Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 318is -92 Ei käynnisty. Ei Kipinää, Ei Bensaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sgab
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 2
    • Uusimaa

    e36 318is -92 Ei käynnisty. Ei Kipinää, Ei Bensaa

    Elikkäs, tommonen e36 318is -92 toiminut kuin kello mutta pari vko sitte nykäsi pari kertaa kunnolla kaupunki ajossa, sen jälkeen matka-ajossa nykähteli vähän mutta useamman kerran. Päivä sen jälkeen lähdin ajamaan ja auto teki sammumistempum pihalle, eikä startannu millään.

    Vaihdoin bensapumpun ja tadaa, auto starttas ja ajoin 20km ja huomasin että kiihdyttäessä 2 kovemmin niin nykäsee kunnolla. (epäilin että pumppu taas) Auton ajoin normisti parkkiin ja sen jälkeen ei enää oo startannut.

    Autosta luettu vikakoodit (ei antanu yhtään) mutta huomattiin että startatessa antaa mottorin pyörimisnopeudeksi 0. Kipinää ei anna yhteenkään tulppaan mutta puolille asti tulee virtaa. Bensapumpullekkaan ei tule virtaa.

    Ostin nyt uuden kampiakselin anturin joka ei auttanut asiaan yhtään, tosin huomasin että "lukupäät" on erikokoiset uudessa ja vanhassa. sis vanhassa ns lukupää oli noin 2mmx5mm ja uudessa vaan 1mmx1mm kärpäsen paska. onko koolla siis väliä että tuo uus ei sais luettua kierroksia (onko kokemuksia) ? Editedit: Joo ei ainakaan antureissa ole vika kun kokeilin samanlaisesta autosta omaan nin sama vika jatkaa sitkeästi.

    Ideoita siis otetaan vastaan että mitästä seuraavaksi!
    Kiitoksia jo etukäteen, 2vko jo tuskaillu tuon kans
    Last edited by Sgab; 08-05-2011, 22:26.
  • Kristianl
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 21
    • Uusimaa

    #2
    Onks tossa neloskoneessa virranjakajaa? Kato pyörijä ja kansi + tulpanjohdot.

    Bensansyötössä kato mitä se antaa paineita sinne moottorin päähän ja tsekkaa myös huvikseen bensansuodatin.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16445
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by Kristianl View Post
      Onks tossa neloskoneessa virranjakajaa?
      Ei ole.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Veikataan päärelettä tai boksia.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • L P
          BTCF Member
          • Oct 2010
          • 145
          • Helsinki

          #5
          Pahoitteluni, kun herätin näinkin vanhan topicin.

          Itsellä nyt aivan sama vika. Ei tule kipinää eikä bensaa. Bensapumppu on ehjä ja starttaa ihan nätisti ei vaan yritäkkään lähteä käyntiin. Maapisteet käyty läpi ja kampuran asentotunnistin vaihdettu.

          Juuri purin äsken ECU:n ja näytti aivan ehjältä. Myös tuo päärele näyttää ainakin silmällä katsottuna ehjältä eikä siihen koputtelukaan auta asiaan.

          Moottorista startatessa dataa luettaessa kaikki muut anturit näyttää arvonsa paitsi tuo kampuran asentotunnistin. Aiemmin vaihdoin tuon kampuran anturin tosiaan ja sen jälkeen muutaman kerran lähti käyntiin kunnes lakkasi toimimasta. Myös käynti ollut aika huonoa vaikka kaikki huohotus, alipaine ja ilmaletkut on uusittu/tarkastettu.


          Löysitkö Sgab vian?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16445
            • Asikkala

            #6
            Onko tarvike vai alkuperäinen tuo ka-anturi ?

            Comment

            • L P
              BTCF Member
              • Oct 2010
              • 145
              • Helsinki

              #7
              Tarvike. Lähti sillä tosin pari kertaa käyntiin.

              Katsoin äsken tuosta ETM:stä, että moottorinohjausboksin liittimen pinnit liittyen tuohon anturiin on:

              67 Crankshaft position RPM sensor INPUT
              68 Crankshaft position RPM sensor OUTPUT

              Mittasin näistä vastuksen ohjainboksin liittimestä, joka oli 160ohmia. Luin netistä, että jossakin bentleyn manuaalissa tuon pitäisi ilmeisesti olla 540ohmia? Voisiko olla siis tämä uusi anturi viallinen myös tai sitten se alkuperäinen ei ollut rikki alkuunkaan. Heitin sen luonnollisesti roskiin, kun lähti vaihdon jälkeen toimimaan. Hetken toimi ja nyt siis taas ei.

              Auto on 12/1993 valmistettu 318is.


              EDIT: Näyttäis tuon tarvikeanturin valmistajankin lapussa lukevan, että vastus pitäisi olla 550ohm.
              Last edited by L P; 04-01-2015, 22:14.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16445
                • Asikkala

                #8
                Siis... :think Mittasit vastuksen boksista etkä anturista vai miten tämä pitäisi tulkita ?

                Comment

                • L P
                  BTCF Member
                  • Oct 2010
                  • 145
                  • Helsinki

                  #9
                  Mittasin moottorin johtosarjasta, boksin liittimestä?

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by L P View Post
                    Mittasin moottorin johtosarjasta, boksin liittimestä?
                    Mittaappa anturin liittimestä, ainakin NV koneessa (bosch) anturin arvo 520ohm +/- 50 ohm....

                    Comment

                    • BiltemaMotorWork
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2013
                      • 460
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by L P View Post
                      Voisiko olla siis tämä uusi anturi viallinen myös tai sitten se alkuperäinen ei ollut rikki alkuunkaan. Heitin sen luonnollisesti roskiin, kun lähti vaihdon jälkeen toimimaan. Hetken toimi ja nyt siis taas ei.
                      Veikkaan että ei toimi se uusi tarvike anturi. Varmimmin saisi sen tietää kun ostaa alkuperäisen anturin.

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                        Veikkaan että ei toimi se uusi tarvike anturi. Varmimmin saisi sen tietää kun ostaa alkuperäisen anturin.
                        No se voi toki välillä pelata ja välillä ei, senkin voi kyllä helposti mitata silloin kun vika on päällä...varmin tietysti ostaa "kallis" alkuperäinen anturi mutta itellä ainaki toiminu varaosaliikkeen "tarvike" anturi jo vuoden päivät (15tkm) ilman ongelmia...50-100e siinä säästin, tiedä sitten kestääkö tuo tarvike +200tkm/+20v niinkuin alkuperäinen summasummarum ei ne tarvikeanturitkaan automaattisesti käyttökelvottomia ole ja on kai niissäkin takuu

                        Comment

                        • L P
                          BTCF Member
                          • Oct 2010
                          • 145
                          • Helsinki

                          #13
                          Tarvikeanturi näytti liittimestä 510ohmia, eli ei kai tuota alkuperäistä tuonne auta vaihtaa.

                          Edit: Vika korjattu: moottorinohjausboksi viallinen.
                          Last edited by L P; 03-02-2015, 12:31.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎