Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 huoltovalot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhowee
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 19
    • Seinäjoki

    E36 huoltovalot

    Vahdoin n. 2000 km sitten öljyt autooni ja nollasin huoltovalon (eli maadoitin pinnin muutamaksi sekunniksi) ja ne resetoituivat normaalisti eli ne viisi valoa tulivat kaikki esiin. Nyt kuitenkin valoja on yksitellen pikkuhiljaa sammunut ja enää ei ole kuin yksi jäljellä. Huvittaisi vain resetoida ne uudestaan mutta mahtaisiko jollain olla tietoa vian aiheuttajasta? Tuskimpa sentään uutta öljynvaihtoa auto kaipaa?

    Auto on 1998 e36 316i.

    Pikkuvikoja, mutta kivahan ne olisi saada kuntoon
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    No oletko kenties polkenut autoasi kuin tulpatonta mopoa?
    Se laskee polttoainekulutuksen, kylmäkäynnistysten, koneen lämpötilan yms. muuttujien mukaan tuon öljynvaihtovälin.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • fRONik-_-
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2010
      • 684
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by antti79 View Post
      No oletko kenties polkenut autoasi kuin tulpatonta mopoa?
      Nykyiset.
      Harraste:
      BMW E30 325i -88 700Hv
      Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

      Ex.
      Volkswagen Golf 1.8 -9
      2
      Volkswagen Vento 1.8 -92
      BMW E36 316i -92
      BMW E36 320i -91

      BMW E36 320 -92
      BMW E36 318is M-Sport -95
      BMW E36 323i -99
      BMW E90 330D -07 M-Sport
      BMW E36 325i -92 "M3"

      Comment

      • juhowee
        Newbiemmer
        • Oct 2009
        • 19
        • Seinäjoki

        #4
        Rauhallisesti on tullut ajeltua. Autosta tosin termostaatti hieman sökönä, lämmöt ei helposti nouse jos lämmitintä pitää kuumalla mutta näin kesäpäivinä sitä ei juuri tartte ja kone saa kyllä ihan hyvin otettua lämpöjä. Lisäksi abs ja asc sökönä (abs anturi), mahtaako olla tuohon vaikutusta ?

        Comment

        • fRONik-_-
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2010
          • 684
          • Helsinki

          #5
          hmm

          Viisaimmat korjatkaa jos olen väärässä, e36 mittaristosta jos menee "patteri" niin silloin öljyhuolto välii ei voi nollata?
          Nykyiset.
          Harraste:
          BMW E30 325i -88 700Hv
          Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

          Ex.
          Volkswagen Golf 1.8 -9
          2
          Volkswagen Vento 1.8 -92
          BMW E36 316i -92
          BMW E36 320i -91

          BMW E36 320 -92
          BMW E36 318is M-Sport -95
          BMW E36 323i -99
          BMW E90 330D -07 M-Sport
          BMW E36 325i -92 "M3"

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Originally posted by juhowee View Post
            Rauhallisesti on tullut ajeltua. Autosta tosin termostaatti hieman sökönä, lämmöt ei helposti nouse jos lämmitintä pitää kuumalla mutta näin kesäpäivinä sitä ei juuri tartte ja kone saa kyllä ihan hyvin otettua lämpöjä. Lisäksi abs ja asc sökönä (abs anturi), mahtaako olla tuohon vaikutusta ?
            No, eikös se selitä aika paljon. Eli kone käy liian kylmänä, sitä se siinä sitten laskee ja ihmettelee ja tiputtelee valoja pois tiuhempaan tahtiin.
            Fronicille tiedoksi että E36:ssa ei enää ole niitä "pattereita" mittaristossa.

            Edit: ja toi abs/asc vika varmaan johtuu jostain abs anturista??
            Last edited by antti79; 27-06-2011, 21:01.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • juhowee
              Newbiemmer
              • Oct 2009
              • 19
              • Seinäjoki

              #7
              No kyllä se kone pääsee kumminkin ihan kunnon lämpöihin näin kesällä, yleensä ihan puoliväliin ellei lämmitintä jostain syystä tarvitse. Että vaikea uskoa että siitäkään olisi kyse. Resetoitu tosiaan tuossa kesäkuun alussa ettei kyllä kovin ole kylmällä päästy ajelemaan edes. Termari on kyllä Schmiedmannista tilattu ja laitettu viimejouluna, nyt jo paskana Laitetaan uusi (parempi) ja kokeillaan sitte nollata josko paremmalla onnella pelaisi.

              Originally posted by antti79 View Post
              ja toi abs/asc vika varmaan johtuu jostain abs anturista??
              Jep niinhän mä tossa laitoin, mittailin tosiaan oikean etuanturin olevan rikki.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎