Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keskuslukituksen kauko-ohjauksen asennuksesta e36 !!!!Kiire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ukir85
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 165
    • Sievi

    Keskuslukituksen kauko-ohjauksen asennuksesta e36 !!!!Kiire

    Eli aloin tänään asennenllä E36:eeni kauko-ohjausta keskulukitukselle ja hälytintä. Homma ois muuten valimis, mutta enää pitäisi saada tuo keskuslukituksen ohjaus asennettua. Eli missähän lienee ensinnäkin koko ohjausboksi keskuslukitukselle. Mitkähän piuhat sitten ovat mitäkin kyseisessä boksissa?

    Onko kellään kokemuksia asennuksesta. Voisi tietysti toteuttaa erillisessä moottorillakin, mutta mieluummin tekisin tuon aivan auton omilla vehkeillä.
    ex. 316 E36 -96
    ex. 316 E30 -89
    325i E92 -07
  • Heiska
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 2024
    • Mikkeli

    #2
    searsella löytää.
    Mut tossa yx

    Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

    Comment

    • ukir85
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 165
      • Sievi

      #3
      Joo kiitti. Yritin ettii mut en koittanut juuri tollasia hakusanoja.
      ex. 316 E36 -96
      ex. 316 E30 -89
      325i E92 -07

      Comment

      • hamann
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 485
        • Oulu

        #4
        moro ! mulla oli sama ongelma..... ja tein sen silleen että laitoin erilliset releet ja etin oikeat piuhat mihin kytkeä ne..... en vaan nyt muista että minkä väriset ne piuhat oli mutta ettimällä löytää :juo

        Comment

        • ukir85
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 165
          • Sievi

          #5
          Elikkä sellainen juttu, että tuossa liittimen pinnissä 25 on jo joku piuha. Jos siihen koitan kytkeä ohjaukseni avaavaa piuhaa niin mitään ei tapahdu. Jos kytken sulkevan piuhan 24:een niin menee vain takaovi lukkoon? Sitten koitin kytkeä liitimeen tulevan piuhan en muista mikä ny oli numerolta, mutta
          oli kumminkin sulkeva signaali ja kytkin jälleen ohjauksen sulkevan kyseisen piuhan rinnalle ja jälleen meni vain takaovi lukkoon. Eli en ole saanut kuin yhden oven lukkoon ja en mitään auki.

          Hamann, olis hyvä jos muistasit mitkä piuhat ne olivat. Ja avaus ja sulkeminenhan toimii pulssilla, eikä niillä jatkuvilla jännitetasoilla mitä eri piuhoissa on eri lukon asennoissa?

          Niin ja saiskohan noihin liittimiin kytkettyä mitenkään piuhoja noihin tyhjiin paikkoihhin, ilman et ostaa uuden liittimen. Täällä meilläpäin kun ei ole noita BMW-myyjiä lähellä.
          ex. 316 E36 -96
          ex. 316 E30 -89
          325i E92 -07

          Comment

          • JIPSKI
            BTCF Member
            • Feb 2003
            • 1010
            • Vaasa

            #6
            eikös olisi helpompi viedä kuskin oven moottorille nuo johdot...
            exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

            Comment

            • 525tds
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 489
              • Leppäkoski

              #7
              Joo ota etu ovelta keskuslukolta virrat niin pelaa,on varmasti helpoin :juo
              "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

              Comment

              • ukir85
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 165
                • Sievi

                #8
                .

                Joo. Eli oon tämän päivän koittanu värkkäillä, mut ilman tulosta. Eli ajattelin nyt ottaa sen suoraan ovelta. Seurasin ovelle tulevia piuhoja (valkoista ja olikohan sini/harmaa) vänkärin jalkotilaan, jonne yhdistyy useampikin saman väirnen piuha. Eli täytyy tulla kaikilta lukoilta ohjauspiuhta. Sieltä sit lähtee yks piuha molemmisa väreistä tonne ZKE-poksiin, mut se menee sinne 26-napaisen liittimen viereen, sellaiseen mustaan, johon ilmeisesti tulee käyttöjännitteet ym. No toinen selvisi olevan aukaiseva pulssi ja toinen sulkeva pulssi. Päätin sit kytkee hälyttimen ohjauksen releillä noihin piuhoihin, sillä ne vaikuttivat olevan oikeat. Kytkin niille antamaan +12v pulssin. Sit testasin niin ei tapahtunu mitään ja piuhat rupesivat lämpenemään. Koitin sit antaa niille ihan vaan suoraan piuhalla +12v, silleen et käytin vaan jännitteessä, niin ei muuta ku räpsii. Ja jos koittaa maadoittaa niin ei tapahu mitään.

                Mikähän ihme tuossa ny on vikana??? Nuo ovat aivan selvästi ohjauslähdöt kaikille moottoreille, mut siltikään niitä ei voi ite ohjata.. Ihmeellistä.
                ex. 316 E36 -96
                ex. 316 E30 -89
                325i E92 -07

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎