Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m50b25 hyytyy ja pätkii kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -|jamppa|-
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 35
    • Varkaus

    e36 m50b25 hyytyy ja pätkii kylmänä

    elikkäs, kaikki pätkimis jutut on luettu läpi mut ei löytyny samanlaista.

    kylmänä kone meinaa vähän hyytyä ja pätkii ja kulutus on kova, koneen lämmetessä hieman, tuntuu nykäisy (jokin sylinteri lähtee pyörimään) ja siihen loppuu kaikki viat mutta bensan kulutus ei silti ole normaali vaan noin 2l/100km enemmän.
    lisäksi hieman tehon puutetta tuntuu alakierroksilla.

    tulpat on vasta vaihdettu.
    korjaamolla epäilivät sylinterin painetta mutta voisko olla jotain muuta?

    Kiitos kaikille auttavaisille!
    Ex. e36 325i -91
    Ex. e36 328i -95
    Ajossa e39 528ia -97
  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    #2
    Puristuspaine/ohivuotomittaus tehty?

    Vuotava suutin? Viallinen moottorin lämpötila-anturi? Yksi puola hajalla?
    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • -|jamppa|-
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 35
      • Varkaus

      #3
      bmw

      Originally posted by appelsiinipuutikku View Post
      Puristuspaine/ohivuotomittaus tehty?

      Vuotava suutin? Viallinen moottorin lämpötila-anturi? Yksi puola hajalla?
      ei ole tehty mitään mittauksia ainakaan vielä, tulpat ja puolat trakistin, 4 mukin tulppa oli hieman erinäköinen kun muut, tummempi ja lisäksi hieman siinä kannasta joka on valkonen niin oli ruostunut :O vois olla puolavika mut testeri ei sanonu mitään siitä ja kun lämmetessään toimii niin ihmetyttää.. parissa tulpan reiässä oli hieman öljyä.. tuskin vähäisenä vaarallista?
      Ex. e36 325i -91
      Ex. e36 328i -95
      Ajossa e39 528ia -97

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Originally posted by -|jamppa|- View Post
        ...lisäksi hieman siinä kannasta joka on valkonen niin oli ruostunut... parissa tulpan reiässä oli hieman öljyä.. tuskin vähäisenä vaarallista?

        öö siis täh? Mikä valkoinen oli ruostuntut

        Tulpan koloissa oleva öljy kielii vuotavasta venakopan tiivisteestä ja usein johtaa puolan rikkoutumiseen. Tiiviste siis pian vaihtoon + ne kumidonitsit niiden kiinnitysmuttereiden alle.
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • -|jamppa|-
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 35
          • Varkaus

          #5
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          öö siis täh? Mikä valkoinen oli ruostuntut

          Tulpan koloissa oleva öljy kielii vuotavasta venakopan tiivisteestä ja usein johtaa puolan rikkoutumiseen. Tiiviste siis pian vaihtoon + ne kumidonitsit niiden kiinnitysmuttereiden alle.
          siis se osa jossa lukee ne tulpan arvot vaikeesti selitetty onko paha homma vaihtaa ite se tiiviste vai tartteeko ammattilaisen auttavaa kättä?
          Ex. e36 325i -91
          Ex. e36 328i -95
          Ajossa e39 528ia -97

          Comment

          • V W
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 335
            • Salo

            #6
            Originally posted by -|jamppa|- View Post
            ei ole tehty mitään mittauksia ainakaan vielä, tulpat ja puolat trakistin, 4 mukin tulppa oli hieman erinäköinen kun muut, tummempi ja lisäksi hieman siinä kannasta joka on valkonen niin oli ruostunut :O vois olla puolavika mut testeri ei sanonu mitään siitä ja kun lämmetessään toimii niin ihmetyttää.. parissa tulpan reiässä oli hieman öljyä.. tuskin vähäisenä vaarallista?
            Lyönyt läpi eristimen juuresta?

            Ja syyläriin ei muodostu painetta?
            Ford 4500 :think Nuffield
            Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

            Kawasaki ZX-12R
            Borat

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Originally posted by -|jamppa|- View Post
              siis se osa jossa lukee ne tulpan arvot vaikeesti selitetty onko paha homma vaihtaa ite se tiiviste vai tartteeko ammattilaisen auttavaa kättä?
              Sitä valkoista osaa jossa lukee tulpan tyyppi kutsutaan eristeeksi ja jos se on ruosteinen m50 koneessa niin tulpat ovat varmaan jostain romulaarista kerätty, vai voiko jostain kerääntyä vettä sinne tulpan koloon :think

              Tiivisteen vaihtoon ei tarvitse ammattilaista, ihan helppo homma jos ei ihan ummikko ole noissa korjaus asioissa. Normaalilla työkalu valikoimalla kyllä pärjää. Söötsillä taitaa löytyä ihan ohjeetkin täältä foorumilta.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • -|jamppa|-
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 35
                • Varkaus

                #8
                Ja syyläriin ei muodostu painetta?[/QUOTE]

                mitenkäs se syyläri nyt tähän ongelmaan liittyy? :think
                Ex. e36 325i -91
                Ex. e36 328i -95
                Ajossa e39 528ia -97

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎