Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i -91 käynti ropleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lipska
    Newbiemmer
    • Sep 2007
    • 15

    E36 325i -91 käynti ropleema

    Joo eli tuli hankittu tommone e36 ja nyt jo ensimmäiset ropleemat kiipesi silmille....

    elikkä... autoon tehty viime talvena kansiremontti ja nyt otettu ekankerran ulos tallista sen jälkeen.. ongelma on nyt se että kun ilmamassamittarin johto on kiinni niin auto sammuu lähes heti kun käynnistys pörähdys on kuulunut, mutta ku käynnistää siten että on hiukan kaasua käy helvetin epätasaisesti ihan kuin olisi 1 tai 2 pyttyä poissa pelistä... mutta kun saa käyntiin niin noin puolen kaasun kohtaa käy nätisti mutta kaasu on täysin hervoton ja koittaa väkisin tiputtaa kierroksia.

    sitten taas ku käynnistää siten et ilmamassamittarin johto on irti niin lähtee käyntii ja jää käyntiin mutta käy ihan kuin olisi vajaat pytyt käytössä, mutta vastaa normaalisti kaasuun ja kiertää hienosti mutta tyhjäkäynnillä paukkuu sairaasti ilmanputsari kotelossa....

    samoten ku käy tyhjäkäyntii ni kuuluu semmonen ns. "mekaaninen" vinkuna/kirskunta mutta heti ku nostaa kierroksia ni kiljunta/kirskunta katoaa...


    Joten jos jollakin olisi jonkin näköistä ongelman ratkaisua tiedossa nii vinkit otetaan mieluisasti vastaan....
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16371
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by lipska View Post
    tyhjäkäynnillä paukkuu sairaasti ilmanputsari kotelossa....

    samoten ku käy tyhjäkäyntii ni kuuluu semmonen ns. "mekaaninen" vinkuna/kirskunta mutta heti ku nostaa kierroksia ni kiljunta/kirskunta katoaa...

    Kansipoka mennyt vituiksi tai ei ole tehty ollenkaan :think

    Moniurahihnan rulla tai laturi ?

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Jako pielessä
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • lipska
        Newbiemmer
        • Sep 2007
        • 15

        #4
        joo eli jako siel ainakin on pielessä.... nokkapyörien jakomerkkien mukaan ku laittaa ni ei täsmää alfameri kirjan kuvanmukaista nokka akselien asentoa.... ja selvitin vanhalta omistajalta että miten yläpää oli kasattu niin oli kasannut siten että oli katsonut nokka-akselien päätä(tulipellin) että sieltä on päät tasan ja tämän vinkin oli saanut joltain... eli nyt olis sit tarkat merkit hakusessa et mahtaisko kelläänm olla tietoa mistä löytyy kun ei kirjasta löytyny ainakaan alapään merkeistä mtn tietoa???

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6693
          • .......

          #5
          Originally posted by lipska View Post
          joo eli jako siel ainakin on pielessä.... nokkapyörien jakomerkkien mukaan ku laittaa ni ei täsmää alfameri kirjan kuvanmukaista nokka akselien asentoa.... ja selvitin vanhalta omistajalta että miten yläpää oli kasattu niin oli kasannut siten että oli katsonut nokka-akselien päätä(tulipellin) että sieltä on päät tasan ja tämän vinkin oli saanut joltain... eli nyt olis sit tarkat merkit hakusessa et mahtaisko kelläänm olla tietoa mistä löytyy kun ei kirjasta löytyny ainakaan alapään merkeistä mtn tietoa???
          Ei siellä merkkejä tainnut ollakaan.
          Jotenkin niin se meni että alakerta ykk asentoon, niin että zyl. 1 nokat osoittaa yläviistoon ja nokissa olevat neliskanttisen palikat on kannen ylätason kanssa samassa linjassa.
          Joku viisas voi etsiä tarkat ohjeet.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • lipska
            Newbiemmer
            • Sep 2007
            • 15

            #6
            joo.. no haettii jako kohilleen mutta eipä lähteny paukkuminen ja huonosti käyminen.... sen verra tutkittii et ilman massamittarii lähtee tyhjäkäynnil käymään ja tasakaasulla seilaa hirveesti ja paukkuu putsarissa...

            massamittarin ku laittaa kiinni ni hörähtää ja paukahtaa putsaris ja sammuu mutta kun kaasu pohjassa starttaa niin lähtee käyntiin ja pysyy heikosti käynnis jopa tasakaasul mut heti kun menee kierrokset yli 2500rpm rupee käymään nätisti ja paukkuminen loppuu saman tekee ilman massaa myös...


            olisko tähän jollain nyt ideaa mistä lähtis vikaa ettimään ku alkaa olee omat veikkaukset todella vähissä.....

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎