Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 väännöt hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hasba
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 584
    • 05900

    E36 M3 väännöt hukassa

    Ongelma on siis tehottomuus, tuntuu että autosta on väännöt huolella kateissa.
    Moottori siis kiertää tasaisesti koko kierrosalueen mutta vääntö on hukassa. Kylmänä kun laittaa käymään niin tuntuu että meinaa tukehtua, kytkimen pohjaanpainaminen aiheuttaa joskus epätasaista tyhjäkäyntiä.

    Auto käy varmasti rikkaalla johtuen Alpha-N lastusta mutta on toiminut yli vuoden ilman ongelmia. Käytössä lapuanlasikuitu imuboksi ja itg:n iso filtteri, ei maffia käytössä.

    Moottori S50B30

    Nämä vikakoodit tulivat:

    255 Control unit internal error (autossa on siis Alpha-N moottorinohjaus, tämä sen syytä?)

    11 Cooling sensor (mittaristossa jäähdytysnesteen lämpötila toimii normaalisti)
    12 Oil temperature sensor (öljynlämpötila toimii mittaristossa normaalisti)
    (109) 4 Voltage supply sensor (entien akku ei pitänyt virtaa, vaihdettu uuteen)
    50 FH drive drivers side, rear, stiff
    E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
    Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Eikös tässä ole kuitenkin ollut tehoja vähän turhan vähän alusta asti tuolla Alpha-N:llä?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • hasba
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 584
      • 05900

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Eikös tässä ole kuitenkin ollut tehoja vähän turhan vähän alusta asti tuolla Alpha-N:llä?
      Suhteessa muihin E36 M3:siin joita dynotettu samassa penkissä niin tehot ovat ok. Nyt kuitenkin auto on todella laiska..
      E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
      Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        No ainakin tuo jäähdytinnesteen lämpöanturi kannattaa mitata/vaihtaa.
        Siellä on erikseen mittaristolle ja moottorinohjaukselle anturinsa.
        Tottahan toki jos näyttää omiaan niin seokset menee metsään myös.

        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • hasba
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 584
          • 05900

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          No ainakin tuo jäähdytinnesteen lämpöanturi kannattaa mitata/vaihtaa.
          Siellä on erikseen mittaristolle ja moottorinohjaukselle anturinsa.
          Tottahan toki jos näyttää omiaan niin seokset menee metsään myös.

          Kiitos vinkistä, kävin samantein hakemassa uuden anturin ja huomenna pääsee vaihtamaan.. raportoidaan sitten oliko parannusta.

          Enkun autovaraosassa maksoi 16€ ja sai heti, autosalvassa olis maksanut 60€ ja menny 3 arkipäivää .
          E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
          Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

          Comment

          • hasba
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 584
            • 05900

            #6
            Nyt on jäähdytysnesteen anturi vaihdettu. Auto toimii ainakin nyt ihan ok, en tosin käynyt vielä missään moottoritiellä kokeilemassa kunnolla miten vääntää.. vaikea kyllä sanoa. Pers dyno on niin epäluotettava mutta tällä hetkellä tuntuu että liikkuu hyvin verrattuna siihen mitä se on välillä ollut.

            Vaikka tolla on nyt ajellu pari vuotta niin en kyllä muista miten hyvin/huonosti on vääntänyt 2000-4000rpm.

            Mitähän seuraavaksi? Välillä tuntuu että vanos pitää enemmän meteliä kuin ennen. Öljy, tuplat & suodattimet vaihdetaan lähiaikoina.

            Pitäs varmaan käydä kuvaamassa joku video miten kiihtyy vitosella matalilla kierroksilla niin voisi verrata johonkin..
            E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
            Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Oletko lukaissut vikakoodit vanos yksiköltä? Tässä vanhemassa on erikseen ohjainpurkki vanokselle ja ainakin INPA:lla pääsee kiinni.
              Eli jos esim nokkien anturit tai vanoksen solenoidi antaa vikakoodia niin se näkyy vain siellä.

              Olikohan tuo yksikkö muistaakseni INPA:n listauksessa nimeltänsä VNC, löytyy moottorinohjaus valikon alta.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • hasba
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 584
                • 05900

                #8
                Originally posted by Supa View Post
                Oletko lukaissut vikakoodit vanos yksiköltä? Tässä vanhemassa on erikseen ohjainpurkki vanokselle ja ainakin INPA:lla pääsee kiinni.
                Eli jos esim nokkien anturit tai vanoksen solenoidi antaa vikakoodia niin se näkyy vain siellä.

                Olikohan tuo yksikkö muistaakseni INPA:n listauksessa nimeltänsä VNC, löytyy moottorinohjaus valikon alta.
                En tiennytkään että ne pitää lukea erikseen, täytyy ne tarkistaa seuraavaksi.
                Autostahan on vanos korjattu ruotsissa muistaakseni vuonna 2005 josta mulla on kuitti..
                E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎