Pyöränkulmat säädettiin muutama päivä sitten. Asentaja väitti ettei saanut repsikan puolen raidetankoa auki. Kulmat säädettiin kuitenkin kohdilleen.
Kotimatkalla lumen peitossa ollut kanttari yllätti ja pieni pusu tuli. Missään ei näkynyt jälkiä (ei vanteessa eikä helmoissa) eikä osuma ollut millään tavalla kova. Rengas vaan laahasi hiukan pehmeetä kanttaria. Ratti kuitenkin vääntyi vähän oikealle. Palasin takaisin samaan puljuun kysymään mitä kulmille olisi voinut käydä.
Kulmat säädettiin uudelleen kohdilleen ja tällä kertaa se oikeanpuolinen raidetanko saatiin auki.
Kaikki näytti hyvältä kunnes ajoin oikealle kaartuvaa motarin ramppia pitkin. Kun suoristin auton mutkan jälkeen huomasin että ratti oli oikeen kunnolla vääntynyt oikealle. Kokeilin ajaa suht kovaa vasemmalle kaartavaa motarin ramppia ja eikös se ratti palautunut samaan asentoon kuin ennenkin.
Mikäs nyt on vikana? Vaihdanko molemmat raidetangonpäät?
Kotimatkalla lumen peitossa ollut kanttari yllätti ja pieni pusu tuli. Missään ei näkynyt jälkiä (ei vanteessa eikä helmoissa) eikä osuma ollut millään tavalla kova. Rengas vaan laahasi hiukan pehmeetä kanttaria. Ratti kuitenkin vääntyi vähän oikealle. Palasin takaisin samaan puljuun kysymään mitä kulmille olisi voinut käydä.
Kulmat säädettiin uudelleen kohdilleen ja tällä kertaa se oikeanpuolinen raidetanko saatiin auki.
Kaikki näytti hyvältä kunnes ajoin oikealle kaartuvaa motarin ramppia pitkin. Kun suoristin auton mutkan jälkeen huomasin että ratti oli oikeen kunnolla vääntynyt oikealle. Kokeilin ajaa suht kovaa vasemmalle kaartavaa motarin ramppia ja eikös se ratti palautunut samaan asentoon kuin ennenkin.
Mikäs nyt on vikana? Vaihdanko molemmat raidetangonpäät?
Comment