Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 coupe Defan 145 -lämmitinelementin asennus..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roadster
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 133

    E36 coupe Defan 145 -lämmitinelementin asennus..?

    Maanantaina asennetaan kaverin kanssa lohkolämppäri autoon E36 coupe ja sisähaara kans.

    Mihin kohtaan lohkolämppäri asennetaan..? Defan uuden oppaan mukaan asennuspaikkoja voi olla muka 5, (a1-a5).

    Valuuko paljon jäähdytinnestettä ulos asennuksen aikana.

    Onko teillä kokemuksia asennuksesta..?
    E36 320iA Coupe, vm.-92
  • Wille325
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 233
    • Seinäjoki

    #2
    Itse asensin Defan lohkolämppärin+sisähaaran pari viikkoa sitten. Asensin lämppärin a1 kohtaan, koska minulla ainakin se oli helpoin paikka tehdä asennus. Vaihdoin samalla jäähdytysnesteet, niin onpa sitten uudet litkut sisällä. Vaikein kohta minulla oli saada se pakkastulppa pois siitä reiästä, mutta kun sen sai pois sujui loppu kuin tanssi.

    Sisäpistokkeen asennuksessa otin hanskalokeron pois, jolloin pääsi paremmin poraamaan läpivientireiän sisähaaran johdolle. Alkuperäinen läpivientireikä oli minulla ainakin aivan täynnä, eikä siitä olisi mahtunut millään.

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #3
      Itse en muista paikkojen numerointi mikä oli, mutta takimmaiseen reikään tuli asennettua. Jäähdytysnesteet kannattaa laskea kaikki pois ennen asennusta päästämällä alavesiletku irti. Ei ole sitten itse märkänä kun vääntää proppua pois. Tosiaan tuo propun irroitus taitaa olla se hankalin osuus. Toisaalta elementin sisään lyömisessäkään ei ole paljoa ylimääräistä tilaa heilutella vasaraa. Sisälämppärin johdon vedin alkuperäisestä reiästä. Ensi silmäyksellä se kyllä näyttää todella ahtaalle, mutta loppuen lopuksi tuli yllättävän helposti läpi.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎