Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 lämmöt nousee :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SebastianJ
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 10
    • Helsinki

    e36 lämmöt nousee :(

    tällästä pientä tällä kertaa

    muutama perustieto:
    auto on e36 325 vm. 92
    moottori on väh. kolmas autossa
    termostaatti vaihdettu juuri
    jäähdytinneste pelkkää vettä

    uuden moottorin asennuksen (japanmotors) jälkeen ajoin auton kotiin
    (talvella) huomasin, että tyhjäkäynti reistailee. siinä vaiheessa
    ajattelin sen olevan jokin pieni ongelma, joten en viitsinyt soittaa
    pajalle enään. Pienen perän repeytymisen ansiosta auto saatiin viimein
    tulille vasta nyt
    Nyt tuli huomattua, että moottori nostaa myös lämpöjä. yritin ilmata
    jäähdyttimen omasta mielestäni kunnolla, mutta kun kaasua painaa niin
    nesteet nousee yli korkin reilusti(neste on lämmintä) jonka jälkeen lämmöt
    alkavat nousta hiljalleen(edelleen se tyhjäkäyntireistailu).
    vettä ei juurikaan tule paisariin siitä pienestä reiästä siinä
    ylhäällä, vasta kun alavesiletkua puristaa...

    jos joku sai selvää tosta selityksestä niin hyvä

    soitin vehon autonasentajalle, joka epäili kannen tiivistettä, mutta
    mä en vaan pysty enään hyväksymään sitä

    eka moottori vain hajosi vanhuuttaan. Toka moottori(japanmotors) vain
    myytiin valmiiksi paskana. ja tämä kolmas asennettiin vaatimuksestani
    siellä, josta jouduin ajamaan sen kotiin.

    Voiko nyt tosiaan olla niin, että kannen tiiviste on vain paskana ja
    joudun taas naama punasena soittamaan sinne, että vaihtavat sen tai
    sitten taas uusi moottori?????????

    jos joku todella ehdottaa kannen tiivistettä niin vedän itteni jojoon!!!!


    Kiitos ja kumarrus
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

    #2
    Originally posted by SebastianJ View Post
    tällästä pientä tällä kertaa

    muutama perustieto:
    auto on e36 325 vm. 92
    moottori on väh. kolmas autossa
    termostaatti vaihdettu juuri
    jäähdytinneste pelkkää vettä

    uuden moottorin asennuksen (japanmotors) jälkeen ajoin auton kotiin
    (talvella) huomasin, että tyhjäkäynti reistailee. siinä vaiheessa
    ajattelin sen olevan jokin pieni ongelma, joten en viitsinyt soittaa
    pajalle enään. Pienen perän repeytymisen ansiosta auto saatiin viimein
    tulille vasta nyt
    Nyt tuli huomattua, että moottori nostaa myös lämpöjä. yritin ilmata
    jäähdyttimen omasta mielestäni kunnolla, mutta kun kaasua painaa niin
    nesteet nousee yli korkin reilusti(neste on lämmintä) jonka jälkeen lämmöt
    alkavat nousta hiljalleen(edelleen se tyhjäkäyntireistailu).
    vettä ei juurikaan tule paisariin siitä pienestä reiästä siinä
    ylhäällä, vasta kun alavesiletkua puristaa...

    jos joku sai selvää tosta selityksestä niin hyvä

    soitin vehon autonasentajalle, joka epäili kannen tiivistettä, mutta
    mä en vaan pysty enään hyväksymään sitä

    eka moottori vain hajosi vanhuuttaan. Toka moottori(japanmotors) vain
    myytiin valmiiksi paskana. ja tämä kolmas asennettiin vaatimuksestani
    siellä, josta jouduin ajamaan sen kotiin.

    Voiko nyt tosiaan olla niin, että kannen tiiviste on vain paskana ja
    joudun taas naama punasena soittamaan sinne, että vaihtavat sen tai
    sitten taas uusi moottori?????????

    jos joku todella ehdottaa kannen tiivistettä niin vedän itteni jojoon!!!!


    Kiitos ja kumarrus
    vie takas ja sano että ilmaavat kunnolla:think kuulostais vähän et on päässy nesteet käymään vajaana tms. ja ilmaa vetässyt järjestelmään.. on muuten sitten vittumainen homma saada ilma pois lämppärin kennolta jos sinne asti taskun tekee
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica


    Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|

    Comment

    • Edo
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 81
      • Turku

      #3
      Originally posted by SebastianJ View Post
      tällästä pientä tällä kertaa

      muutama perustieto:
      auto on e36 325 vm. 92
      moottori on väh. kolmas autossa
      termostaatti vaihdettu juuri
      jäähdytinneste pelkkää vettä

      uuden moottorin asennuksen (japanmotors) jälkeen ajoin auton kotiin
      (talvella) huomasin, että tyhjäkäynti reistailee. siinä vaiheessa
      ajattelin sen olevan jokin pieni ongelma, joten en viitsinyt soittaa
      pajalle enään. Pienen perän repeytymisen ansiosta auto saatiin viimein
      tulille vasta nyt
      Nyt tuli huomattua, että moottori nostaa myös lämpöjä. yritin ilmata
      jäähdyttimen omasta mielestäni kunnolla, mutta kun kaasua painaa niin
      nesteet nousee yli korkin reilusti(neste on lämmintä) jonka jälkeen lämmöt
      alkavat nousta hiljalleen(edelleen se tyhjäkäyntireistailu).
      vettä ei juurikaan tule paisariin siitä pienestä reiästä siinä
      ylhäällä, vasta kun alavesiletkua puristaa...

      jos joku sai selvää tosta selityksestä niin hyvä

      soitin vehon autonasentajalle, joka epäili kannen tiivistettä, mutta
      mä en vaan pysty enään hyväksymään sitä

      eka moottori vain hajosi vanhuuttaan. Toka moottori(japanmotors) vain
      myytiin valmiiksi paskana. ja tämä kolmas asennettiin vaatimuksestani
      siellä, josta jouduin ajamaan sen kotiin.

      Voiko nyt tosiaan olla niin, että kannen tiiviste on vain paskana ja
      joudun taas naama punasena soittamaan sinne, että vaihtavat sen tai
      sitten taas uusi moottori?????????

      jos joku todella ehdottaa kannen tiivistettä niin vedän itteni jojoon!!!!


      Kiitos ja kumarrus

      kokeile etupää saada ilmaan et auto olis kallellaan. ja käytä sitä ja aina välillä avaat syylärin korkin vieressä olevaa ruuvia.

      kaveril oli sama vika..jotain oli jumis ku ei oikeen meinannu kierättää vettä vaik oli uus vesipumppu ym..kokeilisin sitä et lämmöt kabiinissa täysillä ja antaa kunnolla kierättää vettä ja sit ilmailet sitä.
      voit kokeilla kans vaihtaa flektin viskoa.

      Comment

      • SebastianJ
        Newbiemmer
        • May 2010
        • 10
        • Helsinki

        #4
        :d

        Hei, jos nää näillä menee niin hypin tasajalkaa seuraavan viikon
        pitää huomenna testailla nostaa vielä korkeemmalle tuota keulaa. plus pitää tarkistaa noi tulpat, josko niistä sais jotain tietoa irti kannen tiivisteen suhteen....
        elikkä milläs tavalla nuo vedet pitäisi saada pois? siis jos siellä on

        Comment

        • MiKqsu
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 404
          • Turku

          #5
          http://wwww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=67888 kokeiles tällä tyylillä.
          sigpic

          Comment

          • SebastianJ
            Newbiemmer
            • May 2010
            • 10
            • Helsinki

            #6
            tuota ohjetta seurasinkin mutta pari epäselvää kohtaa jäi.
            miten ylös keula pitää nostaa että on riittävä? ja mitä siinä loppuvaiheessa kun kierrokset pitäs nostaa 4000rpm niin korkki kiinni vai pullo vieläkin kiinni?
            tässä vaiheessa on aina alkanut vesi virtaamaan ylöspäin ja yli pullonkin :S neuvot on vähissä, kun korkin laittaa tässä vaiheessa kiinni niin lämmöt nousee...

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              #7
              Kyllä siellä ilmaa vaan tuntuisi olevan koska nesteenpinta vaan nousee... En haluaisi pelotella mutta vaikuttaa kyllä hieman kansivialta. Kokeile vielä tosiaan ilmata se, mutta jos sama homma jatkuu nii ilmaahan sinne jostain tulee... ja kannentiivisteestä yleensä. Tarkistappa vielä ettei siellä ole nesteet ja öljyt sekasi. Kato samalla öljykorkki ettei ole majoneesia.

              Comment

              • Juzbe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1066
                • Pori

                #8
                tai sitten viet auton jonnekin pajalle jossa on alipainetoiminen jäähdytysnesteiden imppausvehje,PITÄISI tulla kerralla ilmat pois eikä se itsellekkään kauheen kallis investointi ole.

                m50 koneiden ilmauksen tietäen,ei kauhean helppo homma ole.

                Comment

                • Löwen
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 387
                  • Finnland

                  #9
                  "Hemin ohjeilla" vaan ilmat pois korjaamon jäljiltä. Näin itekkin joutunut joskus toimimaan. Jäähdytinnestettä 50/50 seoksella sinne sisään sitten, eli vanhat pois ja uudet tilalle jos siellä pelkkää vettä kerran on!
                  Last edited by Löwen; 17-06-2011, 09:35.
                  MB E220CDI '10 Braun

                  Comment

                  • MiKqsu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2010
                    • 404
                    • Turku

                    #10
                    keula pieneen ylämäkeen tai jos sulla on vaikka pukin ni ne eteen..
                    sigpic

                    Comment

                    • SebastianJ
                      Newbiemmer
                      • May 2010
                      • 10
                      • Helsinki

                      #11
                      joooo elikkäs kattelin sytytystulpat ja kaikki olivat kuivia ja nokisia, joka ei sinänsä viittaa kannentiivisteeseen. satavarmuutta ei tietenkään ole... että jos tuolla nyt tosiaan on ilmaa vain niin on perhana todella tiukkaan nyt toivon parasta...

                      Comment

                      • Nuke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1266
                        • Janakkala

                        #12
                        joko rokkaa?
                        E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                        Comment

                        • SebastianJ
                          Newbiemmer
                          • May 2010
                          • 10
                          • Helsinki

                          #13
                          noniin nyt on vietetty juhannukset ja takasin auton pariin.
                          Elikkäs huomenna autonasentaja veholta tulee tarkastamaan vielä auton kunnon ja tehdään sitten loppuratkaisu, että miltä se kone näyttää.
                          mutta näin tosiaan pieni varoitus: elikkä jos nyt huomenna tulee päätös, että pahvi paskana niin en todella suosittele kenenkään ostamaan japanmotorssista yhtäkään konetta tai vaihdelaatikkoa(tai no vaihdelaatikko kyllä toimii). katsotaan perunko huomenna puheeni.

                          Taitaa tulla mielenkiintoinen päivä, jos huomenna täytyy naama punasena taas soittaa sinne liikkeeseen ja sanoo ettei se kone vieläkään toimi hee... mä niin kuolen...

                          Comment

                          • SebastianJ
                            Newbiemmer
                            • May 2010
                            • 10
                            • Helsinki

                            #14
                            NONIIII. elikkäs elikkäs. Tänään kävi asentaja kattomassa ja kansipahviepäily vaihtui vesipumppuun eli todennäköisesti lämppärin ne spagetit siellä sisällä on tukkinu tai paskonu sen pumpun... huhhuh.. eli huomenna pumppu käteen ja uutta tilalle. tämän jälkeen voisi sen ilmauksen uusia.

                            Nyt on sitten tuon jälkeen enään tyhjäkäyntiongelma, joka todennäköisesti ei johdu imuilmavuodosta kyllä on jännittävää tää elämä

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎