Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 automaatti vikatilassa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmaxat
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 3
    • Hki

    E36 automaatti vikatilassa...

    Nyt olis hyvät ideat tarpeen...

    Automaattiloota heittänyt vikatilaan silloin tällöin, mutta eilen jumahti vikatilaan pysyvämmin. Auto on jo sen ikäinen, että kovin kallista korjausta tälle ei ruveta tekemään, mutta jotenkin tää kosla (ja kaikki kamat) olis kiva saada Suomeen vielä täältä keski-Euroopasta...

    Aamulla kävin merkkihuoltamossa, tsekkasivat vikakoodit eivätkä löytäneet mitään ihmeitä (?). Totesivat että jos kulkee (koskapa se uusi loota olis niin kallis...), niin ajele minkä voi, niin kuin meinasinkin... Tosin silloin en kylillä vieelä huomannut että vaihteet ovat jumissa niin, että taitaa olla 3. vaihde ajettaessa päällä koko ajan. Pakki etc., toimivat ihan normaalisti.

    Laatikkoon vaihdettiin öljyt pari tuhatta kilometriä sitten, olis ehkä kannattanut ehkä jättää tekemättä, vaikka lopussa tää alkaa vissiin olemaan muutenkin?

    Jos nyt käyn tsekkauttamassa öljyn määrän, niin sillä vois lähteä liikkeelle..?

    Onkohan kenelläkään valistunutta arvausta minkä verran tuolla uskaltaa nyt ajella, jos varovaisesti kokeilis pikkuteitä pitkin raahnuttaa eteenpäin? Vai kärähtääkö lopullisesti? Pientä laittoo olis muutenkin, mutta tämä nyt on akuuttia.

    Kiits!
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Kyllä siitä jää vikakoodi muistiin jos laatikko on vikatilaan mennyt.
    Jokin meni nyt varmaan pieleen luennassa tai sitä ei edes suoritettu.
    Ainakin sillon on kyllä 100% varmasti koodi muistissa kun vika on päällä.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Gearman
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 53
      • Uusikaupunki

      #3
      Menihan varmaan oikea maara oljya askiin vaihdon yhteydessa? Onko vuotoja?

      Sinuna kavisin tarkastuttamassa ensiapuna oljymaaran ja samalla vikakoodit lukuun ja vikakoodien nollaus.

      Se, etta meneeko se aski koko ajan paskemmaksi sun ajaessa riippuu siita mita oireita siina oli ennen kuin se meni vikatilaan. Niista et maininnut mitaan?

      Comment

      • tmaxat
        Newbiemmer
        • May 2010
        • 3
        • Hki

        #4
        Muuten laatikossa ei ole ollut mitään ongelmia, kuin tuo että menee silloin tällöin vikatilaan. Vaihtanut hyvin etc.

        Paikallisessa merkkihuoltamossa jossa kävin taisi kyllä olla hieman ongelmia niitten vehkeitten kanssa. Joutuivat paria eri laitetta käyttämään eivätkä silti saaneet ihmeempiä koodeja ulos ainakaan tuosta ongelmasta. Ja tuo vaihteisto oli vikatilassa silloin. Prkl. Täytyy käydä jossain muualla josko osaisivat...

        Comment

        • minnamaria
          Bimmer Rookie
          • Jul 2010
          • 40
          • Lahti

          #5
          Mun E36 teki tota ihan samaa vuos sitten ja syynä oli sytytyspuolat. Lopetti kun vaihdettiin ne. Tietty sulla voi syynä olla joku muukin, mut lootassa ei pitäis mitään vikaa olla.
          Kyllä sillä uskaltaa ajaa, vaikka auto laittaaki vaihteiston vikatilaan. Se vaan tekee sitä periaatteessa sen takia, että sillä ei pääse enää kaahaamaan, ennen ku vika on korjattu.
          E36 325i Coupé & E46 M3 Coupé & E39 528i Touring

          Ex: E36 316i & E87 118d & E60 525d

          Comment

          • esa`pentula
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1390
            • Tampere

            #6
            mikä e36 kyseessä, vm yms olisi aina hyvä ilmoittaa ongelmasta kertoessa. helpottaa muita.

            näissä e36 alkupään malleissa on ollut vaikeuksia päästä inpan sun muiden vehkeiden kanssa kiinni. launchilla pääsee melkein aina, launchilla vain ei voi nollata koodia välttämättä, mutta kyllä pitäisi näyttää koodit.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Pääsee kiinni Inpallakin kun on oikenlainen (ADS) adapteri. Softatason tuki purnukoihin voi olla huonompi vanhempiin Inpalla mutta DISsillä pääsee kyllä kaikkiin moduuleihin kiinni iästä riippumatta.
              Jos topicin alottaja selviää suomeen asti ja tarvetta tutkinnalle niin privaa voi pistää.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Gearman
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 53
                • Uusikaupunki

                #8
                Tuon ikaisissa tosiaan menee automaatti vikatilaan tosi herkasti, vaikka varsinainen vika ei olisi itse laatikossa. Eli jos ei kerran mitaan oireita ole ollut askin vaihteiden vaihtamisessa ja silti pukkaa vikatilaan, niin aika suurella todennakoisyydella se vikatila aiheutuu moottorin puolelta pain. Seuraava vaihtoehto on satunnainen sahkovika askin johdoissa tai solenoideissa, mutta tama on jo huomattavasti harvinaisempi. Edelliset todellakin vain siina tapauksessa, etta laatikko on todellakin toiminut hyvin silloin kuin ei ole vikatilassa.

                Just nuo aikaisemmin mainitut puolat on naita tosi paljon aiheuttaneet, mutta varmaan voi tulla muualtakin.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by tmaxat View Post
                  Nyt olis hyvät ideat tarpeen...

                  Automaattiloota heittänyt vikatilaan silloin tällöin, mutta eilen jumahti vikatilaan pysyvämmin. Auto on jo sen ikäinen, että kovin kallista korjausta tälle ei ruveta tekemään, mutta jotenkin tää kosla (ja kaikki kamat) olis kiva saada Suomeen vielä täältä keski-Euroopasta...

                  Aamulla kävin merkkihuoltamossa, tsekkasivat vikakoodit eivätkä löytäneet mitään ihmeitä (?). Totesivat että jos kulkee (koskapa se uusi loota olis niin kallis...), niin ajele minkä voi, niin kuin meinasinkin... Tosin silloin en kylillä vieelä huomannut että vaihteet ovat jumissa niin, että taitaa olla 3. vaihde ajettaessa päällä koko ajan. Pakki etc., toimivat ihan normaalisti.

                  Laatikkoon vaihdettiin öljyt pari tuhatta kilometriä sitten, olis ehkä kannattanut ehkä jättää tekemättä, vaikka lopussa tää alkaa vissiin olemaan muutenkin?

                  Jos nyt käyn tsekkauttamassa öljyn määrän, niin sillä vois lähteä liikkeelle..?

                  Onkohan kenelläkään valistunutta arvausta minkä verran tuolla uskaltaa nyt ajella, jos varovaisesti kokeilis pikkuteitä pitkin raahnuttaa eteenpäin? Vai kärähtääkö lopullisesti? Pientä laittoo olis muutenkin, mutta tämä nyt on akuuttia.

                  Kiits!
                  Alkoiko vikatilat öljynvaihdon jälkeen vai tekikö samaa jo aiemmin?

                  Comment

                  • tmaxat
                    Newbiemmer
                    • May 2010
                    • 3
                    • Hki

                    #10
                    Auto on siis e36, 320i coupe vm, 1992.

                    Tuo todellakin vaikuttaa siltä että heitteli automaatin vikatilaan luultavasti jostain moottorin puolelta. Ongelmia oli ajoittain jo ennen öljyjen vaihtoa.

                    Tässä kävi nyt niinkin mukavasti että sain hienosti auton ajettua Suomeen asti ja tuo vaihteistovika hävisi ns. "itsestään" noin 50 km ajon jälkeen, eikä ole nyt sen jälkeen uudelleen ilmaantunut. Huoh. Toistatuhatta kilometriä takana ja hyvin toimii. Outo juttu, mutta jos nyt uusii tuota ongelmaa niin voi vähän arvailla paremmin mistä kiikastaa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎