Otsakkeen kaltainen ongelma siis Vanoksellisessa 323i:ssä.
Tarkalleen ottaen kone starttaa kokonaan kylmettyään kuin ajatus ja täysin lämpimänä lähes yhtä hyvin.
Seisottuaan kauppareissun ajan eli puolisen tuntia ei lähde millään, vaikka kuinka huudattaisi. Startti kyllä jaksaa juntata.
Silloin kun tilanne on päällä, ei auta kaasu eikä virtojen(pumpun) pitäminen päällä ennen käynnistystä.
Kun kone lopulta on saanut olla rauhassa tarpeeksi kauan, se lähtee käyntiin vaivalloisesti "pytty kerrallaan" ja saattaa sammahdella jokusen kerran ennen heräämistään. Varsinainen käynti on sitten normaali eikä tehoja ole hukassa tai tyhjäkäynti seilaa.
Tämä kaikki alkoi sen jälkeen kun lennosta pettänyt vesipumppu vaihdettiin. Kone ehti silloin käydä melko kuumana.
Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu kesällä ja nyt vaihdoin kokeeksi lämpötila-anturin ja nokka-akselin anturan. Ei vaikutusta asiaan.
Voisiko tässä olla kysymys paineensäätimen tai suuttimien valskaamisesta?
Vikakoodeja ei ole vielä luettu, mutta nähtävästi sille on tarvetta.
Sellainen kävi mielessä, että vesipumppua vaihtaessa olisi huollossa tölvitty kampiakselin anturia, mutta ainakin oireet ovat nyt hyvin erilaiset kuin silloin kun vika oli siellä.
Tarkalleen ottaen kone starttaa kokonaan kylmettyään kuin ajatus ja täysin lämpimänä lähes yhtä hyvin.
Seisottuaan kauppareissun ajan eli puolisen tuntia ei lähde millään, vaikka kuinka huudattaisi. Startti kyllä jaksaa juntata.
Silloin kun tilanne on päällä, ei auta kaasu eikä virtojen(pumpun) pitäminen päällä ennen käynnistystä.
Kun kone lopulta on saanut olla rauhassa tarpeeksi kauan, se lähtee käyntiin vaivalloisesti "pytty kerrallaan" ja saattaa sammahdella jokusen kerran ennen heräämistään. Varsinainen käynti on sitten normaali eikä tehoja ole hukassa tai tyhjäkäynti seilaa.
Tämä kaikki alkoi sen jälkeen kun lennosta pettänyt vesipumppu vaihdettiin. Kone ehti silloin käydä melko kuumana.
Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu kesällä ja nyt vaihdoin kokeeksi lämpötila-anturin ja nokka-akselin anturan. Ei vaikutusta asiaan.
Voisiko tässä olla kysymys paineensäätimen tai suuttimien valskaamisesta?
Vikakoodeja ei ole vielä luettu, mutta nähtävästi sille on tarvetta.
Sellainen kävi mielessä, että vesipumppua vaihtaessa olisi huollossa tölvitty kampiakselin anturia, mutta ainakin oireet ovat nyt hyvin erilaiset kuin silloin kun vika oli siellä.
Comment