Auto on 325i cabrio 4/94 (vanos).
Ongelma: Auto käy _lämpimänä_ joutokäyntiä paikallaan ehkä puolesta minuutista muutamaan minuuttiin, jonka jälkeen sammuu, eikä käynnisty ennen kuin kone on jäähtynyt = yli kaksi tuntia odottelua. Jos moottorin sammuttaa muulla keinoin, se näyttäisi käynnistyvän, ainakin useimmiten. Kylmänä lähtee aina hyvin käyntiin ja käynti on muuten normaalia, siis maantiellä ei ongelmia. Risteyksiin tultaessa pitää vähän kaasutella, ettei sammuisi. Pari kertaa on just risteykseen tullessa pätkässy kerran, mutta jääny käymään, muulloin moottori vaan "kuolee" laakista, eikä siinä ole mitään tehtävissä.
Tuo vika on varmastikin jossain ohjaus-/ anturipuolella, koska se on täysin on/off -tyyppinen. Kun vika on päällä, niin startti pyörii yms, - VAIN kipinä ja bensa puuttuu. ECU ei anna bensapumpun releelle signaalia, eikä siis ilmeisesti sytytyksellekään. Missään vaiheessa IKINÄ moottori ei lupaile! Jos pumpulle tulee signaali, niin mylly hörähtää käyntiin heti, jos taas ei tule, niin sillon ei auta mikään, eli kuten sanottu, kipuna ja bensa puuttuu.
Tähän mennessä on koitettu kahella ECU-boksilla ja kahella nokka-akselin asennontunnistimella - ei vaikutusta. Kampiakselin asennontunnistimen vaihdoin kuukaus sitte, mutta ostin halvan! Onko kokemuksia, hajoileeko halvat kampuran tunnistimet parissa viikossa?
Niin, Carsoftilla luettu, ei kerro mitään vikakoodeja ECU:sta. Ei oikein ole muita lukulaitteita saatavilla toistaiseksi.
Ongelma: Auto käy _lämpimänä_ joutokäyntiä paikallaan ehkä puolesta minuutista muutamaan minuuttiin, jonka jälkeen sammuu, eikä käynnisty ennen kuin kone on jäähtynyt = yli kaksi tuntia odottelua. Jos moottorin sammuttaa muulla keinoin, se näyttäisi käynnistyvän, ainakin useimmiten. Kylmänä lähtee aina hyvin käyntiin ja käynti on muuten normaalia, siis maantiellä ei ongelmia. Risteyksiin tultaessa pitää vähän kaasutella, ettei sammuisi. Pari kertaa on just risteykseen tullessa pätkässy kerran, mutta jääny käymään, muulloin moottori vaan "kuolee" laakista, eikä siinä ole mitään tehtävissä.
Tuo vika on varmastikin jossain ohjaus-/ anturipuolella, koska se on täysin on/off -tyyppinen. Kun vika on päällä, niin startti pyörii yms, - VAIN kipinä ja bensa puuttuu. ECU ei anna bensapumpun releelle signaalia, eikä siis ilmeisesti sytytyksellekään. Missään vaiheessa IKINÄ moottori ei lupaile! Jos pumpulle tulee signaali, niin mylly hörähtää käyntiin heti, jos taas ei tule, niin sillon ei auta mikään, eli kuten sanottu, kipuna ja bensa puuttuu.
Tähän mennessä on koitettu kahella ECU-boksilla ja kahella nokka-akselin asennontunnistimella - ei vaikutusta. Kampiakselin asennontunnistimen vaihdoin kuukaus sitte, mutta ostin halvan! Onko kokemuksia, hajoileeko halvat kampuran tunnistimet parissa viikossa?
Niin, Carsoftilla luettu, ei kerro mitään vikakoodeja ECU:sta. Ei oikein ole muita lukulaitteita saatavilla toistaiseksi.
Comment