Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ovien ja kontin lukko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juchelius
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 298
    • Oulu

    E36 ovien ja kontin lukko

    Seuraavanlainen ongelma: E36 sedanissa toimii ainoastaan vänkärin oven lukko. Kuskin ovi ei aukea avaimella ja kontti on jouduttu kertaalleen poraamaan auki, joten lukko on entinen.

    Mitä kannattaa tehdä? Onko järkevin hankkia uudet lukot oveen sekä konttiin? Jos näin on niin mistä lukot ja mitä maksaa? Paras olisi tietenkin jo sama avain kävisi virtalukkoonkin mutta se taitaa olla työläämpi vaihto? Toisaalta nyt jo on kaksi avainta, joten se on sinänsä aivan ok.
    1985 e30 320i Baur Cabriolet
    1995 328 ex ratakikkare
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 668

    #2
    Eti jostai koko käytetty sarja niin pärjää yhellä avaimella?

    Comment

    • Juchelius
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 298
      • Oulu

      #3
      Ostin Iso-Britannina Ebaysta käytetyn lukkosarjan. Pakettia odottelen. Onko jollakin helpottavia käytännön vinkkejä miten lukkojan vaihdon saa suht kivuttomasti tehtyä?
      1985 e30 320i Baur Cabriolet
      1995 328 ex ratakikkare

      Comment

      • Ha2
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1786
        • Oulu

        #4
        Merkkiliikkeestä saa omalle avaimelle sarjoitettavaa lukkoa ~30 eurolla. Aikanaan omaan E36:een vaihdoin kuskin oven lukon. Suosittelen, niin ei tartte olla isoa nippua avaimia autoon.

        Tällaista olen aiemmin tarinoinut aiheesta:



        Edit: luin huonosti, olitkin tilannut koko lukkosarjan... no ompahan muille vinkiksi.
        E61 525d LCI

        Comment

        • Juchelius
          BTCF Member
          • Sep 2009
          • 298
          • Oulu

          #5
          Koko setti, eli molemmat ovet, takakontti ja virtalukko yhden avaimen kanssa. Hintaa 40 puntaa (n.50€)+tietenkin toimituskuluja päälle. Kauempaa kun tilaa niin tuskin tulee kukaan hakemaan autoa toisella avaimella pois. Ei minun mielestä pahan hintainen setti.

          Samaa myyjää on paha suositella muille koska, tämä ei myy, eikä toimita tavaraa ulkomaille. Onneksi sukulaisia asuu siellä päin, joten sillä keinoin ostaminen onnistui ja hoitavat postituksen minulle.
          1985 e30 320i Baur Cabriolet
          1995 328 ex ratakikkare

          Comment

          • Hunni84
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 65
            • Jämsänkoski

            #6
            Mulla kanssa on kuskin oven lukko jumissa. Muut toimii hienosti. Hoidin homman asentamalla cobran hälyttimen autoon niin toimii kaukosäätimellä keskuslukko.
            Nykyinen edelleen ???
            Ex:E36 325i -91

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎