Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M43 318i 1994 kannentiivisteen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keijon
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 29
    • mustasaari

    E36 M43 318i 1994 kannentiivisteen vaihto

    Moi
    Minkälainen urakka vaihtaa kyseiseen autoon kannentiiviste. Niin vm:1994 e36. Hmm itse olen aikoinaan kyllä noita vaihdellut mutta en näihin missä hydrauliset nostajat. Purkaa kyllä heleppo mutta kasatessa täytyykö nuo venttiilit jotenkin vielä säätää ??Ilmeisesti ei. Niin ja tietenkin jako pitäisi saada kohdalleen. Ilmeisesti merkit löytyy ? Kannen kiristys kerran vai pitääkö jälkikiristää ? Miten nuo kannenpultit. Pitääkö joka kerta laittaa uudet ? Hmm pitää katsoa kotona löytyykö kannenpulttien momentit korjauskäsikirjasta. Tänään puristuksien mittaus kun nesteitä häviää joten ei vielä varma. Ei pökkää valkoista. Ei kostu hyttin lattia. Pitää vielä tarkemmin katsoa mahdollisia letkuvuotoja. Kunhan mielenkiinnosta olisi kiva tietää jos kannetiiviste vaihtoon menee.
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    En usko pahvin menneen, itellä käyny kerran niin kuumasi että sammui, eikä pahvi mennyt. Vauhtipyörässä on paikka olikohan 6mm tapille jolla alakerran saa lukittua. Korjausoppaassa varmaan vinkkiä. Kaverilla pissas tuo kone lohkon takapäässä olevasta lähdöstä, vaikea havaita ja melko kiva vaihtaa tuo. Eiä syyläri vuoda, ja pajoko sitä nestettä häviää?
    ...

    Comment

    • keijon
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 29
      • mustasaari

      #3
      Korjattu

      Huh joo voi huokaista. Loppujen lopuksi olikin paisuntasäiliön korkki. Eipä päästänyt paineita ollenkaan ja oli ajon jälkeen kivikovat letkut. Oli sit paineiden noustua vuotanut vesipumpun stefan läpi joten ei tyhjäkäynnillä huomannut ilman paineita. 2 bar korkkihan tuo oli. Mielenkiintoista olisi tietää kuinka korkealla paineet kävi vanhalla korkilla. Aika hyvin kestää syylärit / letkuliitokset....

      Comment

      • keijon
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 29
        • mustasaari

        #4
        paineet

        Heräspä täs vielä tämmöinen kysymys. Vaihdoin ton korkin ja on toiminut muuten mutta lämpöisenä joutuu tekeen pitkän startin sekä letkut aika kovat edelleen eikä tyhjäkäynnillä tule kunnolla lämpöä hyttiin. No korkki 2 bar jolloin letkut kuuluukin olla aika kovat. Onkaan vieläkin ilmaa ja olisiko lämpöanturi rikki ( lämpöisenä pitkä startti ). Vesipumppu vuodon takia vaihdettiin ja voisikaan tossa pumpussa olla jotain kun ei kierrä tyhjäkäynnillä. Pumpun hain motonetista enkä katsonut olisiko siipipyörissä tai sen koossa jotain eroavaisuutta alkuperäiseen :think Toi ilma voisi tietenkin vaikuttaa lämpöisen koneen pitkään starttiin ??Vinkkejä

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎