Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 kytkin/vauhtipyörä/viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juh4
    Moderator
    • Oct 2004
    • 5450
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by jmsk View Post
    Se 50% lukko hajoaa kuulema helpommin moottorinohjauksen asennuksen jälkeen. Tai vähintäänkin heikentyy ja siihen on just perä vaihettu.
    Ja tota kyllä sillä myös sitä persettä heitetään.
    Justiinsa perä vaihettu ja moottorinohjauksen asennuksen jälkeen se hajoaa uudestaan? Minen ymmärrä mittään, mut tätä en ymmärrä alkuunkaan.
    -Official member of BTCF-Sauna team-

    Comment

    • Jopi
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 374
      • Oulu

      #17
      Originally posted by jmsk View Post
      se 50% lukko hajoaa kuulema helpommin moottorinohjauksen asennuksen jälkeen. Tai vähintäänkin heikentyy ja siihen on just perä vaihettu.
      Ja tota kyllä sillä myös sitä persettä heitetään.
      trollit kuriin!!!!!!!!!!!!!!!






























































      Trollitkuriin




























































      trolllit kurrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiin!!!!!!
































      Trollit kurriin











































      trollit saunan taakse
























































































      banbanban





















































      eli trollit kuriin






























































      ok?
      Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
      e39 M5

      Comment

      • rizkavaa
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 187
        • Nastola

        #18
        Lainataas vaikka tätä.. S50B30 koneinen kyseessä.

        Tarkotuksena olisi jonkinnäköinen pakoputki-kytkin-vauhtipyörä viritys ja ensikesäks hariselle säätöön. Minkälaisista pätkistä olisi hyvä koota toimiva ja kivaääninen pötkö.

        Pakosarja: Kenen valmistama? Mistä kannattaa kysyä? Paremmin virtaavan pakosarjan merkitys? Vai onko ämmän omaa turha edes irrottaa?

        Keskiosa/katit: Nyt en muista mutta oliko niin että lambdat on tässä mallissa kiinni kateissa? Jos on, niin eipä tuolle keskiosalle oikeen voi mitää tehdä. Hitsatun näkönen vaan joistai kohti niin katsotaan jos sitä ehostais.

        Catback: Näitä nyt taitaa saada jokapojalta mutta kuuntelen ehdotuksia ja mielipiteitä silti äänien ja näyttävyyden suhteen.

        Rakenne: 6-2 tyyppinen taitaa olla? Ei merkitystä vaikka tekisi 6-2-1 reilun kokosesta putkesta? Vai saako edes.

        Saat myös kaupata putken tilkkeitä jos satut omistamaan.

        Sitten kytkimestä/vauhtipyörästä. Minkälainen compilaatio olisi hyvä.

        Kytkin: Vakio pelaa vielä ongelmitta mutta kuuluisa 150tkm huolto on tulossa vastaan. Liekö tarve päivittää hyvissä ajoin? Sintteri kyllä houkuttelis mutta mikä olisi paras ratkasu?

        Vauhtipyörä: Näissä taitaa olla kaksoismassainen? Puolet painosta pois? Kokemuksia? Mistä hommaamaan? Taitaa vakion työstö olla uuden pyörän hintaista jos edes mahdollista?

        Katsotaan saisiko tästä jotai keskustelua aikaseks.
        Last edited by rizkavaa; 09-06-2015, 18:27.

        Comment

        • rizkavaa
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 187
          • Nastola

          #19
          Foorumilaiset hoi, kaipailisin jotain keskustelun tynkää enkä vain lukijoita. Mitenkä ootte kytkintä/vauhtipyörää päivitellyt vai ootteko vakiota nakannu tilalle jonkun muun asetelman kanssa? Onko sintteristä enempi haittaa kun hyötyä jos oletettu tehonlisäys kaikkine suunnitteilla olevien muutosten kans ei ole yli 20-30heppaa? Käytännöllisyyteen ei tarvitse puuttua, että mitenkä siellä parkkihallissa sintterin ja kevyen vpyörän kans mennää vaan kun nyt haetaan niitä viimesiä hevosia sieltä koneesta ulos suhteellisen pienillä muutoksilla. (konetta, edes kantta tai venakoppaa avaamatta..)

          Tuosta putkistostakin vielä että jos tekis keskiosasta katittoman (tietysti bolt-on katit) niin voisiko lambdat siirtää kateista niitä edeltävään väliputkeen koneen toimivuuteen vaikuttamatta? Vai ovatko suunnitellusti kateissa.. Ovat katin etuosassa eli luultavasti ennen katalyyttia kiinni niin luulisi että voisi. Näin mahdollistaisi täysin suorien rännien teon. (katittoman mutta lambdallisen?

          Myykää mulle jotai pientä näpertelyn aihetta putkistoon tai kytkin-vpyörä akselille!

          Comment

          • rizkavaa
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 187
            • Nastola

            #20
            Eikö kukaan ole rakentanut autoa itselleen kun yksikseen saa täällä keskustella? Sanokaas nyt jotai mielipiteitä ämmälaisen suorituskyvyn parantamiseen. Potentiialia autosta löytyy jo semmosenaankin mutta pakko se jottai on silti rakennella ja ääntä pitää lähteä.

            Heräs kysymys myös tuosta bensapaineiden nostosta, onko hyötyä? Suutintukkia täytys jossai vaiheessa käyttää irti ja tarkastella o-renkaita kun käry tulee hyttiin mukavasti. Niin samallako siinä sitte paineensäädintä tarkastelee lähemmin?

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16453
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by rizkavaa View Post
              pakko se jottai on silti rakennella ja ääntä pitää lähteä.
              Turbo ja putki ilman vaimentajia.

              Comment

              • rizkavaa
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 187
                • Nastola

                #22
                Niin oliko niitä ehdotuksia jollain?

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #23
                  Sinuna sijoittaisin ne "viritys" rahat ihan huoltohommiin. Uusi maf, vanoksen huolto jne. että saa edes ne tehtaan hevoset laitumelta.
                  S50:stä ei 20-30 lisähv ihan pikkuvireillä irtoa.
                  Nuo bensanpaineiden nostot yms. pilipali virit kannattaa unohtaa.
                  Penkissä se pitäisi säätää.
                  Last edited by JJT; 26-06-2015, 13:40.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #24
                    Jep. Kulutusosat kuntoon, sitten vois miettiä ensimmäisenä vaikka nokkia ja ohjelmointia. Niillä voisi jo jotain eroa vakioon saadakkin :think
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • rizkavaa
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2011
                      • 187
                      • Nastola

                      #25
                      Noniin tulihan sieltä jotai keskustelun tynkääkin. Väittäisin silti että kone on tikissään kun potkua kuitenkin löytyy. Vanoksen avaan ens talvena mutta eikös noi maffit sun muut ole pikemminkin risoja tai ehjiä? Harisen penkkiin toi lähtee, mutta niitten kans puhuttii että mekaaniset muutokset ennen kun auton sinne vie. Tällä tavoin voisi ohjelmista saada enemmänkin irti. Öljypumppu päivettyy evo malliseen jossais kohti, mahdollisen laakerirempan yhteydessä vastaisuudessa. Mittarissa 140tkm ja rapiat, onko kytkintä järkeä päivitellä ennen kun vakio alkaa oireilla?

                      Nokistakin vielä että mitenköjä rajut sinne voi laittaa ennenkun ei mene enää päästömittauksesta läpi? Taitaa vaikuttaa niihin arvoihin aika oleellisesti.
                      Last edited by rizkavaa; 27-06-2015, 19:34.

                      Comment

                      • rizkavaa
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2011
                        • 187
                        • Nastola

                        #26
                        Tuohon katin korvaukseen tarvisin jonkun mielipiteen että mahtaako lambat olla kiinni kateissa haistelemassa ennen vai jälkeen katalyytin? Etuosassa taitaa olla kiinni niin luulisi että ennen, voisi tässä valmiiksi suunnitella korvausputken sinne johonka tulisi antureille adapterit. Jos kuitenki jälkeen ovat niin taitaa mennä metsään tuokin.

                        Comment

                        • kulmamies
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 80
                          • Laitila

                          #27
                          Olen aikeissa laittaa -93 M3 5-vaihteisen laatikon tilalle uudemman M3:n 6-vaihteisen laatikon ja samalla toivoisin pääseväni eroon kaksoismassavauhtipyörästä.

                          Asetelmaksi tulee SRE -765 ja teräksinen vauhtipyörä, mutta ongelmana on kytkinlevy.

                          Saako mistään 240mm levyä jousitetulla keskiöllä, jossa on se isompi 10-boorinen reikä? Vanhempiin pienempiin 10-boorisiinhan saa levyjä melkein mistä tahansa varaosakaupasta, mutta tosiaan onko tuolle isommalle akselille edes olemassa jousitettua levyä?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎