Hankin tuossa kk sitten -91 325 bemun ja pieniä lämpö ongelmia tahtoo välillä olla. Osaisikos joku täällä auttaa kun omat tiedot loppuu juuri...
Eli edellinen omistaja vaihtanut uuden ylävesiletkun ja syylärin kun olivat hajonneet. Auto pelasi hienosti koko kotimatkan 400km, mutta muutaman päivän päästä lämmöt alkoivat kohoilla ja vettä hävitä.
Vaihdoin uuden vesipumpun(vanhasta metallisesta oli siivet kuluneet...), termostaatin, syylärin korkin ja viskon. Ilmattiin järjestelmä hyvin ja vesi kiersi hienosti eikä kupliakaan näkynyt.
Nyt pariviikkoa on kulunut niin lämmintä ilmaa ei tahdo tulla hyttiin ja tänään sitten lämmöt nousi hieman normaalia ylemmäksi ja vedet pihalle korkin kautta.
Kun laitoimme uudet nesteet koneeseen niin huomasimme että tyhjäkäynnillä vesi ei kierrä varmaan lainkaan ja lykkää nestettä yli. Kun hieman nosti kierroksia niin nesteet lähti heti kiertään ja nesteenpinta laski normaalille tasolle ja samalla sai lisätä nestettäkin. Myös lämmintä ilmaa tuli hyttiin vasta kun antoi hieman kierroksia koneelle...
Ajoin auton vajaan 10km juuri kotiin uusilla nesteillä ja lämmöt aivan normaalina ja lämmintäkin puhalsi. Sammutettuani auton vedet taas tallinlattialle.
Mahtaakohan tässä olla edessä kansiremontti...?
Eli edellinen omistaja vaihtanut uuden ylävesiletkun ja syylärin kun olivat hajonneet. Auto pelasi hienosti koko kotimatkan 400km, mutta muutaman päivän päästä lämmöt alkoivat kohoilla ja vettä hävitä.
Vaihdoin uuden vesipumpun(vanhasta metallisesta oli siivet kuluneet...), termostaatin, syylärin korkin ja viskon. Ilmattiin järjestelmä hyvin ja vesi kiersi hienosti eikä kupliakaan näkynyt.
Nyt pariviikkoa on kulunut niin lämmintä ilmaa ei tahdo tulla hyttiin ja tänään sitten lämmöt nousi hieman normaalia ylemmäksi ja vedet pihalle korkin kautta.
Kun laitoimme uudet nesteet koneeseen niin huomasimme että tyhjäkäynnillä vesi ei kierrä varmaan lainkaan ja lykkää nestettä yli. Kun hieman nosti kierroksia niin nesteet lähti heti kiertään ja nesteenpinta laski normaalille tasolle ja samalla sai lisätä nestettäkin. Myös lämmintä ilmaa tuli hyttiin vasta kun antoi hieman kierroksia koneelle...
Ajoin auton vajaan 10km juuri kotiin uusilla nesteillä ja lämmöt aivan normaalina ja lämmintäkin puhalsi. Sammutettuani auton vedet taas tallinlattialle.
Mahtaakohan tässä olla edessä kansiremontti...?
Comment