Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toimenpiteet talven varalle tuontiautoon (e36 325)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wille325
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 233
    • Seinäjoki

    Toimenpiteet talven varalle tuontiautoon (e36 325)

    Ajattelin jo ennen niitä kovia pakkasia kysyä, onko porukoilla ollut tuontiautoilla mitään ongelmia kovilla pakkasilla ja jos ei, mitä kaikkea autoon tehty ennen talvea?

    Ostin autoni kesällä Hollannista ja olen vaihtanut siihen kaikki öljyt ja jäähdytysnesteen. Lämpöä tuntuu riittävän sisälle todella hyvin ainakin näillä pikkupakkasilla.
  • HJP
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1282
    • Helsinki

    #2
    Lohkolämmittimen asennus varmaankin se olennaisin koneen kannalta, defan vastus (malli 145) ja kytkentäsarja siihen maksaa uutena noin 140€.

    Comment

    • Rossifumi
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1030
      • Hamina

      #3
      juu lohkolämppäri on olennaisin kun on kerran perus huollot tehty.

      Ite tilasin motonetistä calix:n
      Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

      On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

      Comment

      • Wille325
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 233
        • Seinäjoki

        #4
        Unohdin mainita, että lohkolämppärin ja sisäpistokkeen olen jo asentanut :oops:

        Comment

        • st2000
          Bimmer Rookie
          • Feb 2003
          • 100
          • Helsinki

          #5
          Sit taidat olla valmis kohtaaman autosi ensimmäisen talven!
          kaunis auto...kaunis nainen

          Comment

          • Druan
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 334
            • Espoo

            #6
            minunkin belgian tuonnilla taitaisi olla melkoinen yllätys kun lumi oli peittänyt sen pari yötä sitten. Tuntui ihan siltä että pitää mennä sille yöksi juttelee sinne pihalle.
            Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.

            Bmw f06 640d gran coupe -12
            ex-Bmw e88 135i -08
            ex-Bmw e85 Z4 3.0i -03 Gpowered
            ex-Bmw e36 325i cabrio -93
            ex-Bmw e46 328Ci -99 "lich king"
            ex-Bmw X5 3.0d -04
            ex-Bmw e36 325i coupe -92
            ex-Bmw e30 316 -84
            ex-Bmw e21 323i -80
            ex-Bmw e21 316 -82
            ex-Bmw e21 315 -81

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #7
              Tässä listaa mitä itse olen tuontibimmerille tehnyt:

              1.Lohkolämppäri+sisätilanpistoke.

              2.Jäähdytinnesteen vaihto. (Samalla kun tarkastat/vaihdat termostaatin)

              3.Termostaatti. Omassa saksantuonnis oli 80-asteinen, joka on pikkasen turhan kylmä Suomen talveen. Sillä loppu lämmöt -10 pakkasasteen jälkeen. Tarjolla on kahta "suomimallia", 88-asteista ja 92-asteista, joista 92-asteisella pärjää kuulemma myös kesäkelitkin ilman että tarvitsee vaihtaa viileempään. Omassani nyt 88-asteinen...

              4.Ruostesuojaus. Omaani teetätin ammattilaisella "joka röörin" käsittelyn ikkunoista alaspäin 400€ (Finikor). Tämän jälkeen rengasmelukin pieneni puolella... :lol: Tietty itekkin voi ruikkia kotelosuoja-ainetta ym. jos siihen mahdollisuus, minä vein tilojen puutteessa ammattilaiselle.

              Eli Willelle ideoina termostaatti ja ruostesuojaus... :wink:
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • Wille325
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 233
                • Seinäjoki

                #8
                Kiitoksia vinkeistä. Ruostesuojauskin on jo tehty, mutta tolle termostaatille en oo tehny mitään. Pitää ny kattoa miten sitä lämmintä riittää kovemmilla pakkasilla ja jos ei riitä niin termari vaihtoon.

                Edellisessä autossani (Alfa) yllättäen vaan piti vähän kikkailla että matka jatkui mukavasti jopa -30`c kieppeillä ja siksi kyselin, että jos näissä bemuissa on jotain huohotusjärjestelmä ym. ongelmia kovilla pakkasilla..

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by Wille325
                  siksi kyselin, että jos näissä bemuissa on jotain huohotusjärjestelmä ym. ongelmia kovilla pakkasilla..
                  Joissain uudemmissa dieseleissä on ollut muistaakseni jotain huohotinputken lisäeristystarvetta jota maahantuoja korjaili viime talvena, muuten ei mitään...
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • zeizei
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 147
                    • Oulu

                    #10
                    Omaan tuontiautoon (E39 TDS 9/98) en ole juuri mitään tehnyt. Eberin vain asensin lämmittimeksi. 2-huolto oli Saksassa tehty juuri ennen ostoa. Jäähytinnesteen mittasin ja maksimikesto siinä oli. Moottoriöljyjä en vielä ole vaihtanut. Samojahan ne siellä käyttää kuin Suomessakin. Tehostimen öljy pitäisi vaihtaa ja olisinkin kiitollinen jos joku tietäisi mitä ATF-öljyä tuonne pitäisi laittaa (samaa kuin automaattivaihteistoonko, vaikuttaako autossa oleva tasonsäätö). Ruostesuojausta ei mielestäni vaikuta harkita. Auton alkup. suojaus on virheetön kun ei tuolla soralla ole juuri ajettu. Ilmamäärämittarille menevä putki pitää vaihtaa ennen kunnon pakkasia (35€ KL) näissä uudemmissa TDS-moottoreissa.
                    BMW X3 -15
                    BMW 530D -08
                    BMW 320D -99
                    BMW 525TDSA Touring -98
                    BMW 318IS -90

                    Comment

                    • sspit
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 357
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Originally posted by HJP
                      Lohkolämmittimen asennus varmaankin se olennaisin koneen kannalta, defan vastus (malli 145) ja kytkentäsarja siihen maksaa uutena noin 140€.
                      kävin äsken kysymässä samaa lämmitintä johtosarjoineen niin se kustansi, pikkuse yli 116€. (ad-varaosa)
                      BMW 325i

                      Comment

                      • Tappu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 825
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by zeizei
                        ehostimen öljy pitäisi vaihtaa ja olisinkin kiitollinen jos joku tietäisi mitä ATF-öljyä tuonne pitäisi laittaa (samaa kuin automaattivaihteistoonko, vaikuttaako autossa oleva tasonsäätö).
                        Ohjaustehostimen öljytyyppi pitäisi lukea tehostimen öljysäiliön kannessa, mutta veikkaan että siellä on CHF 11S öljyä, jos kerran autossa on tasonsäätö.
                        AMG

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎