Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i vaihdelaatikkoremontti

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

E36 325i vaihdelaatikkoremontti

Kaverin puolesta tässä muutama kysymys...

E36 vaihdelaatikosta petti kakkosen synkrot ja jotain tarttis tehdä. Mitä muuta kannattaa rempata samalla? Kaikki synkrot ja stefat varmaan uusiksi, laakeritkin ehkä samalla? Osaako joku suositella Kymenlaakson suunnalta hyvää/halpaa korjaamoa jonne irrallisen askin voisi raahata ja saada ehjänä takaisin?
    Eioo penaria alla enää.. :(
  • Jacek
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 552
    • Helsinki

Vaihteistojen korjaaminen on kallista ja epävarmaa puuhaa. Synkrot eivät ole halpoja eivätkä laakeritkaan. Lisäksi työ on vaativaa ja asioita joita voi tehdä väärin on todella paljon.

Itse en lähtisi kovin kummosia uusimaan, ainoastaan tuon 2.synkron ja stefat, kenties kytkinakselin laakerin.

Jos muuta korjaustarvetta ilmenee ostaisin mielummin käytetyn laatikon tilalle. Itse myyn esim 325i E30 Getrag 260/5 150€. Eihän se toki tohon käy mutta se vain esimerkkinä.

Selvitä uusien osien sekä käytettyjen askien hinta ja mieti sitten mitä kannattaa tehdä.

Tiedän vain monta tapausta missä on hankittu paljon kalliita, uusia osia ja sitten kasaamisessa on mogattu jotain ja lopputulos sen mukainen. Rahaa meni paljon ja aski temppuilee.
    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

Osia myytävänä

http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

Comment

• Meisseli
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1003
      • Kotka

Originally posted by Jacek
      Selvitä uusien osien sekä käytettyjen askien hinta ja mieti sitten mitä kannattaa tehdä.
      Tätä olinkin aikeissa kysyä vielä, mutta ehditkin vastata jo ensin. Eli ei ole ollenkaan selvää että korjaaminen on millään lailla kannattavaa puuhaa, etenkin jos (kun) sitä ei itse osaa tehdä vaan pitäisi turvautua ammattiapuun.

Täytyypä kertoa kaverille, itsehän tuo päätöksensä viimekädessä tekee.
      Eioo penaria alla enää.. :(

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎