Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 avo, talvella?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mosselman
    Bimmer Rookie
    • Aug 2002
    • 110
    • Vantaa, Finland

    e36 avo, talvella?

    En tiedä mihin osioon tämä nyt kuuluis, mut minkälaisia avot on talvella? onko ihan mahottomia vai pystyykö normaalisti ajamaan? siis pysyykö lämpösinä tai muuta vastaavaa? onko kokemuksia, jakakaa toki

    kun on tuo autokuume iskenyt niin tarvis tietoo...mihin ryhtyyy
    Turbo hmm...
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    #2
    avo on jopa lämpimämpi kuin tavan malli, koska on tehokkaampi lämppäri stydeemi
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11675
      • Kouvola

      #3
      haulla kyllä löytyy juttua paljon....

      Comment

      • tolppa
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 69
        • savonlinna

        #4
        kyllä tarkenee ainakin e30:sessä.eikä tosiaankaan ole kylmä!

        Comment

        • copy1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 236
          • Tampere connection

          #5
          Eilen lämmittelin föönillä ikkunan pieliä ku oli jäätyny, ei paljoo ovet auennu!! kyl siinä parit kirosanat pääsi prkl!! Tuuppasin suosilla talliin ja ens kesää odotteleen!! :roll:
          Ajaa yhtä hitaasti kuin vanhat ihmiset nussii.('')

          E36 Cabrio

          Comment

          • Driv3r
            Newbiemmer
            • Nov 2004
            • 6
            • Vantaa

            #6
            Onkos noihin E36 Cabrioihin saatavana lisävarusteena kova katto?

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              toki
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Jacek
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 552
                • Helsinki

                #8
                Löytyy useita eri värejä ja on halpaa kuin saippua - 2515€ saksassa. Suomessa varmasti paljon kalliimpi

                "Ei se ole kallista - se vain tuntuu siltä jos ei sitä rahaa ole"

                No, eipä ole
                (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                Osia myytävänä

                http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                Comment

                • kaba
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1209
                  • Helsinki

                  #9
                  no henk.koht. mulla oli vaatimuksena hardtop ku lähdin autoa hakemaan. Saksassa käytettynä hardtopit tonnin molemmin puolin.
                  -kaba-,
                  BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
                  Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
                  Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
                  Ex F10 M550d takaniskatuilla
                  730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
                  ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
                  ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
                  ex. mb 230 coupe, -91
                  ex. Ford Granada 2.0 -84
                  "Tio små moppepojkar"
                  "Pruritum ani"
                  "Helsinki City Boys"

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15212
                    • Ajamisen Iloa

                    #10
                    ja virostahan kannattaa hakea originaaliosia, naapuri säästi muutaman tonnin kun kävi viron "laakkoselta" ostamassa kovankaton, tosin E46 cabrioon mut kuitenkin.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Jacek
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 552
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by henri
                      avo on jopa lämpimämpi kuin tavan malli, koska on tehokkaampi lämppäri stydeemi
                      Kaikissa E30,E36 ja E46 on sama lämmityslaite / kenno, Cabriot mukaanlukien. Tuo on vaan urbaanilegeneda, jälleen kerran.

                      Ainakin E30 Cabrion vuoraamattoman katon kautta haihtuu lämpö huomattavasti nopeammin harakoille kun kovakattoisessa. Viimeksi eilen ajelin sillä -7°C pakkasessa ja haihtumisen todella huomaa.
                      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                      Osia myytävänä

                      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                      Comment

                      • hydesport
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2002
                        • 154
                        • Fin

                        #12
                        Originally posted by Jacek
                        Originally posted by henri
                        avo on jopa lämpimämpi kuin tavan malli, koska on tehokkaampi lämppäri stydeemi
                        Kaikissa E30,E36 ja E46 on sama lämmityslaite / kenno, Cabriot mukaanlukien. Tuo on vaan urbaanilegeneda, jälleen kerran.

                        Ainakin E30 Cabrion vuoraamattoman katon kautta haihtuu lämpö huomattavasti nopeammin harakoille kun kovakattoisessa. Viimeksi eilen ajelin sillä -7°C pakkasessa ja haihtumisen todella huomaa.

                        Yhtä lämmin on, mutta todellakin jäähtyy lähes välittömästi kun auton sammuttaa ja lisäksi E36 ikkunan nosto- ja laskuautomatiikka ei tykkää hyvää jäätymisistä. Eikä siihen auta edes se hardtoppi. Kepössä on muuten myynnissä 800€ semmonen jos kiinnostaa. Mulla on 3 cabriolettia seisonut talvet aina, kesälelu se musta on.

                        Comment

                        • ahiltune
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 747
                          • Åbo

                          #13
                          Originally posted by hydesport
                          Originally posted by Jacek
                          Originally posted by henri
                          avo on jopa lämpimämpi kuin tavan malli, koska on tehokkaampi lämppäri stydeemi
                          Kaikissa E30,E36 ja E46 on sama lämmityslaite / kenno, Cabriot mukaanlukien. Tuo on vaan urbaanilegeneda, jälleen kerran.

                          Ainakin E30 Cabrion vuoraamattoman katon kautta haihtuu lämpö huomattavasti nopeammin harakoille kun kovakattoisessa. Viimeksi eilen ajelin sillä -7°C pakkasessa ja haihtumisen todella huomaa.

                          Yhtä lämmin on, mutta todellakin jäähtyy lähes välittömästi kun auton sammuttaa ja lisäksi E36 ikkunan nosto- ja laskuautomatiikka ei tykkää hyvää jäätymisistä. Eikä siihen auta edes se hardtoppi. Kepössä on muuten myynnissä 800€ semmonen jos kiinnostaa. Mulla on 3 cabriolettia seisonut talvet aina, kesälelu se musta on.
                          No tuo lasiongelmahan on coupessa ihan samalla tavalla. Tahtoopi se ikkunan alalaita jäätyä aina pahasti...Siihen auttaa silikonivoitelu.

                          Hyvin tolla cäbillä tuntuu tuon HT:n kanssa ainaki pärjäävän. Eipä se juuri coupesta eroa, muutoin kuin että tuntuu ehkä hieman jämäkämmältä ajellessa... Rättikaton "lasin" nappasin vetoketjusta irti talveksi. Ja laitoin komeroon roikkumaan. Muu katto tietty jäi sinne paksiin.
                          No one can be told what "rm -rf /" does - you have to see it for yourself.

                          Comment

                          • copy1
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 236
                            • Tampere connection

                            #14
                            saksassa olis maksanu kovakatto 1000€ oli joku vihree olis vie joutu maalauttaankin nii jäin saksanmaalle.!! Tällei jälkeenpäin olis ollu kyllä fiksu hakinta..!! Jos jollain on myynnissä kattoo nii voi pistää privaa..!
                            Ajaa yhtä hitaasti kuin vanhat ihmiset nussii.('')

                            E36 Cabrio

                            Comment

                            • Maza
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 4319
                              • Kannus/Kokkola

                              #15
                              Kaikissa E30,E36 ja E46 on sama lämmityslaite / kenno, Cabriot mukaanlukien. Tuo on vaan urbaanilegeneda, jälleen kerran.
                              Hmm.. kerran olen vierekkäin vertaillut ilmastoidun cabrion lämmityslaitetta ja ei-ilmastoidun kovakattoisen. Ainakin noissa oli suuri ero cabrion hyväksi. En sitten tiedä onko ilmastoidussa lämmityslaitteessa aina tuo isompi kenno. Kuitenkin tuossa oli kenno ~4-5cm leveämpi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎