Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 lämpöongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heikksa
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 5
    • Parkano

    e36 325 lämpöongelmaa

    Hankin tuossa kk sitten -91 325 bemun ja pieniä lämpö ongelmia tahtoo välillä olla. Osaisikos joku täällä auttaa kun omat tiedot loppuu juuri...

    Eli edellinen omistaja vaihtanut uuden ylävesiletkun ja syylärin kun olivat hajonneet. Auto pelasi hienosti koko kotimatkan 400km, mutta muutaman päivän päästä lämmöt alkoivat kohoilla ja vettä hävitä.

    Vaihdoin uuden vesipumpun(vanhasta metallisesta oli siivet kuluneet...), termostaatin, syylärin korkin ja viskon. Ilmattiin järjestelmä hyvin ja vesi kiersi hienosti eikä kupliakaan näkynyt.

    Nyt pariviikkoa on kulunut niin lämmintä ilmaa ei tahdo tulla hyttiin ja tänään sitten lämmöt nousi hieman normaalia ylemmäksi ja vedet pihalle korkin kautta.

    Kun laitoimme uudet nesteet koneeseen niin huomasimme että tyhjäkäynnillä vesi ei kierrä varmaan lainkaan ja lykkää nestettä yli. Kun hieman nosti kierroksia niin nesteet lähti heti kiertään ja nesteenpinta laski normaalille tasolle ja samalla sai lisätä nestettäkin. Myös lämmintä ilmaa tuli hyttiin vasta kun antoi hieman kierroksia koneelle...

    Ajoin auton vajaan 10km juuri kotiin uusilla nesteillä ja lämmöt aivan normaalina ja lämmintäkin puhalsi. Sammutettuani auton vedet taas tallinlattialle.

    Mahtaakohan tässä olla edessä kansiremontti...?
  • marko84
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1489
    • Pori

    #2
    Omien kokemuksien perusteella väittäisin et siellä on vaa ilmaa vielä jossain, oletko ilmannut pullo paisarissa tyylillä?
    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

    Comment

    • insp
      BTCF Member
      • Sep 2002
      • 826
      • Vantaa

      #3
      Vastaavaan ongelmaan olen törmännyt m40 koneessa. Siinä oli hajonnut muovinen lähtö lohkosta, joka sijaitsee imusarjan alla. Kone siis otti ilmaa kyseisestä halkeamasta ja näin ollen jäähdytysjärjestelmä ei toiminut koskaan toivotulla tavalla.

      Samantyylinen ongelmia oli myös m10 koneessa. Siinä taas oli hajonnut kannen takaata lähtevä vesiputki joka menee sisäkennolle.

      Kannattaa siis tutkia KAIKKI letkut ja muoviputket, ennen kannen irroitusta.
      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

      Comment

      • heikksa
        Newbiemmer
        • Apr 2011
        • 5
        • Parkano

        #4
        Kokeiltiin tuossa vielä ilmausta pullon kanssa. lähes kaks tuntia hierottiin ja pumpattiin letkua. viimesen tunnin aikana tuli kuplia säännöllisesti 10-15 painalluksen jälkeen ja loppua ei tullut, mutta myöskään vettä ei tarvinnut lisätä vaikka kuplia tuli välillä...

        Pitänee tutkia vielä ne putket joskos siellä olisi halkeama...

        Kävin tuossa vielä heittämässä pienen koelenkin ja huomasin että alle 2k kierroksilla sisälle ei tule lämmintä juuri ollenkaan ja 2.5-3k kierroksilla kyllä lämpiää kunnolla...
        Last edited by heikksa; 10-04-2011, 20:00.

        Comment

        • RoopeR
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 71
          • Luvia

          #5
          Originally posted by heikksa View Post
          Kokeiltiin tuossa vielä ilmausta pullon kanssa. lähes kaks tuntia hierottiin ja pumpattiin letkua. viimesen tunnin aikana tuli kuplia säännöllisesti 10-15 painalluksen jälkeen ja loppua ei tullut, mutta myöskään vettä ei tarvinnut lisätä vaikka kuplia tuli välillä...

          Pitänee tutkia vielä ne putket joskos siellä olisi halkeama...

          Kävin tuossa vielä heittämässä pienen koelenkin ja huomasin että alle 2k kierroksilla sisälle ei tule lämmintä juuri ollenkaan ja 2.5-3k kierroksilla kyllä lämpiää kunnolla...

          Tulipellin letkuista päästänyt ilmat pois?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎