Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Viskon viilausta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tucci
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 76
    • Finland

    E36 Viskon viilausta

    Höe!!

    Onko tolle viskolle mitään muuta tehtävissä kun että vaihtaa vaan kokonaan uusi? pyörii meinaa aika heikosti tällä hetkellä tuli tossa huomattua, varmaan kohta kiehuu joku poppaskonsti millä sen sais pyörimään niin perkeleesti vaikka edes vähäksi aikaa. ei oo kallis joo, mut meni eilen vähän massit muualle ja joutunee odottamaan vähän aikaa seuraavia.
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4646
    • Tuusula

    #2
    Eipä siihen taida juuri mikään auttaa, purkamolta visko pitäisi saada 30-50€:llä..
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • 530dA Touring
      BTCF Member
      • Jun 2009
      • 50
      • Orimattila

      #3
      Koita vääntää sitä levyä viskon päästä enemmän kaarelle. Ainakin itella auttoi
      330d XDrive -13

      Ex:
      330xdA Touring - 06
      330dA Touring -01
      530dA -00
      530i Touring -01
      328iA Touring -97
      530dA Touring -00
      528iA Touring -96
      316i Touring -97
      Ja pari 316 E30

      Comment

      • Tucci
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 76
        • Finland

        #4
        =/ uusi maksaa 79,90 joten ei viitsi kyllä 50e käytettyyn laittaa :o pitää ajella lämppäri täysillään ja vähän vähemmän.

        Sitten notta ilmaa jäähdytysjärjestelmässä? autolla kun lähtee ajamaan lämmöt nousee hieman, vaatii kiihdytyksen että nousevat normaaliin. lämpöisenä kun lämmöt keskellä ok, niin viisari heittää välillä jonkun matkaa alaspäin ja taas keskelle ja taas alaspäin. kuulemma paskamainen ilmata tuo systeemi mut siitä nyt varmaan kyse ?

        Comment

        • Tucci
          Bimmer Rookie
          • Jul 2010
          • 76
          • Finland

          #5
          Originally posted by 530dA Touring View Post
          Koita vääntää sitä levyä viskon päästä enemmän kaarelle. Ainakin itella auttoi
          Onnistuukos tämä vääntely koko paketin ollessaan paikallaan? vai talliin ruuvaamaan viskoa irti

          Comment

          • 530dA Touring
            BTCF Member
            • Jun 2009
            • 50
            • Orimattila

            #6
            Ainakin edellisessä E34:ssa onnistu, kun otti tunnelin irti syyläristä. Mut sitä levyä ei kannata sit ihan hirveesti väännellä, ettei lähe kokonaan irti. Itellä silloin visko toimi kyllä, mutta oli tosi tehoton ja ton operaation jälkeen toimi niinkuin kuuluu. Tiedä sit kuinka kauan
            330d XDrive -13

            Ex:
            330xdA Touring - 06
            330dA Touring -01
            530dA -00
            530i Touring -01
            328iA Touring -97
            530dA Touring -00
            528iA Touring -96
            316i Touring -97
            Ja pari 316 E30

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by Tucci View Post
              =/ uusi maksaa 79,90 joten ei viitsi kyllä 50e käytettyyn laittaa :o pitää ajella lämppäri täysillään ja vähän vähemmän.

              Sitten notta ilmaa jäähdytysjärjestelmässä? autolla kun lähtee ajamaan lämmöt nousee hieman, vaatii kiihdytyksen että nousevat normaaliin. lämpöisenä kun lämmöt keskellä ok, niin viisari heittää välillä jonkun matkaa alaspäin ja taas keskelle ja taas alaspäin. kuulemma paskamainen ilmata tuo systeemi mut siitä nyt varmaan kyse ?
              Ei välttämättä, kun kone saavuttaa käyntilämpönsä ja termostaatti aukeaa se saa reilun annoksen kylmää vettä jäähdyttimestä ja lämmöt putoaa nopeasti alaspäin kunnes termari taas menee kiinnipäin avautuakseen uudelleen. Kun jäähdyttimen vesi on läpeensä lämmintä se heilunta tasaantuu. Toisissa autoissa ton huomaa helposti, toisissa taas ei juuri ollenkaan.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • Tucci
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 76
                • Finland

                #8
                Originally posted by Esal View Post
                Ei välttämättä, kun kone saavuttaa käyntilämpönsä ja termostaatti aukeaa se saa reilun annoksen kylmää vettä jäähdyttimestä ja lämmöt putoaa nopeasti alaspäin kunnes termari taas menee kiinnipäin avautuakseen uudelleen. Kun jäähdyttimen vesi on läpeensä lämmintä se heilunta tasaantuu. Toisissa autoissa ton huomaa helposti, toisissa taas ei juuri ollenkaan.

                No tuokin on kyllä järkeen käypä selitys, viisari lopettaa ton vispaamisen jonkun ajan ajon jälkeen

                Comment

                • Matula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1706

                  #9
                  Korjaus, jolla viskon saa toimimaan on yksinkertainen.
                  Toyota silicone oil, part number 08816-03001, Toyotan viskoöljyä siitä pellin alla olevasta reiästä tuubillinen ja levy sekä tappi paikoilleen. Pelaa juuri niin hyvin kuin korjattu visko voi.

                  Öljy maksaa noin 13€/tuubi.

                  Comment

                  • Tucci
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2010
                    • 76
                    • Finland

                    #10
                    Originally posted by Matula View Post
                    Korjaus, jolla viskon saa toimimaan on yksinkertainen.
                    Toyota silicone oil, part number 08816-03001, Toyotan viskoöljyä siitä pellin alla olevasta reiästä tuubillinen ja levy sekä tappi paikoilleen. Pelaa juuri niin hyvin kuin korjattu visko voi.

                    Öljy maksaa noin 13€/tuubi.

                    Njaaahas, pitääpäs koittaa tätä ratkaisua. mutta, levy sekä tappi paikoilleen? voisitko tarkentaa hieman? en ole koskaan purkanut / vaihtanut kyseistä osaa. kait sieltä joku tappi ja levy löytyy, mut irroitanko ropelin ja sieltä löytyy reikä takaa sitten vaivai? vaihdon jälkeen annanko sen olla esimerkiks yön yli vai voi samantien lähteä ajamaan? :o

                    Kiitos vinkistä!

                    Comment

                    • Madfexx
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3646
                      • Lempäälä

                      #11
                      Originally posted by Tucci View Post
                      =/ uusi maksaa 79,90 joten ei viitsi kyllä 50e käytettyyn laittaa :o pitää ajella lämppäri täysillään ja vähän vähemmän.

                      Sitten notta ilmaa jäähdytysjärjestelmässä? autolla kun lähtee ajamaan lämmöt nousee hieman, vaatii kiihdytyksen että nousevat normaaliin. lämpöisenä kun lämmöt keskellä ok, niin viisari heittää välillä jonkun matkaa alaspäin ja taas keskelle ja taas alaspäin. kuulemma paskamainen ilmata tuo systeemi mut siitä nyt varmaan kyse ?
                      Brittilästä saa tilattua noin 30 eurolla uuden viskon, joten kyllä sen verran nyt kannattaa sijoittaa.
                      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        #12
                        Originally posted by Tucci View Post
                        =/ uusi maksaa 79,90 joten ei viitsi kyllä 50e käytettyyn laittaa :o pitää ajella lämppäri täysillään ja vähän vähemmän.

                        Sitten notta ilmaa jäähdytysjärjestelmässä? autolla kun lähtee ajamaan lämmöt nousee hieman, vaatii kiihdytyksen että nousevat normaaliin. lämpöisenä kun lämmöt keskellä ok, niin viisari heittää välillä jonkun matkaa alaspäin ja taas keskelle ja taas alaspäin. kuulemma paskamainen ilmata tuo systeemi mut siitä nyt varmaan kyse ?
                        Huomataanpas tässä välissä sellainen asia, että moottorin ja etenkin syylärin pitää olla ihan oikeasti kuumia, että visko alkaa lukittumaan. Tällaisilla keleillä, mitä viimepäivät on ollut, saa moottoria huudattaa paikallaan monta minuuttia, että visko ottaa kiinni.

                        Jos normaaliajossa täytyy pitää lämppäriä täysillä, niin jossain muualla, kuin viskossa on vikaa.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • Tucci
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2010
                          • 76
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by kaol View Post
                          Huomataanpas tässä välissä sellainen asia, että moottorin ja etenkin syylärin pitää olla ihan oikeasti kuumia, että visko alkaa lukittumaan. Tällaisilla keleillä, mitä viimepäivät on ollut, saa moottoria huudattaa paikallaan monta minuuttia, että visko ottaa kiinni.

                          Jos normaaliajossa täytyy pitää lämppäriä täysillä, niin jossain muualla, kuin viskossa on vikaa.

                          Lämmöt pysyvät nätisti keskellä koko ajan, mietin vaan noin etukäteen ton lämppäri homman ihan ite ettei se niin herkästi sitten ainakaan jos jotain meinaa MUTTA mites kovaa tuon tarvii nyt sitten pyöriä tyhjäkäynnillä? kun se ei meinaa puhaltaa käsillekkään juuri yhtään kun laittaa käden ropellin ja moottorin väliin.. Saas nähä, huomenna käynti kuopiossa ja takasin niin jos se tolla välillä vähän lämpiäis.
                          Tuo lämpöviisarin heiluntakin kun tuossa mietitytti niin oli paisarin korkki jäänyt aika löysälle, varmaan hörppi sieltä välistä sit ilmaa tai jotain, löin kiinni sen nyt niin pysyy normissa koko ajan

                          Kaverilla samanlainen auto ja se ränkkäs tuota ropellia jotain ja sano et se on ihan liian löysä paska et vaiha uus. sillä nimittäin keitti auto kun se ei sitä ajoissa huomannut.

                          Mikäs tän moottorin malli edes on? eli auto on 1994 316i compact . (joo on nuhanen paska ja laiska ja mitävielä ja osta parempi auto mut ei eksytä nyt asioista mitä kysellään jos passaa ) 8 tappinen ? 12 tappinen? 16 tappinen? 1 nokalla kuitenkin.

                          Laiskuudesta puheen ollen, saako tämmöseen vaihtaa esim. 2.0l kutos konetta ? tai 2.5l ? tarviiko muuta ihme kikkailua kun levyllisen taka akseliston että sais leiman? kunhan siis vähäpäästöinen?
                          Last edited by Tucci; 28-08-2010, 00:39.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16457
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Tucci View Post
                            Lämmöt pysyvät nätisti keskellä koko ajan, mietin vaan noin etukäteen ton lämppäri homman ihan ite ettei se niin herkästi sitten ainakaan jos jotain meinaa MUTTA mites kovaa tuon tarvii nyt sitten pyöriä tyhjäkäynnillä? kun se ei meinaa puhaltaa käsillekkään juuri yhtään kun laittaa käden ropellin ja moottorin väliin.. Saas nähä, huomenna käynti kuopiossa ja takasin niin jos se tolla välillä vähän lämpiäis.
                            Tuo lämpöviisarin heiluntakin kun tuossa mietitytti niin oli paisarin korkki jäänyt aika löysälle, varmaan hörppi sieltä välistä sit ilmaa tai jotain, löin kiinni sen nyt niin pysyy normissa koko ajan

                            Kaverilla samanlainen auto ja se ränkkäs tuota ropellia jotain ja sano et se on ihan liian löysä paska et vaiha uus. sillä nimittäin keitti auto kun se ei sitä ajoissa huomannut.

                            Mikäs tän moottorin malli edes on? eli auto on 1994 316i compact . (joo on nuhanen paska ja laiska ja mitävielä ja osta parempi auto mut ei eksytä nyt asioista mitä kysellään jos passaa ) 8 tappinen ? 12 tappinen? 16 tappinen? 1 nokalla kuitenkin.

                            Laiskuudesta puheen ollen, saako tämmöseen vaihtaa esim. 2.0l kutos konetta ? tai 2.5l ? tarviiko muuta ihme kikkailua kun levyllisen taka akseliston että sais leiman? kunhan siis vähäpäästöinen?
                            Ensin ostetaan 316i ja sitten kysellään moottorinvaihdosta
                            Ja se sun nyk. on m43 ketjukone, 8 valve.

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              #15
                              Jos viskon laakereissa ei ole selkeästi klappia, eikä se ole kokoajan jumissa, se on todennäköisesti ehjä. Jokatapauksessa ihan turha mennä patentoimaan siihen viskoon mitään omia virityksiä "varmuuden vuoksi".
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎