Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjan irroitus e36 m50b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Huvis
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 63
    • Tuusula

    Imusarjan irroitus e36 m50b25

    Auto on e36 m50b25 coupe -92

    vesiventtiili, tai letku hajos joten tarvii päästä sinne käsiksi.

    ilman imusarjan irroitusta näyttää mahdottomalta.

    sen verrän tuli purettua jo nyt. Miten suuttimet lähtee kiskoilta irti? Entä imusarjasta?

    Suuttimien sähköliitännät?

    Suht v-mäinen on kabinetin puoleiset imusarjan kiinnikkeet, miten näihin käsiksi?

    Jossain jos on kuvallisia ohjeita olisin erittäin kiitollinen.

    Edit: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...26&hg=64&fg=18

    tuossa tuo kapistus ilmeisesti vesi venttiili? rikki tai letku rikki, sieltä vuotaa.

    -make
    Last edited by Huvis; 06-02-2011, 22:54.
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Suuttimet kiskoineen lähtee imusarjan mukana, ei tarvi irroittaa erikseen. Sähköliittimet irtoaa vetämällä suuttimista, lukkojousta voi hieman raottaa vaikka pienellä ruuvarin käsjellä.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Huvis
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 63
      • Tuusula

      #3
      okei.. Ja iso ongelmahan on ne vikat pultit imusarjassa jotka on tulipellin vieressä johtojen alla..

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Ne johdot kannattaa nostaa pois tieltä, helpottaa paljon hommaa. Takimmaiset mutterit irtoaa kyllä sopivalla yhdistelmällä jatkovartta ja niveltä.
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16350
          • Leppävirta

          #5
          Vaihtuu vesiventtiili ihan imusarjan ollessa paikallaankin. Jotenkin näkisin että turhaa työtä. Mutta kukin tavallaan.

          Kun myös imusarjan vaihtaneena tiedän että se homma on suht perseestä. Kun sen vielä lisää vesiventtiili urakkaan.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Huvis
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 63
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Haju69 View Post
            Vaihtuu vesiventtiili ihan imusarjan ollessa paikallaankin. Jotenkin näkisin että turhaa työtä. Mutta kukin tavallaan.

            Kun myös imusarjan vaihtaneena tiedän että se homma on suht perseestä. Kun sen vielä lisää vesiventtiili urakkaan.

            Hyvä, jos yks käsi mahtuu vesiventtiilille, ei mahdollisuuksia ottaa letkuja irti saatika pistää paikalle. jos letkut viellä rikki niin ei saa tulipellistä irti ilman imusarjan irroittamista.

            Vittumaistahan tuo on.. Lähen tappelee suuttimien kanssa..

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16350
              • Leppävirta

              #7
              Originally posted by Huvis View Post
              Hyvä, jos yks käsi mahtuu vesiventtiilille, ei mahdollisuuksia ottaa letkuja irti saatika pistää paikalle. jos letkut viellä rikki niin ei saa tulipellistä irti ilman imusarjan irroittamista.

              Vittumaistahan tuo on.. Lähen tappelee suuttimien kanssa..
              On se mahdollista. Vittumaista..? Kyllä.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • kuukankorpi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 634

                #8
                Ei kai nyt herranjestas sentään imusarjaa irroiteta vesiventtiilien vaihdon takia.Onhan se vähän pahassa paikassa,mutta siltikin onnistuu hienosti imusarja paikoillaankin.Enemmän hommaa siinä imusarjan irroituksessa on.Jos letkut on rikki,niin sittenhän tilanne on hiukan eri,mutta pelkän vesiventtilin vaihtaa puolessa tunnissa.
                Last edited by kuukankorpi; 07-02-2011, 21:59.

                Comment

                • kuukankorpi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 634

                  #9
                  Jos kuitenkin päädyt irroittamaan imusarjan,niin ohjeitahan tuossa ylempänä oli jo tullutkin.Mutta kannattaa myöskin irroittaa johtosarja siitä tulipellin muoviosasta(on kahdella ristipääruuvilla kiinni),niin saa huomattavasti lisää tilaa irroitella sitä viimeistä pulttia.

                  Comment

                  • Huvis
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 63
                    • Tuusula

                    #10
                    Nyt on imusarja tapeltu irti, sekä vesiventtiili todettu vuotavaksi. Taas on saksan insinöörillä välähtäny, voi prkl.

                    Tulipellin kun otti pois tieltä niin sai siirrettyä johtosarjan sivuun. Näin ollen paljon tilaa tehdä.

                    Kiitos ohjeista / vinkeistä, toivottavasti kasaaminen ei tuota ongelmia

                    huomenna tilailemaan uusia tiivisteitä.

                    ps. en voi käsittää miten mahutte vaihtaa sen vesiventtiilin ilman imusarjan irrotusta, ei vaan mahtunu

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3310
                      • Kajjjaani

                      #11
                      Originally posted by Huvis View Post
                      ps. en voi käsittää miten mahutte vaihtaa sen vesiventtiilin ilman imusarjan irrotusta, ei vaan mahtunu
                      OT mutta pakko. Ne on kirurgin ja työmiehen kädet vähä eri kokoset.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • Boomster
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2011
                        • 571
                        • Lohja

                        #12
                        Pitääkö paikkansa että nuo imusarjan tiivisteet pitää/kannattaa vaihtaa irroituksen yhteydessä? Itselläni startin vaihto edessä ja joutuu ottamaan imusarjan pois tieltä että mahtuu hommia tekemään.

                        Comment

                        • atte.o
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2009
                          • 894
                          • haukipudas

                          #13
                          Originally posted by Boomster View Post
                          Pitääkö paikkansa että nuo imusarjan tiivisteet pitää/kannattaa vaihtaa irroituksen yhteydessä? Itselläni startin vaihto edessä ja joutuu ottamaan imusarjan pois tieltä että mahtuu hommia tekemään.
                          Ei tarvi imusarjaa ottaa pois startin vaihtoa varten. Tarpeeksi jatkoa vain niin saa startin ylemmän pultin helposti auki.
                          E61 M-sport

                          Comment

                          • Nuke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1266
                            • Janakkala

                            #14
                            Originally posted by Boomster View Post
                            Pitääkö paikkansa että nuo imusarjan tiivisteet pitää/kannattaa vaihtaa irroituksen yhteydessä? Itselläni startin vaihto edessä ja joutuu ottamaan imusarjan pois tieltä että mahtuu hommia tekemään.
                            Ei ole pakko vaihtaa, mutta kannattaahan se.
                            Ylimääräistä työtä edessä jos vanhoilla tiivisteillä kasaa ja jää vuotamaan...
                            Eikä noi tiivisteet montaa euroa maksa.
                            E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                            Comment

                            • Nifa
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 292
                              • Kymenlaakso™

                              #15
                              Originally posted by atte.o View Post
                              Ei tarvi imusarjaa ottaa pois startin vaihtoa varten. Tarpeeksi jatkoa vain niin saa startin ylemmän pultin helposti auki.
                              Olisko sulla tarkempaa infoa antaa, että miten startin vaihto tapahtuu ilman imusarjan irroitusta? :o Itellä meinaan ky. projekti edessä seuraavalla viikolla.
                              "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎