Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Helmojen ruosteet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jookuj
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 940
    • Kemi

    #16
    Sellastahan tämä on näitten vanhojen pommien kans räplätessä.. Ite ajattelin että suosiolla jätän jollekki muulle ton korjaamisen.

    A. Tiedän ettei omat hermot kestä 2h enempää kun ei ala löytyä tervettä peltiä ja tulee sitte lisää laitettavaa.

    B. Ammattilainen saattaa saada kuitenki hieman parempaa jälkeä aikaseks.

    Koitan ottaa kuvia tossa joku päivä kun muistan ottaa kameran mukaan.

    Pitäs sitte ens viikolla alkaa purkamaan tota sisustaa, mattoa ja penkkiä poies. Mitä kannattaa muistaa? Hyviä vinkkejä ettei tule rikottua mitään vahingossa.

    BTW tuli hitsarille vähän lisähommaa kun meni tänään tuo tunkki läpi pohjasta siitä alkuperäisestä nostokohdasta. Oon aina varonu niitä paikkoja ja nyt sitte menin prkl siitä muka vähän nostamaan niin paukahti läpi!
    Last edited by Jookuj; 17-06-2011, 19:42.
    ___________________
    BMW G30 520d -17
    ----------------------------------------------------------------------
    MB c350 -11
    BMW F11 M550D -14
    Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
    MB w211 -07
    BMW e39 525i -01
    BMW e36 325i -93
    BMW e36 320i -92

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #17
      Originally posted by Micce///M View Post
      Itsekkin omaan kolmekutoseen jouduin vähän helmojen peltejä paikkaamaan leimalle, tosiaan päältä voi näyttää vielä "hyvältäkin" mutta monesti se karu todellisuus paljastuu kun ottaa laikkakoneen kouraan. Ei omassakaan mennyt insinöörin taltta lävitse kuin kahdesta kohtaa ja ajattelinkin jo että helpolla pääsen. Kylkeä vähän ylös ja todellisuudessa helma oli toiselta puolelta noin 50cm matkalta täysin mätä ja toiselta puolelta melkein metrin matkalta. Ja kaikki tosiaan oli mädäntynyt sisältä päin. Lisäksi "kynnyspeltikin" oli melko hapan helman sisältä päin, jonka korjaamiseen olisi mennyt 10x enemmän aikaa kun itse helmojen paikkailuihin. Jäi tekemättä.

      Masentavaa hommaahan se on näitä paskoja hitsata, mutta ei auta muu.



      Väittäsinkin että helmoja ei "koskaan" kannata korjata jos pitää tehä edes jokseenkin Hyvää. Melkein pienemmällä työlläkin pääsee ku silpasee koko helman helvettiin ja pistää uuden. Tai hommana se on ainaki aivan perseestä tehä lappuja helmaan, sitte ku vielä tietää että sauman taustapuolta et putsaamaan pääse kumminkaan , eli sinne on ruosteen siemen jo tehdessä kylvetty.

      Originally posted by dumppi View Post
      no tuohon hintaan pitäiskin melkeen tulla jo takakylki kokonaisuudessaan c-pilareineen + helma ja puolet b-pilaria :think
      Niin siinä vissiin tuleekin.

      Last edited by petrolhead; 17-06-2011, 19:50.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        #18
        Originally posted by petrolhead View Post
        Väittäsinkin että helmoja ei "koskaan" kannata korjata jos pitää tehä edes jokseenkin Hyvää. Melkein pienemmällä työlläkin pääsee ku silpasee koko helman helvettiin ja pistää uuden. Tai hommana se on ainaki aivan perseestä tehä lappuja helmaan, sitte ku vielä tietää että sauman taustapuolta et putsaamaan pääse kumminkaan , eli sinne on ruosteen siemen jo tehdessä kylvetty.

        Näinhän se on. Vaikea siitä on hyvää saada lappuja sinne tänne laittamalla. Mutta koko helman vaihtaminen on jo iso rahan meno ja aika koko homman kanssa, että kannattaa miettiä pariin kertaan. Esimerkiksi omalla kohdallani ei olisi ollut hommassa oikeastaan mitään ideaa. Muutamien satasien e36, arvona lähinnä käyttöarvo. Ja todennäköisesti jo parin vuoden päästä paalissa, kun alkoi olemaan jo melkolailla ehtoopuolella. Mittarissakin komeat 420tkm kun hukkasin pois.

        Comment

        • dumppi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 4351
          • sotkamo

          #19
          tuosta omasta löytyi mätää takaa tunkin reikien ympäriltä ja ne paikattiin lapuilla kun olis tiennyt mitä sisältä paljastuu olis ratkaisu ollu ehdottomasti uudet helmat mollemmin puolin nyt olis tark. jättää kesäkäyttöön ko. pirssi joten jospa ne kestäisi
          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
          e36 325i coupé R.I.P
          e30 316 2d
          e36 318is coupé
          e36 323i 4d ac schnitzer replica


          Käyttis: e39 523i 4d
          Originally posted by rizzo
          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
          |Sotkamo Connection|

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #20
            Originally posted by Micce///M View Post
            Näinhän se on. Vaikea siitä on hyvää saada lappuja sinne tänne laittamalla. Mutta koko helman vaihtaminen on jo iso rahan meno ja aika koko homman kanssa, että kannattaa miettiä pariin kertaan. Esimerkiksi omalla kohdallani ei olisi ollut hommassa oikeastaan mitään ideaa. Muutamien satasien e36, arvona lähinnä käyttöarvo. Ja todennäköisesti jo parin vuoden päästä paalissa, kun alkoi olemaan jo melkolailla ehtoopuolella. Mittarissakin komeat 420tkm kun hukkasin pois.
            Nii lisäsinkin tuohon sen disclaimerin "tehdä hyvää".
            Satasten käyttöromuun voi tehä vaikka maalipurkista paikat tms millä vielä leima irtoo.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Pecca
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 41
              • Lahti

              #21
              Mulle vaihettiin helmat niin, että vanhat leikattiin pois hiukan oviaukkojen alapuolelta. Oviaukot olivat tervettä peltiä.

              Eli tuli melko pitkät saumat helmojen kylkiin ja tietysti pohjaan. Kannattanee ottaa siivet irti, niin saa helmojen etuosankin korjattua, jos hommaan lähtee.

              Comment

              • Jookuj
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 940
                • Kemi

                #22
                Tänään tuli haettua helmat liikkeestä. Ihan hyvän näköset oli. Sitten vaan odotellaan että juhannus menee ohi ja saa auton pajalle ja .
                ___________________
                BMW G30 520d -17
                ----------------------------------------------------------------------
                MB c350 -11
                BMW F11 M550D -14
                Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                MB w211 -07
                BMW e39 525i -01
                BMW e36 325i -93
                BMW e36 320i -92

                Comment

                • Jookuj
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 940
                  • Kemi

                  #23
                  Kertokaa muuten että miten paljon mun pitää purkaa että saan lattiamaton poies? Autossa paikallaan enää kuskin penkki, jonka käytän pois, keskikonsoli jossa vielä jotain kiinni, mutta miten se matto lähtee sieltä koelaudan alta/välistä irti? Koitin hakua käyttää mut ei sieltä irronnu oikeen mitään.. :think
                  ___________________
                  BMW G30 520d -17
                  ----------------------------------------------------------------------
                  MB c350 -11
                  BMW F11 M550D -14
                  Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                  MB w211 -07
                  BMW e39 525i -01
                  BMW e36 325i -93
                  BMW e36 320i -92

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎