Tuossa kämpille päin ajellessa huomasin ku hiljensin valoihin että koneesta kuulu nakutusta. avasin ikkunan ja kuuntelin nakutusta siinä ja se hävis kohta. sen jälkee aika tasasesti alkanu nakuttaa. Lämpimänä pitää ääntä, voimakkuus ja nakutuksen tiheys kulkee kierrosten mukana ja on muuttunu hiljalleen semmoseksi jatkuvaksi kolinaksi ettei uskalla enää käynnissä pittää. Kylmänä edelleen kehrää hyvin mutta vähän aikaa käy niin alkaa nakutus.
Niin, ja samoihin aikoihin ilmenny semmonen että öljypaineen merkkivalo aina välillä syttyy ja taas sammuu, vaikka koneessa on maksimiin asti just vaihetut 10W40:t sisässä. Eli vähän vaikuttais että öljy ei kierrä kunnolla kun vielä kolinaa pitää? ---> öljypumppu? venttiilinnostimet? nokka-akseli? vikana kai joku noista ja kysymys kuuluu onko mitää helppoa kotikonstia selvittää missä se vika on ja pystyykö amatööri sen ite korjata. budjetti on aika pieni.
Tämmönen ongelma. Valaiskoon joku tohtori asiaa! kärry on siis -1991 316i ja koneella on rullattu vasta 200tkm.
Niin, ja samoihin aikoihin ilmenny semmonen että öljypaineen merkkivalo aina välillä syttyy ja taas sammuu, vaikka koneessa on maksimiin asti just vaihetut 10W40:t sisässä. Eli vähän vaikuttais että öljy ei kierrä kunnolla kun vielä kolinaa pitää? ---> öljypumppu? venttiilinnostimet? nokka-akseli? vikana kai joku noista ja kysymys kuuluu onko mitää helppoa kotikonstia selvittää missä se vika on ja pystyykö amatööri sen ite korjata. budjetti on aika pieni.
Tämmönen ongelma. Valaiskoon joku tohtori asiaa! kärry on siis -1991 316i ja koneella on rullattu vasta 200tkm.
Comment