Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo (E36 325i)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiKo-79
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 220
    • Oulu

    Turbo (E36 325i)

    voisko joku vilkasta täältä-> http://www.turbo-kits.com/325_turbo_kits.html Tarviiko kyseiseen pakettiin olla sitä paljon puhuttua tonnin lappua.. vai onko tuo jo valmiiksi hyväksytty paketti? :roll: Ois aika helpon näkönen asennettava! :juo
    325xi e90
    Ex. 320d e46
    Ex. 325i e36
  • FreeZ
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 814
    • Hamina

    #2
    Tarvitseee..
    BMW 320i

    Comment

    • NiKo-79
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 220
      • Oulu

      #3
      eikö semmosta turbo'sarjaa oo, mikä on tehty tiettyyn autoon/koneeseen, ja siitä on maksettu kerran se tonttu.. ? vai onko niin rahastuksen makua koko hommassa, että pitää joka vit*n vähäpäästöiseen maksaa tonttu A4:sta turhaa tekstiä?
      325xi e90
      Ex. 320d e46
      Ex. 325i e36

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5147
        • Kuopio

        #4
        eihän tuossa ole mitään epäselvää. eipä nuo jenkkilän jutut yleensä laillisia ole täällä euroopassa.
        no kyllä se E36 kohdalla melkeinpä sillain on että pitää maksaa se tonttu+alv, mutta...
        kyllä ainakin E46seen saa mekaanisia ahtimia ihan laillisia paketteja. niillä saadut tehon lisäykset eivät ole mitään isoja, noin 30-50% ja ne maksavat sitten todella paljon.
        uskoisin väittää että halvemmas tulee kun ostat tuollaisen sarjan ja maksat sen tonnin+alv. niin sitten sulla on se turbo auto.
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • Benu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2536
          • Espoo

          #5
          Kannattais ostaa saksasta joku TÜV hyväksytty turbokitti ni sun ei tarvii muuta ku mennä muutoskatsastamaan auto ja löydä laput käteen niille. Tosin onhan tehon & jarrujen vastattava toisiaan jne... mutta jos kaikki noi hommat on kondiksessa ja kitillä on TÜV hyväksyntä ni ei pitäis olla mitään urputtamista inssillä...
          "Fat chicks are like mopeds, they are fun to ride but you dont want your buddies to catch you riding them"

          Comment

          • NiKo-79
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 220
            • Oulu

            #6
            hmm.. no kuinkas paljon 325 jarrut sitten kattaa tehoja.. 250-300hv? kyllä kai jo 50% tehonlisäys jossakin tuntuu (muuallakin kuin lompakossa) ..jos vakio 192heppaseen lisätään 50% niin kyllä 300hv jo liikuttaa kummasti + se vääntö mitä turbo tuo..
            325xi e90
            Ex. 320d e46
            Ex. 325i e36

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5726
              • Rovaniemi

              #7
              ja tehot saa nousta mallisarjan tehokkaimmasta 20% laillisesti, sillä edellytyksellä että alusta vastaa tehokainta mallia... eli 328:a

              328i 193hp+20% = 231hp

              ja sitten 325i 192hp+20% =230hp

              Ja jotku on foorumilla puhunut että jos auton turbottaa pitää automaattisesti laittaa mallisarjan tehokkaimmat jarru/alusta mutta ei tätä joka konttori vaadi...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • Tykki
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 197
                • Ii

                #8
                Originally posted by jmp2002
                ja tehot saa nousta mallisarjan tehokkaimmasta 20% laillisesti, sillä edellytyksellä että alusta vastaa tehokainta mallia... eli 328:a

                328i 193hp+20% = 231hp

                ja sitten 325i 192hp+20% =230hp

                Ja jotku on foorumilla puhunut että jos auton turbottaa pitää automaattisesti laittaa mallisarjan tehokkaimmat jarru/alusta mutta ei tätä joka konttori vaadi...
                ei tarvi olla mallisarjan tehokkaimman jarrut aina. tästähän on jo monesti puhuttu. tässätapauksessa niin tosin käy "automaattisesti" koska todennäköisesti halutaan sillä turbolla tehoa enemmän kuin vakiot 192hv.

                eli seuraava on 328i ja samalla mallisarjan tehokkain ja sen teho saadaankin sitten ylittää se paljon puhuttu 20%.
                "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
                -Andy McCoy

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #9
                  .............
                  Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:33.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • Mazai
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 67
                    • Hamina

                    #10
                    Eikö M3 käy vertailumallista? Sittenhän siihen 20 prossan ylitykseen olisi matkaa... :P
                    http://www.btcf.fi/showcar.php?id=3254

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎