Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 pomppii kiihdyttäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmsk
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 12
    • Iisalmi

    E36 M3 pomppii kiihdyttäessä

    Moi,

    Mikäköhän voisi olla vikana, kun kiihdyttää, perä alkaa pompottamaan ja asfalttiin jää pomppiva laku.

    Voisiko näillä olla merkitystä:

    - 19" kromivanteet
    - Erittäin jäykkä ja matala alustasarja
    - Rengaspaineet 2,8 bar
    - Kisakamberit
    - Todella vähän kumipintaa renkaissa, max 30 milliä.

    Autosta rikkoutui vasta perän tukirunko joka vaihdettiin, mutta ongelma ei hävinnyt.

    Ja puhun nyt tosiaan suoraan kiihdyttämisestä, ja mitä olen videoita YouTubesta katsonut kun M3 lähettää, ei muilla samalla tavalla pompi.

    Ja muuten, autoa on vielä piristetty.

    Ongelma on tosi rasittava, jonka kyl haluaisi loppuvan..
    Kiitos vinkeistä!

    T. Jenni
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9947
    • KVLA

    #2
    Jo pelkästään jäykät (tai liian jäykäksi säädetyt) iskarit voi aiheuttaa tuota pomppimista.

    Comment

    • jmsk
      Newbiemmer
      • Jul 2010
      • 12
      • Iisalmi

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Jo pelkästään jäykät (tai liian jäykäksi säädetyt) iskarit voi aiheuttaa tuota pomppimista.
      Oho, ompas hyvä tietää. Mulla on Bilsteenin iskarit, ja jäykkyydestä tai säädöistä ei hajuakaan. Täytynee tutkituttaa. Kiitos vinkistä!

      Comment

      • MikkoÄr
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 170
        • Nokia

        #4
        Yleisesti ottaen pomppimista aiheuttaa myös löysät apurungon puslat/muu väljyys taka-akselilla.
        2ZR-FXE

        Comment

        • jmsk
          Newbiemmer
          • Jul 2010
          • 12
          • Iisalmi

          #5
          Originally posted by MikkoÄr View Post
          Yleisesti ottaen pomppimista aiheuttaa myös löysät apurungon puslat/muu väljyys taka-akselilla.
          Tänään kokeilin sitä, että en lähetä kytkinpommilla vaan kaasulla. Autossa siis kestävä sintterikytkin, eli tosiaan on/off luistamaton kytkin. Ja ei ole pomppinut, vaan jättänyt tasaista lakua molemmin puolin koko renkaan leveydeltä.

          Eli voiko syy olla kuski, kun olen mennyt leikkimään kytkimellä, jolloin auto hyppii kuin aropupu

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #6
            Liian vähän tehoa.

            Comment

            • killerbmw
              BTCF Member
              • May 2008
              • 136
              • Himanka

              #7
              Isompaa vaihdetta pesään..
              -Fullgas Motorsport- Drift team
              -Fatboy Racing-

              E36 M3 turbo 800/950nm
              E91 320d
              Muutama tehhään rojekti E30.

              Comment

              • Paabo
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 4322
                • Lapinlahti City

                #8
                Jos sulla on alkuperäiset vanteet renkaineen niin viskaa alle ja kokeile...(sit voitkin jättää ne alkuperäiset sinne alle ja myydä ne kromit alta)
                E39 M5

                Comment

                • Niko2488
                  Newbiemmer
                  • Oct 2010
                  • 1
                  • Iisalmi

                  #9
                  (Hammu): Liian vähän tehoa.
                  --
                  Aika huono heitto, nimittäin tuo M3:nen sutii koko 1-vaihteen loppuun asti mateluvauhdista, ilman että tartteis edes kytkimeen koskea (kaasulla).
                  Kakkoselle vaihdettaessa näyttää myös sudittelevan aika iloisesti

                  Mutta, asiaan, eli liikkeellelähdössä kun luistattaa sintterikytkintä, niin sintteri voi alkaa yllättäen potkimaan ja jos silloin iskee läpät tiskiin, niin auto rupeaa tietysti pomppimaan.

                  "Pomppimisongelmia" ei siis pitäisi tulla kunhan on saanut kytkimen kokonaan vapautettua, ennen kuin ottaa kaiken irti autosta.

                  - Niko (E36 316)

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #10
                    Originally posted by Niko2488 View Post
                    (Hammu): Liian vähän tehoa.
                    --
                    Aika huono heitto, nimittäin tuo M3:nen sutii koko 1-vaihteen loppuun asti mateluvauhdista, ilman että tartteis edes kytkimeen koskea (kaasulla).
                    Kakkoselle vaihdettaessa näyttää myös sudittelevan aika iloisesti

                    Mutta, asiaan, eli liikkeellelähdössä kun luistattaa sintterikytkintä, niin sintteri voi alkaa yllättäen potkimaan ja jos silloin iskee läpät tiskiin, niin auto rupeaa tietysti pomppimaan.

                    "Pomppimisongelmia" ei siis pitäisi tulla kunhan on saanut kytkimen kokonaan vapautettua, ennen kuin ottaa kaiken irti autosta.

                    - Niko (E36 316)
                    Heitossa ei ole mitään huonoa, näin se vain on. Jos liikaa vetopitoa suhteessa tehoon, se pompottaa kun ei jaksa kunnolla ja puhtaasti sutia. Oma auto tekee samaa kun vauhtia tulee hieman ja kaverin M3 3.2 tekee samaa suoraan täysillä kiihdyttäessä. Ongelmaa ei toki ole, jos vetää sivuluisussa tai ns. show tyylillä polttaa kumia, jolloinka tehoa ei tarvita niin paljoa kuin siihen että auto etenee ja vauhti kasvaa kokoajan ja tarvis vielä jauhaa sitä barumiakin katuun.
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      #11
                      Takaiskunvaimentimet / jouset tai takapään kumipuslat tulee ensimmäisenä mieleen. Esimerkiksi väljäksi kulunut pusla jossakin välissä. Liian jäykät tai vaihtoehtoisesti vaimennusteholtaan liian löysät takaiskarit. Itselläni on ollut vastaavaa ongelmaa useammassa eri mallisessa BMW:ssä, eikä ongelma ole usein ratkennut. Tai en ole jaksanut etsiä vikaa.

                      Osa omistamistani autoista on vaan jauhanut nätisti kumit katuun kaasulla kiihdyttäessä. Eli kumit vaan sulaa nätisti ilman lieveilmiöitä. Toiset yksilöt on taas alkanut pompottamaan takapäätä ikävän tuntuisesti, ettei ole edes tehnyt mieli suditella.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • 3vo
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 47
                        • Hki

                        #12
                        Itsellä sama ilmiö johtui aikoinaan e36 M3:ssa takapään puslissa olevasta välyksestä. On kyllä aivan helvetin ärsyttävää jos tekee tuota!

                        Comment

                        • turbobliz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 991
                          • e-suomi

                          #13
                          Pari juttua: A) rankka madallus muuttaa takatuennan squattia, eli veto päällä pyörä pyrkii agressiivisesti kohti koria B) Iskari on veltto tai vaimennussuhteessa jotain muuta vikaa, esim sisäänvaimennus liian jäykkä verrattuna ulosvaimennukseen.

                          Mulla on ollut monessa autossa (75-360hv) samaa vikaa. Yhdistävänä tekijänä aina nämä kaksi asiaa. Iskarin toiminnan kun saa kuntoon niin se todennnäköisesti paikkaa alustageometriassa olevan virheen.

                          Toki puslien väljyydet vielä pahentaa asiaa.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎