Pikkusen kaivattais tehoo pellin alle..!! Eli e36 325 "ihan vakio" :lol: pääsiskö jotain ränään ku pitäs tossa kansi ainakin avata jne.. Ehdotukisa otetaan vastaan..!!! Ite ku oon pikkusen pihalla tekniikka puolesta mutta tehoo kaipais :wink:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325 -94 piristystä...
Collapse
X
-
-->Sitten asiaan:
1.Nokat vaihtoon+kanavat kuntoon
2.M3-sen/vastaava peltipakosarja
3.Ilmanotto kuntoon
4.Lopuksi teetät "räätälöidyn" lastun.
Kyllä noilla jo maagisen 200 hepon rajan rikkoo. Juuri muuta ei sitten olekkaan tehtävissä, ellei lähde turbon ja vähäpäästöisyyden kanssa taistelemaan joka onkin jo toinen tarina... :wink:530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Eli kyseessä oli pieni sisäpiirijuttu,että jospa pian saisi tuolle omalle M:lle kaverin,joten kaikesta ei tarvitse todellakaan vetää herneitä nokkaan..On niitä varmasti turhempiakin postauksia tehty,mutta aiheeseen:siihen lastuun,nokkin,pakosarjaan,ilmamäärän maksimointiin ja ehkäpä imusarjaan nuo muutoksekset useimmilla rajoittuvat,kyllähän sille tosin voi tehdä lähes mitä vaan:mm.stroukata/ahtaa,mutta se onkin sitten jo toinen juttu ja huomattavasti kalliimpaa lystiä..
Comment
-
-
justiin topikki kiihty aika rankasti..!! Varmaan auto suohon jne..!! onhan tolla joo m3 evo meinaan tuoppix.. Aika ripee vehje tullu tossa muutaman kerran kokeiltua....!! kai se on pakko vaihtaa ku tuntuu toi tehon lisääminen nii tuskaselta 8)Ajaa yhtä hitaasti kuin vanhat ihmiset nussii.('')
E36 Cabrio
Comment
-
-
Mitäköhän on tapahtunu kuutioiden kasvattamiselle ? Nokkien vaihto, kanavien hierominen, pakosarja ja imupuolen kasvattaminen on hyvin marginaalista puuhaa eikä varsinkaan kahden nokan vaihtaminen mitään halpaa lystiä ole.
Vaparihan on pumppu eikä hengityksen parantaminen paljonkaan hyödytä jos ei pumppu silti vedä enempää. Kaikki tuo em lisää lähinnä yläpään tehoa eikä tuo voimaa alas.
Minä etsisin esim 3,0L M3 alakertaa vaikka eBaysta tai muualta saksanmaalta käytettyjen osien myyjiltä. Niitä moottoreita on mennyt paljon paskaksi ja vaikka yleensä vika onkin alakerrassa on niissä myös muita vikoja ollut. Tällä tarkoitan sitä että S50 moottorin osia on paljon käytettynä myynnissä. Sellaisen kannen ja läppärungon istuttaminen M50 koneen päälle voisi olla myös mielenkiintoinen vaihtoehto.
2.5->3.0L tuokin sitten jo ihan eri tavalla lisää kun yläpään puuhat. Todellinen hyöty hengityksen parantamisesta saadaan vasta kun pumpun tilavuutta kasvatetaan eli lisää kuutioita. Vertailun vuoksi mainittakoon että USA-mallin M3 E36 on M50B30 moottori 240HV.
Alkuperäiset, tehdaskunnostetut kampiakselit eivät ole muuten kovin kalliita suoraan BMWltäkään hankittuna eikä niiden hinnoissa ole paljonkaan eroa mistä moottoriversiosta ovat. M52 B28 akseli maksaa suomessa 760€ ja sisältää uudet KK ja RK laakerit. Saksassa viimeksi kysyessäni hieman yli 500€. Laadukas nokka-akselipari (Schrick) maksanee aika lailla saman verran. Tuohon päälle männät ja kone on 2,8L.
Käytetty 2,8 alakerta on tietysti paljon halvempi, jos sellaisen vaan onnistuu löytämään.
IMHO ensin rahaa kuutioihin ja vasta sitten yläpäähän.
PS: Stroukkaamisella tarkoitetaan kampiakselin KK kaulan täyttöhitsausta/ epäkeskeisesti hiomista kuten esim M-Sport harrasti M10 koneiden kampiakseleiden kanssa. Riskialtista puuhaa jota en suosittele.
Huomasin vain monenkin puhuvan täällä stroukkaamisesta tarkottaen sillä selvästikin iskutilavuuden kasvattamista joka on hieman harhaanjohtavaa.
Comment
-
-
tota noin....
sopiikos toi s50:n kansi miten suoraan tohon m50:een, yhessä vaiheessa vaan oli mahollisuus sellanen aika edukkaasti saada mut epäröin ettei sitä sais sopimaan, tiivisten ko noin paperilla ainakin näytti ainakin jakopäästä aika erilaiselta? ja laskea sitä ainakin pitäisi puristusten takia?
Comment
-
-
fhd
sopiikos noi 52b28 männät ja kampi tohon m50b25 koneeseen suoraan vai pitääkö porata lohko eli onko mäntä eri kokoo??? entäs kumpi on parempi aihio ruveta tekeen vanoksellinen vai ei vanoksellinen??? itellä on vanoksellinen mut ku on tää voorumilla puhuttu et alkaa aikaa myöten kiusaahan toi vanos...Last edited by valtti81; 13-08-2006, 15:00.Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
Älä lue historiaa, tee sitä !!
Comment
-
Comment