Jos jollain on tietoa / kokemuksia seuraavanlaisesta ongelmasta, niin nyt olisi hyvät neuvot paikallaan!
TARINA LYHYESTI:
Vaihdelaatikon vika ilmeni ensimmäisen kerran noin 4 viikkoa sitten vaihteiston vikavalon syttymisellä silloin tällöin. Tätä ennen laatikon toiminnassa ei ollut mitään normaalista poikkeavaa. Luistonesto eikä sport asento aktivoitunut päälle ja vaihteiston toiminta muutenkin nihkeää (laatikko vikatilassa). Vikavalo sammui auto uudelleen starttaamalla, mutta syttyi aina välillä uudelleen. Eli välillä laatikko toimi ja välillä ei, mitään selvää syy seuraus yhteyttä vikavalon syttymis ajankohdalle ei tuntunut löytyvän.
Tästä seurauksena auto vietiin seuraavalla viikolla huoltoon ja lähdettiin liikenteeseen öljyn ja suodattimien vaihdolla. Vika ei tällä poistunut. Korjaaja kävi ajamassa autolla testilenkin ja kertoi huomanneensa, ettei 2 vaihde mene kunnolla silmään, vaan laatikko hyppää suoraan kolmaselle.
Johtopäätös tästä korjaamolla, että vaihdelaatikko on tullut tiensä päähän. Uusi (käytetty) aski löytyi pienen etsinnän jälkeen ja se päätettin asentaa paikalleen, koska auto piti saada nopeasti ajoon. Pari päivää myöhemmin kaiken piti olla kunnossa, mutta korjaamolta ei kuulunut mitään. Soitto perään ja tarina jatkui seuraavasti, uusi laatikko oli saatu kiinni ja autolla oli tehty pieni koeajo. Koeajossa laatikko oli toiminut normaalisti noin 3 kilometriä, kunnes oli yllättäen hypännyt vapaalle lukittuen siihen. Ei kun hinaus takaisin korjaamolle..
Korjaamon johtopäätös tästä on, että laatikko ei käy tähän autoon, ja tämän vuoksi sevei toiminut. Ehkä näin, mutta kuulostaa aika erikoiselle, että auto ja laatikko toimi ensin moitteetta 3km!?
Missäköhän voisi olla vika? En oikein jaksa enää uskoa, että se olisi itse laatikossa..
TARINA LYHYESTI:
Vaihdelaatikon vika ilmeni ensimmäisen kerran noin 4 viikkoa sitten vaihteiston vikavalon syttymisellä silloin tällöin. Tätä ennen laatikon toiminnassa ei ollut mitään normaalista poikkeavaa. Luistonesto eikä sport asento aktivoitunut päälle ja vaihteiston toiminta muutenkin nihkeää (laatikko vikatilassa). Vikavalo sammui auto uudelleen starttaamalla, mutta syttyi aina välillä uudelleen. Eli välillä laatikko toimi ja välillä ei, mitään selvää syy seuraus yhteyttä vikavalon syttymis ajankohdalle ei tuntunut löytyvän.
Tästä seurauksena auto vietiin seuraavalla viikolla huoltoon ja lähdettiin liikenteeseen öljyn ja suodattimien vaihdolla. Vika ei tällä poistunut. Korjaaja kävi ajamassa autolla testilenkin ja kertoi huomanneensa, ettei 2 vaihde mene kunnolla silmään, vaan laatikko hyppää suoraan kolmaselle.
Johtopäätös tästä korjaamolla, että vaihdelaatikko on tullut tiensä päähän. Uusi (käytetty) aski löytyi pienen etsinnän jälkeen ja se päätettin asentaa paikalleen, koska auto piti saada nopeasti ajoon. Pari päivää myöhemmin kaiken piti olla kunnossa, mutta korjaamolta ei kuulunut mitään. Soitto perään ja tarina jatkui seuraavasti, uusi laatikko oli saatu kiinni ja autolla oli tehty pieni koeajo. Koeajossa laatikko oli toiminut normaalisti noin 3 kilometriä, kunnes oli yllättäen hypännyt vapaalle lukittuen siihen. Ei kun hinaus takaisin korjaamolle..
Korjaamon johtopäätös tästä on, että laatikko ei käy tähän autoon, ja tämän vuoksi sevei toiminut. Ehkä näin, mutta kuulostaa aika erikoiselle, että auto ja laatikko toimi ensin moitteetta 3km!?
Missäköhän voisi olla vika? En oikein jaksa enää uskoa, että se olisi itse laatikossa..
Comment