Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kone kolisee, missä vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ee3qs
    Newbiemmer
    • Jul 2011
    • 6
    • oulu

    E36 kone kolisee, missä vika?

    Tuossa kämpille päin ajellessa huomasin ku hiljensin valoihin että koneesta kuulu nakutusta. avasin ikkunan ja kuuntelin nakutusta siinä ja se hävis kohta. sen jälkee aika tasasesti alkanu nakuttaa. Lämpimänä pitää ääntä, voimakkuus ja nakutuksen tiheys kulkee kierrosten mukana ja on muuttunu hiljalleen semmoseksi jatkuvaksi kolinaksi ettei uskalla enää käynnissä pittää. Kylmänä edelleen kehrää hyvin mutta vähän aikaa käy niin alkaa nakutus.

    Niin, ja samoihin aikoihin ilmenny semmonen että öljypaineen merkkivalo aina välillä syttyy ja taas sammuu, vaikka koneessa on maksimiin asti just vaihetut 10W40:t sisässä. Eli vähän vaikuttais että öljy ei kierrä kunnolla kun vielä kolinaa pitää? ---> öljypumppu? venttiilinnostimet? nokka-akseli? vikana kai joku noista ja kysymys kuuluu onko mitää helppoa kotikonstia selvittää missä se vika on ja pystyykö amatööri sen ite korjata. budjetti on aika pieni.
    Tämmönen ongelma. Valaiskoon joku tohtori asiaa! kärry on siis -1991 316i ja koneella on rullattu vasta 200tkm.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16371
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by ee3qs View Post
    Tuossa kämpille päin ajellessa huomasin ku hiljensin valoihin että koneesta kuulu nakutusta. avasin ikkunan ja kuuntelin nakutusta siinä ja se hävis kohta. sen jälkee aika tasasesti alkanu nakuttaa. Lämpimänä pitää ääntä, voimakkuus ja nakutuksen tiheys kulkee kierrosten mukana ja on muuttunu hiljalleen semmoseksi jatkuvaksi kolinaksi ettei uskalla enää käynnissä pittää. Kylmänä edelleen kehrää hyvin mutta vähän aikaa käy niin alkaa nakutus.

    Niin, ja samoihin aikoihin ilmenny semmonen että öljypaineen merkkivalo aina välillä syttyy ja taas sammuu, vaikka koneessa on maksimiin asti just vaihetut 10W40:t sisässä. Eli vähän vaikuttais että öljy ei kierrä kunnolla kun vielä kolinaa pitää? ---> öljypumppu? venttiilinnostimet? nokka-akseli? vikana kai joku noista ja kysymys kuuluu onko mitää helppoa kotikonstia selvittää missä se vika on ja pystyykö amatööri sen ite korjata. budjetti on aika pieni.
    Tämmönen ongelma. Valaiskoon joku tohtori asiaa! kärry on siis -1991 316i ja koneella on rullattu vasta 200tkm.
    -1991 316i eli m40 hihnakone surullisen kuuluisalla yläkerralla josta nokka mahd. loppu noilla km :think

    Comment

    • esa`pentula
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1390
      • Tampere

      #3
      m40:ssä tämä ongelma on aika yleinen. venttiilin nostajat kuluu ja syö nokka-akselin. oisko ollu 280e koko satsi ebaysta kun aikanani omaan katselin.

      näissä ilmeisesti joku moka käynyt tehtaalla kun liian pienet öljykanavat ja voitelu tulee vähän turhan myöhään auton käynnistäessä. i think so.

      Comment

      • Mokoma
        BTCF Member
        • Jun 2009
        • 767
        • 013 - Koskenkorva

        #4
        Originally posted by ee3qs View Post
        öljypumppu? venttiilinnostimet? nokka-akseli?

        ...vasta 200tkm.
        Kyllä nuo kaikki taitavat olla ihan finito, sillä 200tkm alkaa olemaan (heikosti huolletulle) m40lle todella paljon.

        Helppoa kotikonstia ei ole, kone auki ja uutta nokkaa ja ö-pumppua kehiin. nostajat tarpeen mukaan.
        BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

        Originally posted by kaol
        Ongelma: Kolmekutonen.

        Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16328
          • Leppävirta

          #5
          Originally posted by esa`pentula View Post
          m40:ssä tämä ongelma on aika yleinen. venttiilin nostajat kuluu ja syö nokka-akselin. oisko ollu 280e koko satsi ebaysta kun aikanani omaan katselin.
          Hieman halvempi nykyään.. http://viewitem.eim.ebay.fi/KIT-Satz...812991177/item
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Tuolla hinnalla en kauaa miettis...
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • esa`pentula
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1390
              • Tampere

              #7
              oho, 200e suomeen tuotuna. tolla hinnalla sen voi lisätä jo perus huoltoon

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎