Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320 -91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fRONik-_-
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 684
    • Helsinki

    e36 320 -91

    Terve!

    Elikkäs auto lähtee tänään huoltoo, ku kytkin vetää viimisii, niin nostin auton nosturilla ilmaan ja katselin mitä muuta siinä samallai vois vaihtaa, ainoo mikä löyty niin laatikon ja kardaanin välissä oleva kumilimppu näyttäis siltä, ainakin se on halki ja palasii puuttuu, mitä haittaa siitä on että se on halki ja palasii puuttuu? että tarviiko vielä huolestuu.

    Kiitos jo etukäteen vastaksista!
    Nykyiset.
    Harraste:
    BMW E30 325i -88 700Hv
    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

    Ex.
    Volkswagen Golf 1.8 -9
    2
    Volkswagen Vento 1.8 -92
    BMW E36 316i -92
    BMW E36 320i -91

    BMW E36 320 -92
    BMW E36 318is M-Sport -95
    BMW E36 323i -99
    BMW E90 330D -07 M-Sport
    BMW E36 325i -92 "M3"
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5540
    • Kankaanpää

    #2
    Kannattaa siitä huolestua sen verran että vaihdattaa sen myös.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6020
      • Sipoo

      #3
      Tuli nyt mieleen, että mistä päättelit, että kykä vetää vimosia? Jos kyse tärinästä, niin tuo kumilimpun huono kunto (ja kuulostaa muuten olevan tosi huonossa kunnossa) riittää sen aiheuttamiseen. :think

      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

      Comment

      • fRONik-_-
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2010
        • 684
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by kmn View Post
        Tuli nyt mieleen, että mistä päättelit, että kykä vetää vimosia? Jos kyse tärinästä, niin tuo kumilimpun huono kunto (ja kuulostaa muuten olevan tosi huonossa kunnossa) riittää sen aiheuttamiseen. :think

        Okei no se kumilimppu menee huomenna vaihtoo samalla ku koko kytkin, kyllä siellä kytkin vetää viimisii tai ainakin painelaakeri ku paikoillaan auto seisoo tyhjäkäynnillä niin rahisee hienosti ja kun kytkimen laittaa pohjaa niin sitte vasta hienot saundit lähtee
        Nykyiset.
        Harraste:
        BMW E30 325i -88 700Hv
        Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

        Ex.
        Volkswagen Golf 1.8 -9
        2
        Volkswagen Vento 1.8 -92
        BMW E36 316i -92
        BMW E36 320i -91

        BMW E36 320 -92
        BMW E36 318is M-Sport -95
        BMW E36 323i -99
        BMW E90 330D -07 M-Sport
        BMW E36 325i -92 "M3"

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6020
          • Sipoo

          #5
          Originally posted by fRONik-_- View Post
          Okei no se kumilimppu menee huomenna vaihtoo samalla ku koko kytkin, kyllä siellä kytkin vetää viimisii tai ainakin painelaakeri ku paikoillaan auto seisoo tyhjäkäynnillä niin rahisee hienosti ja kun kytkimen laittaa pohjaa niin sitte vasta hienot saundit lähtee
          Okei, no tämä selventää. Tosiaan tuo kardaani otetaan irti samalla kuitenkin, niin kannattaa toi rättinivel vaihdattaa samalla, kun käytännössä töitä tulee lisää 3 pultin verran. Suosittelen vaihtamaan myös kardaanin tukilaakerin samalla, jos siellä alla pyöritään ja sitäkin irrotellaan. :think

          EDIT: Jotain 25e osa.
          EDIT2: Niin ja ei ne laatikon tukikumitkaan paljoa maksa.

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • fRONik-_-
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2010
            • 684
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by kmn View Post
            Okei, no tämä selventää. Tosiaan tuo kardaani otetaan irti samalla kuitenkin, niin kannattaa toi rättinivel vaihdattaa samalla, kun käytännössä töitä tulee lisää 3 pultin verran. Suosittelen vaihtamaan myös kardaanin tukilaakerin samalla, jos siellä alla pyöritään ja sitäkin irrotellaan. :think

            EDIT: Jotain 25e osa.
            EDIT2: Niin ja ei ne laatikon tukikumitkaan paljoa maksa.

            Joo kardaanin otetaa irti, ja himasta löyty just sopivasti alkuperäne tukilaakeri niin se uppoo sinne inuksii kans, tosta rättinivelestä en tiiä, huomenna näkee tarviiko siihen ees koskea vaikka veikkaus on tietenki et tarvii Ja jotka ihmettelee et miten huomenna meen kattoo niin johtuu siihe ku kaverin putikki niin kaveri laittelee sitä siellä meen heti aamusta sinne kattoo tarviiko lähtee hakee rättiniveltä, mutta onkoha mätänetti ees auki huomenna?

            Niin ja auto on huomenna valmiski jo, tai no on se jos mätänetti on auki, niitten sivuilla ei ainakaan lue mitään pyhistä, ku jos se on kiinni niin en saa haettuu sitä kumilimppuu laatikon ja kardaanin väliin tulevaa.


            EDIT: Soitin työ miehelle niin sano että on viiteen asti auki, helkkarin hyvä vaa, mutta miten ristinivel oireilee jos se o rikki? paukkuu? täristää?
            Last edited by fRONik-_-; 29-04-2011, 21:07.
            Nykyiset.
            Harraste:
            BMW E30 325i -88 700Hv
            Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

            Ex.
            Volkswagen Golf 1.8 -9
            2
            Volkswagen Vento 1.8 -92
            BMW E36 316i -92
            BMW E36 320i -91

            BMW E36 320 -92
            BMW E36 318is M-Sport -95
            BMW E36 323i -99
            BMW E90 330D -07 M-Sport
            BMW E36 325i -92 "M3"

            Comment

            • insp
              BTCF Member
              • Sep 2002
              • 826
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by fRONik-_- View Post
              EDIT: Soitin työ miehelle niin sano että on viiteen asti auki, helkkarin hyvä vaa, mutta miten ristinivel oireilee jos se o rikki? paukkuu? täristää?
              Mun mielestä ristinivelet yleinsä kuluu, eli aiheuttaa väljyyttä. Ts. kun lähdet liikkeelle niin tulee helposti "kengurubensaa" ja tuntuu että jokin kolisee takana. Myös 1->2 vaihto aiheuttaa helposti kenguru ominaisuutta.
              ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

              Comment

              • fRONik-_-
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2010
                • 684
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by insp View Post
                Mun mielestä ristinivelet yleinsä kuluu, eli aiheuttaa väljyyttä. Ts. kun lähdet liikkeelle niin tulee helposti "kengurubensaa" ja tuntuu että jokin kolisee takana. Myös 1->2 vaihto aiheuttaa helposti kenguru ominaisuutta.

                Okei, itsellä ei ole tossa rätissä mitää väljystä katottiin sen, mutta sitte ne herkku palat elikkäs kardaanin tukilaakeri ja painelaakeri
                Kardaanin tukilaakeri oli ihan muussina,se oli kahessa osassa elikkäs se vaihtu uuteen.
                Painelaakeri oli semmossees kunnos kun lootan otettiin vähän raolleen niin rupes kuulia satelee? elikkäs voitte kuvitella missä kunnossa kytkinlevy oli niin lopussa että olis vajaan 1kk pystyny ajelee iha rauhallisesti, sitte toi kumilimppu, oli niin rajun näkönen ku vaa voi olla, uuteen seki vaihtu sitte, kuvia voin laitella jos jotain kiinnostaa koska viimeistään kannattaa vaihtaa kyseiset osat remppa muuten meni loistavasti mutta jouduttiin purkaa kahteen kertaan kaikki, ekaa kertaa ku kasattiin laatikko,kardaani ja putkisto paikoilleen niin selvis semmone että kytkinpaketista lähti sokka irti, noh ei muuta ku kaikki taas irti ja takas kasaa siinä ei sitte enää mennykkää ku tunti purussa ja kasauksessa, sitte ilmattiin varmuuden vuoks järjestelmän ja ajettiin auton ulos hallista siinä vaiheessa ajattelin lähtee heittää pienen lenkin ja koittaa millanen kytkin on, se oli niin erillainen et en voi ees sanoilla kuvailla ku et stumppasin auton kolmesti noh nyt o muuten kaikki kunnossa mutta lämpörauta osuu vähä kardaniin huomenna laitetaan loppuu...
                Last edited by fRONik-_-; 30-04-2011, 23:25.
                Nykyiset.
                Harraste:
                BMW E30 325i -88 700Hv
                Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                Ex.
                Volkswagen Golf 1.8 -9
                2
                Volkswagen Vento 1.8 -92
                BMW E36 316i -92
                BMW E36 320i -91

                BMW E36 320 -92
                BMW E36 318is M-Sport -95
                BMW E36 323i -99
                BMW E90 330D -07 M-Sport
                BMW E36 325i -92 "M3"

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎