Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320i -91 vanokseton, tyhjäkäyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fRONik-_-
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 684
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by Janzki View Post
    Suuttimet kouraan sieltä koneesta ja testeriin..Noissa ei paljon jarrukliinerit auta.

    Ahaa onko ne helppoo irrottaa? ja onko mitään hajua ketä testais täältä hki/vantaa alueelta ne ja paljonko suunnilleen tulee hintaa.
    Nykyiset.
    Harraste:
    BMW E30 325i -88 700Hv
    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

    Ex.
    Volkswagen Golf 1.8 -9
    2
    Volkswagen Vento 1.8 -92
    BMW E36 316i -92
    BMW E36 320i -91

    BMW E36 320 -92
    BMW E36 318is M-Sport -95
    BMW E36 323i -99
    BMW E90 330D -07 M-Sport
    BMW E36 325i -92 "M3"

    Comment

    • fRONik-_-
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2010
      • 684
      • Helsinki

      #32
      Päästöt

      Päästöt

      Tyhjäkäynnillä

      CO 0.03
      HC 56
      CO2 14.8
      O2 0.70
      Lambda 1.029

      Korotettu Tyhjäkäynti

      CO 0.03
      HC 54
      CO2 15.0
      O2 0.23
      Lambda 1.007


      Onko päästöt ihan normaalit? Että meneekö näillä leimasta. Kun en tiedä max rajaa.... BMW e36 320i -91 vanokseton.
      Last edited by fRONik-_-; 01-02-2011, 20:41.
      Nykyiset.
      Harraste:
      BMW E30 325i -88 700Hv
      Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

      Ex.
      Volkswagen Golf 1.8 -9
      2
      Volkswagen Vento 1.8 -92
      BMW E36 316i -92
      BMW E36 320i -91

      BMW E36 320 -92
      BMW E36 318is M-Sport -95
      BMW E36 323i -99
      BMW E90 330D -07 M-Sport
      BMW E36 325i -92 "M3"

      Comment

      • Stooli
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 19
        • Uusikaupunki

        #33
        Pitäis mennä noilla päästöillä läpi.

        Sulla ei toimi polttoainetankin huohotusventtiili, jos kone humppaa ja päästöt pielessä tyhjäkäynnillä.

        Ilmamäärämittarin alla on se venttiili,siinä hiilipöntön vieressä.

        Letku irti imusarjasta,kaasuläpän alapuolelta ja tulppa sinne...

        Comment

        • fRONik-_-
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2010
          • 684
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by Stooli View Post
          Pitäis mennä noilla päästöillä läpi.

          Sulla ei toimi polttoainetankin huohotusventtiili, jos kone humppaa ja päästöt pielessä tyhjäkäynnillä.

          Ilmamäärämittarin alla on se venttiili,siinä hiilipöntön vieressä.

          Letku irti imusarjasta,kaasuläpän alapuolelta ja tulppa sinne...

          Saisko tästä jutusta jonkun kuvan että tietäisin minkä letkun nyppään pois :o

          EDIT: Kävin kurkkaamassa, eli onko se semmonen pieni pyöree mistä lähtee kaks letkuu toinen menee kaasuläpälle ja toine menee hiilisuodattimeen? ja yks liitin menee siihen. noh sen letkun nyppäsin pois mikä menee kaasuläpälle ja tulppasin sen kaasuläpän nipan mutta ei siitä ollu mitään hyötyy auto jopa rupes toimii huonommin.
          Last edited by fRONik-_-; 03-02-2011, 09:31.
          Nykyiset.
          Harraste:
          BMW E30 325i -88 700Hv
          Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

          Ex.
          Volkswagen Golf 1.8 -9
          2
          Volkswagen Vento 1.8 -92
          BMW E36 316i -92
          BMW E36 320i -91

          BMW E36 320 -92
          BMW E36 318is M-Sport -95
          BMW E36 323i -99
          BMW E90 330D -07 M-Sport
          BMW E36 325i -92 "M3"

          Comment

          • Stooli
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 19
            • Uusikaupunki

            #35
            Mulla oli se huohotusventtiili jumittunut kokonaan auki, eli hörppi ilmaa koko ajan. vähän niinkuin olisi imuvuoto...

            Comment

            • fRONik-_-
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2010
              • 684
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by Stooli View Post
              Mulla oli se huohotusventtiili jumittunut kokonaan auki, eli hörppi ilmaa koko ajan. vähän niinkuin olisi imuvuoto...

              Missä tämä huohotusventtiili sijaitsee? Ja miten sen toimivuudesta saa selkoo
              Nykyiset.
              Harraste:
              BMW E30 325i -88 700Hv
              Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

              Ex.
              Volkswagen Golf 1.8 -9
              2
              Volkswagen Vento 1.8 -92
              BMW E36 316i -92
              BMW E36 320i -91

              BMW E36 320 -92
              BMW E36 318is M-Sport -95
              BMW E36 323i -99
              BMW E90 330D -07 M-Sport
              BMW E36 325i -92 "M3"

              Comment

              • Stooli
                Newbiemmer
                • Jan 2011
                • 19
                • Uusikaupunki

                #37
                Hiilisuodatin---- huohotusventtiili -----kaasuläppä



                musta pieni mötikkä kaksipinnisellä liittimellä letkun välissä.

                Sähköllä sitä ilmeisesti pulssitetaan ajon aikana/ moottorijarrussa, muutoin pitäis olla kiinni. TÄMÄ ON OLETUS,VIISAAMMAT KORJATKOOT

                Itsellä tämä päästi ilmaa läpi molempiin suuntiin,eikä 12v antaminen napoihin aiheuttanut mitään elämää.

                Comment

                • fRONik-_-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2010
                  • 684
                  • Helsinki

                  #38
                  Originally posted by Stooli View Post
                  Hiilisuodatin---- huohotusventtiili -----kaasuläppä



                  musta pieni mötikkä kaksipinnisellä liittimellä letkun välissä.

                  Sähköllä sitä ilmeisesti pulssitetaan ajon aikana/ moottorijarrussa, muutoin pitäis olla kiinni. TÄMÄ ON OLETUS,VIISAAMMAT KORJATKOOT

                  Itsellä tämä päästi ilmaa läpi molempiin suuntiin,eikä 12v antaminen napoihin aiheuttanut mitään elämää.

                  Vaikuttiko tämä sulla myös bensa kulutukseen? Miten pitäis reagoida ku lyö 12v siihen mötikkään?
                  Nykyiset.
                  Harraste:
                  BMW E30 325i -88 700Hv
                  Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                  Ex.
                  Volkswagen Golf 1.8 -9
                  2
                  Volkswagen Vento 1.8 -92
                  BMW E36 316i -92
                  BMW E36 320i -91

                  BMW E36 320 -92
                  BMW E36 318is M-Sport -95
                  BMW E36 323i -99
                  BMW E90 330D -07 M-Sport
                  BMW E36 325i -92 "M3"

                  Comment

                  • fRONik-_-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2010
                    • 684
                    • Helsinki

                    #39
                    Mitkä oireilut tulee kun huohotusventtiili toimii päin pyllyy?
                    Nykyiset.
                    Harraste:
                    BMW E30 325i -88 700Hv
                    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                    Ex.
                    Volkswagen Golf 1.8 -9
                    2
                    Volkswagen Vento 1.8 -92
                    BMW E36 316i -92
                    BMW E36 320i -91

                    BMW E36 320 -92
                    BMW E36 318is M-Sport -95
                    BMW E36 323i -99
                    BMW E90 330D -07 M-Sport
                    BMW E36 325i -92 "M3"

                    Comment

                    • fRONik-_-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2010
                      • 684
                      • Helsinki

                      #40
                      Auttakaa ny hyvät ihmiset, mitä oireiluu tapahtuu kun huohotusventtiili reislailee. Ja toinen asia on että tossa kun kävin ajeluttamassa vähän bemarii niin kun lähti kiihdyttää reippaasti täydellä kaasulla niin tuntuu ihan ku olis joku paikka tukossa mutta sitte yhtäkkii se herää, nyppäsin (vakio)putsarista sen sienen pois niin rupes toimii vähän paremmin ja kulutus laski noin 1-2L mutta kulutus on vieläki liian suuri kehällä kun ajelee sitä 80-90km/h niin kulutusmittari näyttää semmost 10L mutta kun tulee pieniki mäki niin joutuu lisää kaasuu ja kulutus onki sitte se 13-14L. Muutenki ku lähtee paikoiltaan niin rauhallisesti ku voi niin kulutus mittari näyttää heti sitä 30l sitte ku vaihtaa kakkosta ja painaa ihan pikkusen kaasuu niin vieläkin näyttää sitä 30l on se kumma ku yrittää ajaa mahdollisimman pienellä kaasulla niin kulutus on siltä helvetin iso, mikä vois olla avuks, tuntuu että olis alaväännöt ihan helvetin kadoksissa!
                      Nykyiset.
                      Harraste:
                      BMW E30 325i -88 700Hv
                      Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                      Ex.
                      Volkswagen Golf 1.8 -9
                      2
                      Volkswagen Vento 1.8 -92
                      BMW E36 316i -92
                      BMW E36 320i -91

                      BMW E36 320 -92
                      BMW E36 318is M-Sport -95
                      BMW E36 323i -99
                      BMW E90 330D -07 M-Sport
                      BMW E36 325i -92 "M3"

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #41
                        Originally posted by fRONik-_- View Post
                        Ahaa onko ne helppoo irrottaa? ja onko mitään hajua ketä testais täältä hki/vantaa alueelta ne ja paljonko suunnilleen tulee hintaa.

                        Testaa vaikka kaveria. VOI helvetti pakko puuttua tuohon, mikä vitun ketä? Saatana sen kuuluisi mennä mitään hajua kuka testais täältä ja blaa blaa
                        Kyllä suomen kieli taas saa kyytiä kun helsingin pojat puhuu ja kirjoittaa.

                        Kiitos meni aamu piloille tuon takia KETÄ KETÄ KETÄ voi kyynel. Anteeksi avautuminen mutta KETÄ?

                        Asiaan:

                        Jos sulla vuotaa se tankin huohotus venttiili niin se vetää ilmaa ilmamäärämittarin ohi, eli silloin moottori ei tiedä paljon siellä on oikeasti ilmaa. Joten olipa se rikki tai ei sen letkun voi ottaa pois imusarjasta ja ohjata höyryt vaikka pyöräkoteloon. Selviää se oliko se vika siinä vai ei.
                        Äläkä katsele sitä kulutusmittaria ennekuin olet kiihdyttänyt haluttuun nopeuteen se näyttää vaikka 500l/100km jos asteikko riittäisi

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎