Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 keittää ja nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 1.8is
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 18
    • Kokkola

    E36 keittää ja nykii

    Elikkä eilen kun lähdin ajamaan niin auto rupesi keittämään kesken ajon pysähdyin tiensivuun ja huomasin että paisuntasäiliön pohjasta vuosi jäähdytysnestettä eli jos oikein olen ymmärtänyt niin sielä on jonkin näköinen o-rengas tai jokin vastaava. nestettä oli jäljellä pohjasta muutama hassu sentti ylös päin. kabiiniin ei tullut kuin kylmää ilmaa vaikka lämmönsäädin oli kuumalla. olisiko keittämisen aiheuttanut nesteen vähyys vai onko haukannut ilmaa välistä? tai voisiko nuo kummatkin aiheuttaa tuon keittämisen? lämpömittari ei kerennyt käydä kuin juuri ja juuri siinä punasen rajalla eikai kansi siitä olisi voinut mennä? Autossa on kylläkin ollut ilmeisesti vesiventtiilin kanssa ongelmaa kun lämpöä ei tule kaikista hormeista. Ja toinen ongelma on tuo nykiminen eli auto rupeaa nykimään satunnaisesti kun moottori on lämmin joskus auto ei vastaa enää kaasuun ollenkaan jos yrittää pitää auton liikkeellä mutta kun auton pysäyttää niin pysyy tyhjäkäynnillä ihan normaalisti sitten kun lähtee uudestaan liikkeelle niin nykiminen alkaa tai tuo ettei vastaakaasuun enää ollenkaan. Joskus on ollut niinkin kun on sammuttanut auton ja lähtenyt uudestaan liikkeelle niin ei ole enää nykinyt. jos joku osaisi nuiden ongelmien kanssa auttaa niin olisin kiitollinen kun auto on kuitenkin joka päiväisessä ajossa eikä ole muita autoja niin pitäisi saada kuntoon. Auto on 318 vm94 m43B18
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #2
    Originally posted by 1.8is View Post
    Elikkä eilen kun lähdin ajamaan niin auto rupesi keittämään kesken ajon pysähdyin tiensivuun ja huomasin että paisuntasäiliön pohjasta vuosi jäähdytysnestettä eli jos oikein olen ymmärtänyt niin sielä on jonkin näköinen o-rengas tai jokin vastaava. nestettä oli jäljellä pohjasta muutama hassu sentti ylös päin. kabiiniin ei tullut kuin kylmää ilmaa vaikka lämmönsäädin oli kuumalla. olisiko keittämisen aiheuttanut nesteen vähyys vai onko haukannut ilmaa välistä? tai voisiko nuo kummatkin aiheuttaa tuon keittämisen? lämpömittari ei kerennyt käydä kuin juuri ja juuri siinä punasen rajalla eikai kansi siitä olisi voinut mennä? Autossa on kylläkin ollut ilmeisesti vesiventtiilin kanssa ongelmaa kun lämpöä ei tule kaikista hormeista. Ja toinen ongelma on tuo nykiminen eli auto rupeaa nykimään satunnaisesti kun moottori on lämmin joskus auto ei vastaa enää kaasuun ollenkaan jos yrittää pitää auton liikkeellä mutta kun auton pysäyttää niin pysyy tyhjäkäynnillä ihan normaalisti sitten kun lähtee uudestaan liikkeelle niin nykiminen alkaa tai tuo ettei vastaakaasuun enää ollenkaan. Joskus on ollut niinkin kun on sammuttanut auton ja lähtenyt uudestaan liikkeelle niin ei ole enää nykinyt. jos joku osaisi nuiden ongelmien kanssa auttaa niin olisin kiitollinen kun auto on kuitenkin joka päiväisessä ajossa eikä ole muita autoja niin pitäisi saada kuntoon. Auto on 318 vm94 m43B18
    .......
    Last edited by mika68; 27-09-2012, 21:07.

    Comment

    • 1.8is
      Newbiemmer
      • Apr 2010
      • 18
      • Kokkola

      #3
      ei menny öljyä nesteen sekaan ,mutta mutta näin itsenäisyyspäivän kunniaksi auto päätti hajota eli kun aamulla starttasin auto niin lähti juuri ja juuri käyntiin kuin akussa olisi vähän virtaa ja tuota tekikin sitten koko päivän illalla sitten huomasin tyhjäkäynnillä pientä täryytystä vaikka kiekkamittarista katsottuna ei kierrokset heitelly ajoin sitten tankkaamaan autoa niin ei enää halunnut lähteä käyntiin startti ei pyörinyt enää yritin apuvirralla mutta edelleekään startti ei sanonut mitään, hinaamalla auton sai käyntiin heti, mutta startti ei edelleenkään sanonut mitään, kotia kohti ajellessa auto rupesi pätkimään samalla tavalla miten olen tuossa aiemminkin kertonut. Ensin epäilin akkua sitten starttia mutta miten tuo pätkiminen nyt liittyy asiaan vai onko tässä romussa enemmänkin vikaa? voiko rikkinäinen virtalukonpohja tehdä tuommoista?

      Comment

      • 1.8is
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 18
        • Kokkola

        #4
        nyt kun kävin yrittämässä uudelleen käynnistää autoa niin ei sano vieläkään mitään eli startti ei pyöri eikös solenoidin pitäisi naksahtaa kun yrittää startata omaan korvaan ei kantautunut minkään sortin naksahdusta. katsoin vielä akun johdot putsasin ja kiinnitin kunnolla ei auttanut akussa oli vielä 12,5v virtaa jäljellä. sulakkeet oli ehjät. miten tuon solenoidin tai startin voisi testata toimiiko meneekö homma vain niin tuon startin kohdalla että otetaan irti ja laitetaan virtaa ja katsotaan pyöriikö?

        Comment

        • GARFFi
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 5540
          • Kankaanpää

          #5
          Pyyä kaveri koputteleen startin kylkeen jollai lenkkiavaimella vaikka ja ite meet starttaan, jos hyrähtää käyntii nii solenoidis häikkää.
          MB E220 CDI -10
          Ex.VW T5.1 -11
          Ex. Ford Transit Custom -14
          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
          Ex. VW Golf+ -06
          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
          Ex. Honda CBR900RR -96
          Ex. E36 325i Coupé -94
          Ex. LADA 2105 1200S -89
          Ex. LADA 2107 1300S -87
          Ex. E36 320i -91

          Comment

          • [pmp]
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 650
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by 1.8is View Post
            ei menny öljyä nesteen sekaan ,mutta mutta näin itsenäisyyspäivän kunniaksi auto päätti hajota eli kun aamulla starttasin auto niin lähti juuri ja juuri käyntiin kuin akussa olisi vähän virtaa ja tuota tekikin sitten koko päivän illalla sitten huomasin tyhjäkäynnillä pientä täryytystä vaikka kiekkamittarista katsottuna ei kierrokset heitelly ajoin sitten tankkaamaan autoa niin ei enää halunnut lähteä käyntiin startti ei pyörinyt enää yritin apuvirralla mutta edelleekään startti ei sanonut mitään, hinaamalla auton sai käyntiin heti, mutta startti ei edelleenkään sanonut mitään, kotia kohti ajellessa auto rupesi pätkimään samalla tavalla miten olen tuossa aiemminkin kertonut. Ensin epäilin akkua sitten starttia mutta miten tuo pätkiminen nyt liittyy asiaan vai onko tässä romussa enemmänkin vikaa? voiko rikkinäinen virtalukonpohja tehdä tuommoista?
            Voisit vähän panostaa tohon kirjoituksesi ulkoasuun, vaikea saada selvää saati sit ymmärtää mitä tarkoitat.

            No se on ainakin varmaa että sen startin takia sun auto ei nyi.

            Koita tosiaan koputella sitä starttia jollain samalla kun joku starttaa avaimesta.

            Lähteekö apuvirralla käyntiin?

            Ja se nykiminen tuskin liittyy tähän keittämiseen ja starttaukseen mitenkään, lue/luetuta vikakoodit
            F31 335dx m-sport
            Ex F10 535d m-sport
            Ex E30 325i
            Ex E36 325td
            Ex E30 320i

            Comment

            • 1.8is
              Newbiemmer
              • Apr 2010
              • 18
              • Kokkola

              #7
              Noniin sain auton käyntiin kytkemällä johdon akun -(maa) navasta, moottorin pultinkantaan.

              Ongelma on nyt kuitenkin se kun auto on käynnissä akulle tulee 11,50volttia eikös sielä pitäisi olla 13-14volttia?

              Tein pienen testilenkin mikä jäi kylläkin lyhyeksi kauhean pätkimisen ja loppujen lopuksi auton sammumisen johdosta.

              Onko tuossa akku,laturi vai joku muu paskana?

              Mistä pitäisi lähteä hakemaan tuota maadoitus vikaa?

              Comment

              • loukkis
                Bimmer Rookie
                • Jul 2003
                • 73
                • Vantaa

                #8
                Moottorin kyljestä menee maakaapeli runkoon ja se lienee mennyt poikki. Se on todennäköisesti kaikkien noiden ongelmien syynä, paitsi ehkä nestevuodon ja keittämisen... Ennen sen tarkistusta/korjausta konetta ei kannata käyttää, se kun voi yrittää maadoittaa jonkin ohuemman kaapelin kautta ja kun virrat ovat esim. startatessa suuret, saattaa toimintasavut tulla pihalle pahimmillaan jonkin kalliin boksinkin kautta.
                Last edited by loukkis; 08-12-2010, 20:45.
                320d LCI

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎