Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tasauspyörästön vaihto E36:n

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hatch
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 81
    • Finlandia

    Tasauspyörästön vaihto E36:n

    Ostin kyseisen vm. 94 1.6l menopelin muutamia kuukausia takaperin. Autossa on alunperin ollut automaattilaatikko, mutta entinen omistaja vaihtoi siihen manuaalilaatikon. Projetki oli jäänyt kuitenkin hieman kesken ja tasauspyörästö oli vaihtamatta. Nyt sain viimein hankittua manuaaliboksin mukaisen tasauspyörästön.

    Kysymys kuuluu, että kuinka kova projektio on kardaanin ja vetoakseleiden irrotus. Joutuuko vetoakselit irrottamaan ihan kokonaan pyörän navasta? Entä mistä asti kardaania joutuu irrottelemaan? Pitääkö irrotuksen jälkeen näitä osia tukea jotenkin vaihdon ajaksi? Ilmeisesti öljyt pitää murikkaan myös laittaa, vaikeakin operaatio?
    Last edited by Hatch; 23-06-2011, 08:04.
  • ville s
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 321
    • orivesi

    #2
    ei tarvitse irroittaa vetareita pyörän navasta ja kardaani irtoaa heti perän etu päästä.

    en ole itse tukenut muuta kuin kardaanin.

    pitää laittaa öljyt uudet,ei ole paha urakka.

    pahin on saada vetarin pultit auki.

    Comment

    • TeemuT
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 329
      • Muhos

      #3
      jep, varaudu pahimpaan niiden torxien kanssa jotka ovat vetarissa. Kannat tahtovat ruostua/syöpyä ja jos yhtään ei katkea saa olla onnellinen mutta kunhan hommaa pari pulttia varalle ja on vehkeitä millä lämmittää yms niin saa katkenneetkin ongittua pois.

      -Teemu-
      -TT-
      F30 320d

      Comment

      • kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 957
        • Salo

        #4
        Hommaa vaan suoraan uudet pultit. Sekä vetoakselien että kardaanin laippaan.

        Niistä vanhoista ei tule kuin harmia jos eivät aukea helpolla. Ja ainakin itseäni ahdistaa asentaa takaisin pultteja joiden kannat on pylsätty vaikeassa avauksessa.

        Katkenneista pulteista ei nyt tarvitse välittää, nehän jäävät siihen pois otettavaan perään, kyllä ne sitten ehtii joskus toiste poistaa.
        E61 525i, Suzuki VS1400
        Exät: Jaana, Susanna, Maija

        Comment

        • ville s
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 321
          • orivesi

          #5
          ei itellä ole mennyt ikuna yhtään pulttia e36 perän vaihdossa vielä poikki ku jaksaa vaan nitkutella edes takasi rauhassa...

          Comment

          • Hatch
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 81
            • Finlandia

            #6
            Onko muuten peräöljyn laadulla jotain merkitystä tällaisessa pelissä?

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16445
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Hatch View Post
              Onko muuten peräöljyn laadulla jotain merkitystä tällaisessa pelissä?
              Lukottomaan castrol saf-xo ja lukolliseen saf-xj.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎