Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto pomppii? E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Donkka
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 56
    • Paltamo

    Auto pomppii? E36

    Joo tosiaa tuossa eilen tuli vähäsen kengitettyä omaa bemmiä. sitte sammutin auton ja laitoin hetken päästä takasin käymää ja auto tunnosti lähtevän huonosti käymään ja kun lähti käyntiin niin kävi tosi hunosti ja epä tasasesti. No sitte peruutin autolla ja lähin eteenpäin ajamaan (peruuttaessa ei mitään ongelmaa) laitoin ykkösen päälle ja laitoin kaasua auto pomppi ja nyki kauheesti kakkosella ja isommilla vaihteilla ei tapahtunu mitään mutta ykkösellä tosiaan auto pomppii ja nykii ihan hulluna? Missä vika ja mistä lähtä vikaa etsimään?? onko kellään kokemuksia??

    Auto on BMW E36 318i -96
    BMW E36 328i -95 Touring
    Ex:
    BMW E36 318i -96

    Silver Bride
  • Pretoriaani
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 3842
    • Hyvinkää, Finland

    #2
    Onko tulpat millon vaihdettu? Vai millä tavalla tää nykiminen oikein ilmenee? Tasakaasulla? Kiihdyttäessä normaalisti? Kiihdytäessä voimakkaasti?
    I don't lose sleep over the opinion of sheep.

    Comment

    • ntjt
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 166
      • Jyväskylä

      #3
      joo samaa ongelmaa tullut ihan yhtäkkiä, hiekalla hieman löi takarenkaat tyhjää ja sitten ykkösvaihde pomppiikin hämärästi.

      Eli liikkeelle lähtiessä ja muutenkin ykkösvaihde tekee sitä kuin auto olisi sammumaisillaan. Kuin lähtisi liian vähällä kaasulla liikkeelle. Mutta vaikka kaasua antaa reilusti ja päästää kytkimen normaalisti niin pomppii kuin kenguru. kytkimellä kun liiraa niin ei pompi. Itse en tiedä koska tulpat autoon vaihdettu, kytkimen tarkastin ja vähän kulunut/ottaa ylhäältä kiinni, ei vakavampaa. Outoa kun vika ilmenee vaikka kiihdyttää hitaasti tai sitten myös kun lyö laudan pohjaan.

      Olisiko itse vaihdelaatikko ?? :o Ei kyllä kilise eikä kolise ja auto käy niinkuin ennenkin...

      Autona siis -96vm e36 316i
      Last edited by ntjt; 22-08-2011, 10:32. Reason: auton tiedot
      Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
      Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

      Comment

      • Pretoriaani
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 3842
        • Hyvinkää, Finland

        #4
        Originally posted by ntjt View Post
        joo samaa ongelmaa tullut ihan yhtäkkiä, hiekalla hieman löi takarenkaat tyhjää ja sitten ykkösvaihde pomppiikin hämärästi.

        Eli liikkeelle lähtiessä ja muutenkin ykkösvaihde tekee sitä kuin auto olisi sammumaisillaan. Kuin lähtisi liian vähällä kaasulla liikkeelle. Mutta vaikka kaasua antaa reilusti ja päästää kytkimen normaalisti niin pomppii kuin kenguru. kytkimellä kun liiraa niin ei pompi. Itse en tiedä koska tulpat autoon vaihdettu, kytkimen tarkastin ja vähän kulunut/ottaa ylhäältä kiinni, ei vakavampaa. Outoa kun vika ilmenee vaikka kiihdyttää hitaasti tai sitten myös kun lyö laudan pohjaan.

        Olisiko itse vaihdelaatikko ?? :o Ei kyllä kilise eikä kolise ja auto käy niinkuin ennenkin...

        Autona siis -96vm e36 316i
        Kuuluuko perästä mitään epämääräisiä paukkeita/kolinoita/tumpsahduksia?
        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

        Comment

        • ntjt
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 166
          • Jyväskylä

          #5
          ei kuulu, perä on huollettu hiljan ja kaikki puslat ja kumet tarkistettu ym. jos on joskus moottoripyörällä ajanut kylmällä koneella ja kääntänyt kaasun nopeasti auki niin huomaa että kone meinaa tukehtua mutta hetken kuluttua nappaa kierroksia niin tunne on vähän samanlainen auton kanssa, ei vaan tee muilla vaihteilla :S
          Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
          Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

          Comment

          • JaniKuuk
            Newbiemmer
            • Dec 2010
            • 13
            • Rajamäki (Nurmijärvi)

            #6
            Tulpan reijissä jotain - öljyä, vettä tms. mikä sinne ei kuulu?
            Omassa venttiilikannentiiviste vuoti öljyä tulpanreikiin, ja ongelma oli juurikin tuollainen.

            Comment

            • ntjt
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 166
              • Jyväskylä

              #7
              tarkistin ja 4johto hiukan huonosti kiinni tulpassa mutta ei märkyyttä eikä muutakaan, ongelma jatkuu... :s
              Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
              Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                Moottorin kumityyny rikki ja/tai norsunkärsä poikki :think
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • ntjt
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 166
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Moottorin kumityyny rikki ja/tai norsunkärsä poikki :think
                  Nyt kun vielä selventäisi mikä on tämä norsunkärsä ei tää vika kuitenkaan vaihselaatikossa itsessään tunnu olevan kun kaikki muut vaihteet toimii mukisematta ja ykkönenki kytkintä liiraamalla...
                  Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                  Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #10
                    Originally posted by ntjt View Post
                    Nyt kun vielä selventäisi mikä on tämä norsunkärsä ei tää vika kuitenkaan vaihselaatikossa itsessään tunnu olevan kun kaikki muut vaihteet toimii mukisematta ja ykkönenki kytkintä liiraamalla...


                    Imusarjasta -> imm/suodatinkotelo. Se norsunkärsän näkönen ilmaputki.
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • ntjt
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 166
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by peltone View Post
                      http://upload.wikimedia.org/wikipedi...gine_bay-4.jpg

                      Imusarjasta -> imm/suodatinkotelo. Se norsunkärsän näkönen ilmaputki.
                      Eli tuo musta kumiputki.
                      Sen ainakin tarkistin ja sieltä löytyi sellainen vika. että oli melkein ympäriinsä haljennut alapuolelta, lähes mahdoton havaita ilman lähempää tarkastusta, kaikenlisäksi tuollaisen "haitarin" kuopasta. Pikakorjaus jeesusteipillä ja uusi on tilauksessa, Ei nyi, pompi ja ennen olleet pienet imuvuodonkin oireilut katosivat, ei heijaa enää kun puolikaasulla rauhassa kiihdyttää.

                      Kiitoksia tästä!!!
                      Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                      Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        #12
                        Originally posted by ntjt View Post
                        Eli tuo musta kumiputki.
                        Sen ainakin tarkistin ja sieltä löytyi sellainen vika. että oli melkein ympäriinsä haljennut alapuolelta, lähes mahdoton havaita ilman lähempää tarkastusta, kaikenlisäksi tuollaisen "haitarin" kuopasta. Pikakorjaus jeesusteipillä ja uusi on tilauksessa, Ei nyi, pompi ja ennen olleet pienet imuvuodonkin oireilut katosivat, ei heijaa enää kun puolikaasulla rauhassa kiihdyttää.

                        Kiitoksia tästä!!!
                        Hyvä
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎