Elikkäs seuraava ongelma alkoi nyt vaivaamaan ja pahasti.
Käynnistäessä tuntuu, kuin kaikki pytyt ei lähtisi kunnolla käyntiin ja täristää tyhjäkäynnillä. Auto lähtee kuitenkin käyntiin joka kerralla ja eikä sammu. Hieman kun polkaisee kaasua ni tärinä on aika julma, mutta yli 3tuhatta kierrosta tai enemmän niin tärinä loppuu kuin seinään. Tärinää esiintyy niin P,R,N,D,4,3,2 vaihteilla pienillä kierroksilla pienissä nopeuksissa ja varsinkin paikallaan. Tärinää ei esiinny kovimmissa vauhdeissa ja sportinkin kun heittää päälle ja polkasee menemään vaikka luvattoman kovaa niin tehot tuntuu olevan kuitenkin tallella.
Käynnistäminen kaasun kanssa tukehduttaa nähtävästi moottorin/jonkin ja kone sammuu ja ei starttaa. Tätä ei kyllä normaalisti todellakaan koskaan tehnyt aikaisemmin. Talvella lähti vaikka -35 asteesta ja keskeltä siperiaa kaasun kanssa.
Mikään varoitusvalo ei pala, kun auton saa käyntiin. Lämmöt ei nouse.
Autoon tehty 6 kk sisällä seuraavat: Öljyt, öljysuodatin, jäähdytysnesteet, vesipumppu, hihnat ja sytytystulpat vaihdettu.
Muutaman kerran aikaisemmin olen havainnut että auto on joskus käynnistynyt todella vaikeasti viime keväänä, mutta tärinää ei silloin esiintynyt. Ajattelinkin silloin, että tulpat voisi vaihtaa.
Ensimmäisenä mieleen tulee yllättäen asentamani tulpat (kaksikärkiset) mutta minkäänlaista "papatusta" ei kuulu ja kyllähän ne näyttäisi toimivan jos kiihytystehot ovat tallella?
Mitkäs poppaskonstit nyt ensimmäisenä kannattaisi tehdä ja varsinkin sellaiset jotka pystyy suorittamaan ihan pihassa/parkkipaikallaan. Tulpat irti, sytkypuolat tarkistaa, katsella hieman johtoja/letkuja jostain?
Täältä löysin paljon asiaa samantapaisesta ongelmasta, mutta ennenkuin alan repimää enempää autoa osiin niin voisi ihan kokeilla yksinkertaiset niksit läpi. Kaikki apu erittäin tervetullutta! Ei päästä kalajoelle
Käynnistäessä tuntuu, kuin kaikki pytyt ei lähtisi kunnolla käyntiin ja täristää tyhjäkäynnillä. Auto lähtee kuitenkin käyntiin joka kerralla ja eikä sammu. Hieman kun polkaisee kaasua ni tärinä on aika julma, mutta yli 3tuhatta kierrosta tai enemmän niin tärinä loppuu kuin seinään. Tärinää esiintyy niin P,R,N,D,4,3,2 vaihteilla pienillä kierroksilla pienissä nopeuksissa ja varsinkin paikallaan. Tärinää ei esiinny kovimmissa vauhdeissa ja sportinkin kun heittää päälle ja polkasee menemään vaikka luvattoman kovaa niin tehot tuntuu olevan kuitenkin tallella.
Käynnistäminen kaasun kanssa tukehduttaa nähtävästi moottorin/jonkin ja kone sammuu ja ei starttaa. Tätä ei kyllä normaalisti todellakaan koskaan tehnyt aikaisemmin. Talvella lähti vaikka -35 asteesta ja keskeltä siperiaa kaasun kanssa.
Mikään varoitusvalo ei pala, kun auton saa käyntiin. Lämmöt ei nouse.
Autoon tehty 6 kk sisällä seuraavat: Öljyt, öljysuodatin, jäähdytysnesteet, vesipumppu, hihnat ja sytytystulpat vaihdettu.
Muutaman kerran aikaisemmin olen havainnut että auto on joskus käynnistynyt todella vaikeasti viime keväänä, mutta tärinää ei silloin esiintynyt. Ajattelinkin silloin, että tulpat voisi vaihtaa.
Ensimmäisenä mieleen tulee yllättäen asentamani tulpat (kaksikärkiset) mutta minkäänlaista "papatusta" ei kuulu ja kyllähän ne näyttäisi toimivan jos kiihytystehot ovat tallella?
Mitkäs poppaskonstit nyt ensimmäisenä kannattaisi tehdä ja varsinkin sellaiset jotka pystyy suorittamaan ihan pihassa/parkkipaikallaan. Tulpat irti, sytkypuolat tarkistaa, katsella hieman johtoja/letkuja jostain?
Täältä löysin paljon asiaa samantapaisesta ongelmasta, mutta ennenkuin alan repimää enempää autoa osiin niin voisi ihan kokeilla yksinkertaiset niksit läpi. Kaikki apu erittäin tervetullutta! Ei päästä kalajoelle
Comment