Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Ilmausongelma pullotyylillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pakana
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 27
    • Espoo

    E36 Ilmausongelma pullotyylillä

    Pullopaisuntasäiliössä kiinni, mut sittenkun laitan tyhjäkäynnille niin se jäähdytinneste pursuaa vaan ylös semmosta vauhtia että en kerkee lypsäämään.

    Ajattelin et ehkä siellä sit on tarpeeks nestettä mutta ei ainakaan kabiiniin lämmintä tule, että ilmaa pakko olla vielä.

    Kun ei jäähdytinletkutkaan lämminneet... Tai sitten se ottaa jostain ilmaa itteensä?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Pakana View Post
    Pullopaisuntasäiliössä kiinni, mut sittenkun laitan tyhjäkäynnille niin se jäähdytinneste pursuaa vaan ylös semmosta vauhtia että en kerkee lypsäämään.

    Ajattelin et ehkä siellä sit on tarpeeks nestettä mutta ei ainakaan kabiiniin lämmintä tule, että ilmaa pakko olla vielä.

    Kun ei jäähdytinletkutkaan lämminneet... Tai sitten se ottaa jostain ilmaa itteensä?
    Onko lämppärin säätö kuumalla ?

    Comment

    • Pakana
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 27
      • Espoo

      #3
      On. Laitoin lämmöt täysille ja tuulettimen täysille, käytin virrat ON-asennossa kun täytin syylärin ja puristelin ilmoja.

      Jotku epäilis et ilmaa vielä systeemissä niin sentakia puskis.

      Comment

      • liha_ville
        BTCF Member
        • Feb 2009
        • 1417
        • Karstula/JKL

        #4
        älä laita pulloa ihan täyteen. Se puskee aina hieman takasi päin mitä oon ton pari kolme kertaa tehny. Lisäät vaan sitä nestettä pulloon sitä mukaan mitä se auto imee. Nii ja kai olet ajanut auton keulan ylös? Ei muuta ku kovaa pumppailua ja kaasuttelua kyllä se siitä alkaa toimimaan.
        e60 M5 Supercharger

        Comment

        • Pakana
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 27
          • Espoo

          #5
          Vesiraja oli parisenttiä korkista alaspäin kun laitoin koneen hurisemaan.

          Mitenköhän paljon sitä autoa pitää nostaa. Itellä on vaan yks hallitunkki ja pieni mäki jossa saa vähän keulaa pystyyn.

          Kaipa se tossa onnistuu. Pitänee kokeilla vaan lisää. :P

          Turhauttavaa toimintaa.

          Comment

          • liha_ville
            BTCF Member
            • Feb 2009
            • 1417
            • Karstula/JKL

            #6
            Originally posted by Pakana View Post
            Vesiraja oli parisenttiä korkista alaspäin kun laitoin koneen hurisemaan.

            Mitenköhän paljon sitä autoa pitää nostaa. Itellä on vaan yks hallitunkki ja pieni mäki jossa saa vähän keulaa pystyyn.

            Kaipa se tossa onnistuu. Pitänee kokeilla vaan lisää. :P

            Turhauttavaa toimintaa.
            Ei sitä nyt mitenkään mahdottomasti tartte. Ite ajoin aina autotallin kynnyksen päälle. Tunkin pitäis riittää mainiosti. Kaikista helpoiten pääsee jos kysyy tohon ilmaukseen tarkoitettua alipaine työkalua lainaa. Sikäli joltain sellanen löytyy. Siinä ei menis ku 10min nii olis valmista.
            e60 M5 Supercharger

            Comment

            • Pakana
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 27
              • Espoo

              #7
              Jooh, parituntia puristelin ja käytin välillä tyhjäkäynnillä, nestepinta senku nousee vaan.

              Keula oli ylhäällä.

              Kokeilin huvikseni jenkkibeemer ilmausneuvoja mut eipä siitä tullu mitään kun avasin ilmausruuvin ja laitoin tyhjäkäynnille niin roiskutti sieltäkin.

              Ei tule jatkuvalla syötöllä mutta tietyn väliajoin tulee semmonen squirt vana jäähdytinnestettä.

              Kokeilen joku kauniimpi päivä laitta vielä jyrkemmälle mäelle ja kokeilla ilmausta uudestaan.

              Alkaa ketuttaa sen verran et vien kohta huoltoon ilmattavaks ja samalla tarkistaa ettei kansipahvi ole rikki yms.

              Pitäs muutenkin vaihteistoöljy vaihdatuttaa.

              Itellä ei oikein mahista tuonne pohjaan pääsyyn ole..

              Comment

              • invisible_pain
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 72
                • Suomenniemi

                #8
                Kaukaa haettua mutta erään tapauksen kuullut missä on käytetty tätä "hienoa" syylärin paikkaus nestettä ja se on jostain syystä tukkinut jäähdytinnesteen menoa putkistoissa hieman samanlaisilla oireilla että kaikkia ilmoja ei ole saatu pois.. itsellä E36 325 coupé:ssa ei tarvinnut keulaa nostaa kuin pikkaisen tunkilla niin tuo ilmaus onnistui nopeasti ja helposti..
                WV Golf 1.4 -85 | Honda Civic 1.5 Hb -95 | Honda Civic 1.5 HB -93 | Honda Civic 1.5 Sedan -93 | Honda Accord Aerodeck 2.0 -89 | BMW 325i E36 -92sigpic

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎