöihin mu ku ne ei suostunu säätään ennen ku vetely loppuu ku jossain on väljää mu ku kukaan ei tiä missään. paikassa jossa piti säätää o katsastus konttori samas rakennuksessa ni siä kävi testerillä kattoon väljyydet mu eivät löytäny ku etualatukivarren puslissa pietä väljyyttä mu ei takaa mitään.huomenna vaihtuu ne etu puslat.mu ku se tulis mun mielestä ihan takaa se vetely.iskarin yläpäätkin o vaihdettu taakse.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎