Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei käynnisty, ei.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • colony
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 4
    • Stadi

Ei käynnisty, ei.

Terve, päätti sitten bemari jättää ittensä tienvarrelle viime viikonloppuna.
    Reippaasti ajelin 60km/h, kunnes ei vastanut enään kaasuun ollenkaan. Vauhti hiipui alas nopeasti, eikä siinä vaihteiden vaihtelu mitään auttanut.Tämän jälkeen ei enään käynnistynyt, starttimoottori vain siellä kävi, mutta turhaan.
    Muutaman kerrran olen käynyt starttailemassa, tuloksetta.Tänään yrittäessä pellin alla kuului mukava poksadus. ( http://imageshack.us/photo/my-images/804/d021.jpg/ ) Jokin putki oli irronnut paikaltaa, olisiko kennelläkään tiedossa mikä kyseinen putki on? ( savutti pamahduksen jälkeen hieman) .
    Sulakkeita ja releitä olen vilkaissut ja näyttivät iha hyvältä. Todennäköisin syy varmaan on bensapumppu, mutta tietämätön olen autojen suhteen. Kenties joku täältä mahdollisesti tietäisi mistä tämä johtuu..

(auto on bmw e36 316i 1992).
  • Vibaa
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 581
    • Vaasa

Originally posted by colony View Post
    Terve, päätti sitten bemari jättää ittensä tienvarrelle viime viikonloppuna.
    Reippaasti ajelin 60km/h, kunnes ei vastanut enään kaasuun ollenkaan. Vauhti hiipui alas nopeasti, eikä siinä vaihteiden vaihtelu mitään auttanut.Tämän jälkeen ei enään käynnistynyt, starttimoottori vain siellä kävi, mutta turhaan.
    Muutaman kerrran olen käynyt starttailemassa, tuloksetta.Tänään yrittäessä pellin alla kuului mukava poksadus. ( http://imageshack.us/photo/my-images/804/d021.jpg/ ) Jokin putki oli irronnut paikaltaa, olisiko kennelläkään tiedossa mikä kyseinen putki on? ( savutti pamahduksen jälkeen hieman) .
    Sulakkeita ja releitä olen vilkaissut ja näyttivät iha hyvältä. Todennäköisin syy varmaan on bensapumppu, mutta tietämätön olen autojen suhteen. Kenties joku täältä mahdollisesti tietäisi mistä tämä johtuu..

(auto on bmw e36 316i 1992).
    Näyttää minun silmissäni ICV:ltä eli "tyhjäkäyntiventtiililtä".

Sammumisen syyksi veikkaisin samaa kun veikkasit itse, eli häikkää bensansaannissa.
    sigpic
    E34 530iA

Comment

• MiKqsu
      Bimmer Fanatic
      • May 2010
      • 404
      • Turku

Hei tuo kuvasi putki menee lisäilmaluistille tuo mötti jossa piuha päässä.. Kun olet startannut oletko tarkastanut tulpat ovatko kastuneet? Tuleeko kipinä? Bensapumpun voit testata antamalla suoraa virtaa akusta / akkulaturista, sijaitsee takapenkin alla vasemmalla.. Tuolle pamaukselle syytä en keksi..
      Last edited by MiKqsu; 17-05-2011, 22:28.
      sigpic

Comment

• colony
        Newbiemmer
        • May 2011
        • 4
        • Stadi

jep jep, pitää kattoa vielä toi itse bensapumppu. Pitäisi vielä saada tuo penkki jotenkin irti, mutta eiköhän se onnistu. Huomenna vaa uusiksi katsomaan tilannetta. Kiitos vastauksistanne.

Comment

• antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

jep jep, pitää kattoa vielä toi itse bensapumppu. Pitäisi vielä saada tuo penkki jotenkin irti, mutta eiköhän se onnistu. Huomenna vaa uusiksi katsomaan tilannetta. Kiitos vastauksistanne.
          Eihän se penkki ole millään kiinni, senkuin nostat pois.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

Comment

• colony
            Newbiemmer
            • May 2011
            • 4
            • Stadi

No niin, jälleen on käyty tutkiskelemassa tilannetta tarkemmin. Bensapumput löydettiin, mutta kävi ilmi etteivät pidä minkäänlaista ääntä avainta käännettäessä (olen kuullut, että pitäisi pitää myös ääntä avainta kääntäessä noin 3 sekunnnin ajan. Kuului vain "klank" tyyppinen ääni), mutta käynnistäessä surinaa kuuluu..:think
            Tulppiin en päässyt käsiksi, pitää vissiin avaa moottorin kantta jotta niitä edes pääsee vilkaisemaan?
            Jenkki frendini heitti, että ongelma voisi johtua mahdollisesti myös CPS(crank position sensor), mutta toisaalta en edes tiedä mikä kyseinen anturi on suomeksi. Hankala tilanne

Comment

• Pomppe
              Newbiemmer
              • Oct 2010
              • 15
              • Kuusamo

Jos käynnistäessä surisee pumppu nii vika vois olla bensapumpun releessä. Ei kytke pumppua kun laittaa virrat päälle joten ei nosta paineita jotta lähtisi käyntiin. :think
              Ex. E32 735iA "usa-edition"

Comment

• insp
                BTCF Member
                • Sep 2002
                • 826
                • Iittala

Voisiko tuo anturi olla tämä nro 22?. Eli kampia-akselin pyörimisen tunnistin, ns. pyörimis tunnistin.

Bensapumppuhan voi pyöriä, mutta se ei välttämättä tee tarpeeksi bensanpainetta. Mutta helpointahän tämä on todentaa ottamalla suutintukkiin tulevan bensaletkun irti ja starttaamalla. Muista laittaa jokin pullo tms. että bensat ei lennä pitkin poikin.

Kipinä on taas helppo todentaa ottamalla tulppa irti ja tuplan johto. Laita tulppa kiinni kiinni irtonaiseen tulpanjohtoon ja tulppa lähelle "maadoitusta" eli vaikka auton runko/moottori. ÄLÄ PIDÄ JOHTOA/TULPPAA KÄDESSÄ KUN JOKU MUU STARTTAA AUTOA. Tälli on meinaan melkoinen.
                ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

Comment

• Inhuman
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 507
                  • Oulu ja Haukipudas

Tulppiin en päässyt käsiksi, pitää vissiin avaa moottorin kantta jotta niitä edes pääsee vilkaisemaan?

Jos nyt yhtään muistan oikein omaa entistä M40 moottorillista eekolmikutosta, ni kyllä ne tulpat ihan ilman purkamisia lähtee :think... ellei multa sitten jotain puuttunut.

Edit: Ja voishan se virranjakajan ja pyörijän tarkistaa, varsinkin kun on niin helpossa paikassa.
                  MOI !

Comment

• colony
                    Newbiemmer
                    • May 2011
                    • 4
                    • Stadi

Pitää katsoa nuita tarkemmin vielä viikonloppuna, pitää kiirettä töiden suhteen joten ei juuri tätä enne ehdi autolle. Tiistaille ois varattu huolto, mutta jos ny sitä ennen sais toimimaan ois mahtava homma tai edes selvitettyä et missä vika piilee. Bensapumppua siis jälleen ihmettelemään, mahdollisesti voisi tuon uuden releen ostaa kanssa, ellei nyt ole järkytävän kallis. Danke ehdotuksista.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎